Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg har ikke hatt 5167, men har svart 116500 og har hatt 116655. Vurderer faktisk å bytte ut Daytona med YM igjen da jeg er en av de få som ikke får Daytona til å sitte behagelig uansett hva jeg gjør. Det største minuset med YM i min bok er mangelen på hurtigjustering på låsen. De kunne i det minste ha spandert easylink på den. Skal du gå all in for komfort velger du en 5711. Lenken på den er magisk ;)

5711 er nok over mitt budsjett nå,men enig at den er pen,jeg er nok en av få som foretrekker hvit skive på den;)
Så eneste minuset du mener om 116655 er mangel på easylink justering? vil den føles løs eller trang etter hvordan hånden utvider seg gjennom dagen?
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Noen som kunne hjulpet meg med å vurdere om dette er et godt kjøp eller ikke?
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=101551404

På forhånd tusen takk for hjelpen! :)

Ikke - og her er hvorfor:

Nypris på en 116610LN er 75.900, som inkluderer 5 års garanti fra Rolex og naturlig nok 5 års reklamasjonsrett hvis kjøpt i Norge hos AD.

Hos en AD vil du kunne få 6-8% rabatt, så da er vi nede i 71.300 i verste fall.

Så, å betale 68K for en 116610LN som er 5 år...nope.
 
Tusen takk for hjelpen @Loevhagen
Jeg har vært i kontakt med Lervik, Bjerke, Saastad, Jørgensen.
Det er venteliste hos alle disse og når jeg spurte om pris så fikk jeg beskjed om at det ikke er noe rabatt å få siden det er venteliste og en veldig populær modell.
 
Tusen takk for hjelpen @Loevhagen
Jeg har vært i kontakt med Lervik, Bjerke, Saastad, Jørgensen.
Det er venteliste hos alle disse og når jeg spurte om pris så fikk jeg beskjed om at det ikke er noe rabatt å få siden det er venteliste og en veldig populær modell.
Akkurat - så da gjelder jo den gamle modellen pris/etterspørsel, da. :) Har du vurdert import og betale moms? Se f.eks. www.watchrecon.com og søk 116610LN og annonser siste 31 dager eller bare gå rett på www.rolexforums.com og finn en selger som har gode skussmål.
 
@Loevhagen
Ja, absolutt den modellen stemmer nok :) Hva er det som gjør at det er nesten umulig å få tak i en submariner om dagen? I fjor var det ikke noe vanskelig å få tak i dette og til og med få litt rabatt. Har Rolex gjort noen grep?

Takk for tipset. Da sjekker jeg ut watchrecon.com og rolexforums.com :)
 
5711 er nok over mitt budsjett nå,men enig at den er pen,jeg er nok en av få som foretrekker hvit skive på den;)
Så eneste minuset du mener om 116655 er mangel på easylink justering? vil den føles løs eller trang etter hvordan hånden utvider seg gjennom dagen?

Den har noen "finner" på innsiden av remmen som fjærer når armen utvider seg. Sånn sett har du noen mm å gå på, men jeg savnet uansett easylink. Optimalt skulle alle selvfølgelig hatt glidelock :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
@Loevhagen
Ja, absolutt den modellen stemmer nok :) Hva er det som gjør at det er nesten umulig å få tak i en submariner om dagen? I fjor var det ikke noe vanskelig å få tak i dette og til og med få litt rabatt. Har Rolex gjort noen grep?

Takk for tipset. Da sjekker jeg ut watchrecon.com og rolexforums.com :)
Hvis man oppfatter TRF som noenlunde pålitelig kilde og TS likeså, så synes det som om ventelister på helt ordinære sportsmodeller fra Rolex er et relativt nytt fenomen. Så, ja - noe har nok endret seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Det frister å prøve en PP for å oppleve den kvalitets følelsen folk snakker om ifh til Rolex. Men usikker på om jeg synes klokka er spennende nok eller om den frister bare pga at det er nettopp en PP;)

5711 med hvit skive er helt herlig. Fantastisk spill i skiven!
photo_2017-08-19_10-37-39.jpg
 
Har forespørselen på submarinere økt de siste årene?
Hvis man oppfatter TRF som noenlunde pålitelig kilde og TS likeså, så synes det som om ventelister på helt ordinære sportsmodeller fra Rolex er et relativt nytt fenomen. Så, ja - noe har nok endret seg.
Det kan jo tenkes at produksjonen av Rolex ur med urverket av typen kaliber 31xx har begynt å avta. Jeg ville ikke blitt overrasket om at Rolex lanserer en helgull Submariner med kaliber 3235 allerede i 2018. Det er jo en helt fornuftig videreutvikling av kolleksjonen som må skje før eller siden. Vi kan jo allerede se at det har skjedd med Datejust 41 og Sea-Dweller 126600.

Edit: 3235 (ikke 3255)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Hvis man oppfatter TRF som noenlunde pålitelig kilde og TS likeså, så synes det som om ventelister på helt ordinære sportsmodeller fra Rolex er et relativt nytt fenomen. Så, ja - noe har nok endret seg.

Fått med meg dette på trf jeg også. Og forsovet når jeg var i London ved nyttår. Virker på meg som om dette i all hovedsak gjelder UK. Flere som skriver at SS sub er tilgjengelig over disk i feks NY.

Men, det er jo vistnok ventelister her hjemme på SS sub også. Jeg synes bruktprisene på sub er helt spinnville. Ikke mange tusenlappene forskjell på butikkny med litt rabatt og en 3-4 år gammel polert klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Venteliste i Norge, men da jeg var i Zürich i vinter hadde de inne 116600, 114060, 116610 LN og LV på flere Rolex ADer
 
Hvorfor sier han ikke bare: Rolex SS sport og PP 5711. Puktum og ferdig. (Kanskje å reklamere for andre...hm.)
http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2017/06/Ekspert-Dette-vil-helt-klart-oeke-verdien

Dette er jo ren reklame for Protid. Å skrive en artikkel om klokker som investering å ikke nevne Rolex eller PP sier sitt. Tok en kjapp titt på hjemmesiden til Protid å lagde en oversikt over hvilke klokkemerker de fører som jeg tror er en god investering. Tykk strek betyr ELENDIG investering, tynn strek betyr dårlig investering. Omega har et par modeller som har steget mye i verdi de siste årene, men dette er vel i all hovedsak fordi nyprisen har skutt i været, ikke fordi etterspørselen har blitt så mye større.
Capture5.JPG



Konklusjon, hold deg unna Protid hvis du ønsker å investerer i klokker. (Ja, jeg vet, klokkeglede handler om mer enn penger, men nå var det nå en gang det denne artikkelen handlet om)



Edit: Ser disse merkene kun gjelder Urmaker Næss Protid. Fant ingen komplett oversikt over hvilke merker som blir solgt av Protid-urmakerne.
 
Redigert av en moderator:
Er på jakt etter ny klokke nå og de som er i mine tanker nå er
Rolex 116500- sort skive
Rolex 116555
Patek Philippe 5167
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg, noen som har hatt noen av disse som kan komme med pluss og negative ting om klokkene?
Har hatt 116500 med hvit skive, solgt pga for høy premium pris.
Jeg er veldig fornøyd med min 116655. Oysterflexen er veldig behagelig og uret er passende til alle formål ( samme gjelder jo de to andre også ). Eneste minuset er microjustering, men utformingen på innsiden av remmen gjør at den sitter godt, selv når temperaturen synker godt.