Skjønner ikke hvorfor nesten alle klokkeprodusenter insisterer på å ødelegge flotte design med datofunksjon. Er det virkelig så mange som ser manglende datovindu som et minus?
Min personlige mening er at dato er den mest nyttige komplikasjonen på et ur, og noe jeg stort sett har som krav når jeg skal ha en daglig klokke.Jeg har to klokker med dato og ser at jeg sjeldent gidder å stille datoen riktig. Selvsagt ok funksjon når man har stilt den. Men nesten alltid et minus designmessig. Bortsett fra som du nevner big date hvor den er en del av designet.
Har du fått klokka @dr4ugen?Noe love for Halios her inne da? I dag kl 17.00 norsk tid åpner salget av Seaforth serie 2. Jeg mååå ha en gul
http://halioswatches.com/seaforth/
Vis vedlegg 75358
Tenke seg til, matchende farge på datohjul og skive. Og det fra en billig microbrand-produsent. Her har de større og mer etablerte noe å lære!Jepp fikk den fredag Ikke fått så mye wrist time enda, men er strålende fornøyd! Skal få tatt noen flere bilder men her er hvertfall ett
Vis vedlegg 78988
Tenke seg til, matchende farge på datohjul og skive. Og det fra en billig microbrand-produsent. Her har de større og mer etablerte noe å lære!
Man har ikke hvitt datohjul i en klokke til 300k, hvor det er blå skive
Jepp fikk den fredag Ikke fått så mye wrist time enda, men er strålende fornøyd! Skal få tatt noen flere bilder men her er hvertfall ett
Vis vedlegg 78988
Den er super-kul! Gratulerer så mye. Jeg kunne godt tenkt meg akkurat den versjonen selv. Håper de lager en ny "batch"
Har TS fått en konkurrent i norges natoen? Bilde fra Omega sin IG feed.
Vis vedlegg 78686
Edit: Ja, virker slik iflg. nettsiden.
Tenke seg til, matchende farge på datohjul og skive. Og det fra en billig microbrand-produsent. Her har de større og mer etablerte noe å lære!
Man har ikke hvitt datohjul i en klokke til 300k, hvor det er blå skive
Fan va svårt det ska vara att bete sig som en hederlig människa og ikke ge andra människor men för livet
Det har skjedd et lite mysterium i Andeby, der min nylige innkjøpte Seiko premier, stopper. Først la jeg merke til at den stoppet når den lå i boksen (første gang, knappe 2 dager etter innkjøp), men ikke når den var rundt håndleddet. Dette var merkelig. Jeg forsket litt, og etterhvert kunne jeg gledelig oppdage tikking i boks. Men akk, hvor lenge kan Dolly stole på Seikoen? Ikveld har den sågar sakket betydelig på hånden. Det er nå ikke tvil om at klokken må inn til reparatøren for sjekk.
Spørsmålet her inne til klokkeviterene om det kan være vanlig med ny klokke og hva en slik upålitelig klokkestart kan skyldes? Er det noen som har en forklaring?
Forøvrig har Premieren ikke vært brukt ute i den kalde vinterlufta siste uka. God helg fra Dolly
Det var i alle fall Petter Smart som reparerte lommeuret til onkel Skrue i 1955. Eit kjapt søk på TS visar også at @deBalzac har henvist til det samme lommeuret i 2010.Tja, kanskje høre med Petter Smart? Jeg er ikke kjent med at det finnes noen urmaker i Andeby, så det er det eneste jeg kan komme på i farten.