Jeg satt og leste litt fra årets Baselmesse, og kom over denne, som jeg ikke har sett nevnt her inne før. Swatch Sistem51. Det ser ut som om Swatch har tatt et hint fra japanerne som nesten alle her inne på et tidspunkt har eid, og skal produsere en virkelig billig mekanisk klokke.
Exclusive Hands-On Look At The Swatch Sistem51, A Revolutionary Mechanical Watch (Exclusive Live Pics) — HODINKEE - Wristwatch News, Reviews, & Original Stories
Selv om jeg er litt skeptisk til et mekanisk ur man "ikke kan serve" syns jeg jo det er kult med nye typer mekaniske ur, og til en antatt pris på rundt 100CHF bør den være tilgjengelig for alle. 90 timer gangreserve er jo heller ikke verst.
Stylingen er jo som på de vanlige, billige plastSwatchene, men det gjør det jo kanskje litt ekstra kult å ha en av de mekaniske.
Tanker?
Trenger noen nye reimer til min skx009 (pepsi-bezel).
Gjerne et par nato med farge og et par nato i skinn.
Forslag?
Noen tips til en klokke med keramisk bezel, eventuelt chronograft og i prisklassen under 30' ?
- Brukt Omega PO 8500
Stemmer for Omega
Høres litt skummelt ut... er det overivrig bruk av lettmetall?
(Jeg har alltid foretrukket tyngre metall...)
Jeg har vært borte i tilsvarende, men aldri noen skade! Les defekte gjenger... men jeg har nå også litt tvil til at jeg bommer ofte på gjengene... Derimot virker alt tett og tight nåt det griper...
@-Emil-. Tja, det kan jo vise seg at du har kjøpt en kopi Men mest sannsynlig er det vel at du bare har vært uheldig og truffet skjevt på gjengene. Er ikke sikker på hvordan det er på skx007, men det er ikke uvalig at krona skrus fast til et gjenget rør som kan (og bør) byttes med gjevne mellomrom. Stikk innom en sertifisert urmaker så bytter han/hun denne "tuben" ganske fort.
Frode.
Breitling Super Ocean Heritage kommer med og uten krono, og er i riktig prisklasse hvertfall uten krono
Rå beater, som passer best i 46mm på mitt helt vanlige håndledd.
- Brukt Omega PO 8500
- Ny Tag Heuer Aquaracer (usikker på om chrono har kommet med keramisk bezel enda)
- Ny Longines Conquest med/uten chrono
- Ny Tudor Pelagos
Stemmer for Omega eller Tudor @Medici
Med unntak av vintage og jubeleumsutgaven, så er det nok 44+ ja.Minste magemål på Blancpain FF? Vet det kom et svært limitert opplag på 40mm for noen år tilbake. Er det kun 44+ det går i ?
SevenFriday P1 - FINN Torget
Syns denne er litt tøff noen andre som kjenner til sevenfriday her inne i galehuset..-))
Prismessig tror nok denne selgeren på julenissen
God Week End.
Rasjonelt sett et forferdelig dårlig kjøp, men det er likevel noe ved den