Klokkecafé – løst og fast om klokker

Prøvde denne på armen hos urmakeren på Ski senter i dag, og denne er tykk...
Skuffet! :(

Det tror jeg at du like godt kan ha som utgangspunkt med alle som bruker 7750 verket, det er rimelig kraftig... Jeg tar en råsjans her nå, men er det ikke ETA i akkurat den du sikter til, så er det vel Selita SW 300 eller hva det heter, og det er vel som klone av forannevnte verk å regne...
 
Det tror jeg at du like godt kan ha som utgangspunkt med alle som bruker 7750 verket, det er rimelig kraftig... Jeg tar en råsjans her nå, men er det ikke ETA i akkurat den du sikter til, så er det vel Selita SW 300 eller hva det heter, og det er vel som klone av forannevnte verk å regne...

Du bommet nok kraftig med råsjansen. ;)

Calibre 1887 er THs såkalte "in-house", som er basert på Seikos SII TC78, som vel igjen er basert på Seikos 6S37.
 
Dette var... Egentlig litt kult. :D


[video=youtube;W8QgZOkLpGI]http://www.youtube.com/watch?v=W8QgZOkLpGI[/video]
 
Det med at klokken er ripefri, samtidig som at batteriet er brukt opp og remmen er ødelagt er godt gjort. :p

Men du må ikke glemme at det er en EKTE Police klokke. Det er ikke noe fake! Og til den prisen er det jo bare å forvente at det ekte batteriet må byttes...

Tøffe saker! Det skulle ikke forundre meg om noen biter på, og tror det er noen fint...

8-PbPbP
 
Du bommet nok kraftig med råsjansen. ;)

Calibre 1887 er THs såkalte "in-house", som er basert på Seikos SII TC78, som vel igjen er basert på Seikos 6S37.

Vel jeg har gjort "bot" for min manglende kjennskap til verket ved å bruke 2.5 - 3 timer til å lese meg opp på det :)

Det er smalere enn 7750. Er gjort smalere enn seiko opprinnlig også. Eta er 30mm i dm, 7,9 mm i høyde. Seiko verket som Tag har brukt "tegningene/malen til" er 7.27mm. Tag har gjort sitt verk tynnere, 7.13. Til sammenligning er Zenith el primero 6.5.

Diameter på TAG skal være 29.3mm (mot seiko sitt opprinnelige på 28.4). Har skjønt at de har benyttet oppskrift til Seiko, men at alle deler med unntak av en eneste en (som visstnok skal være hemmelig hvilken er) er laget på nytt i sveitsisk fabrikk, og det er grunnen til at de kaller det in-house. Verket har "occilating pinion (det har ETA 7750 også)" noe som er Jack Heuers oppfinnelse, og skal være noe av grunnen til at de valgte akkurat dette seikoverket (siden det brukte Heuers oppfinnelse altså). Det er altså fortsatt et kraftig verk, men smalere enn det av meg nevnte ETA ja.
 
Vel jeg har gjort "bot" for min manglende kjennskap til verket ved å bruke 2.5 - 3 timer til å lese meg opp på det :)

Det er smalere enn 7750. Er gjort smalere enn seiko opprinnlig også. Eta er 30mm i dm, 7,9 mm i høyde. Seiko verket som Tag har brukt "tegningene/malen til" er 7.27mm. Tag har gjort sitt verk tynnere, 7.13. Til sammenligning er Zenith el primero 6.5.

Diameter på TAG skal være 29.3mm (mot seiko sitt opprinnelige på 28.4). Har skjønt at de har benyttet oppskrift til Seiko, men at alle deler med unntak av en eneste en (som visstnok skal være hemmelig hvilken er) er laget på nytt i sveitsisk fabrikk, og det er grunnen til at de kaller det in-house. Verket har "occilating pinion (det har ETA 7750 også)" noe som er Jack Heuers oppfinnelse, og skal være noe av grunnen til at de valgte akkurat dette seikoverket (siden det brukte Heuers oppfinnelse altså). Det er altså fortsatt et kraftig verk, men smalere enn det av meg nevnte ETA ja.

Skkert riktig alt sammen, men klokken oppleves fortsatt som latterlig tykk... Som du sier er også 7750 et relativt tykt verk, så da må man vel gå for noe med f.eks. El Primero, JlC eller Rolexverk hvis man vil ha en auto-chrono i fornuftig tykkelse... Andre muligheter jeg har oversett?
 
Takk for svar! Har enda ikke grodd baller til å bestemme meg for hva jeg skal gjøre, men skal notere meg alle gode råd :)

Det kan jo også legges til at om du bestemmer deg for å ta en "hovedservice" på klokka, hvor alle deler blir pusset og polert og kjælt med, så koster det ca 4000,-
Da sendes vidunderet tilbake til Schaffhausen for en Spa-treatment :)
 
Jeg må si at de nye Omega Co-axial klokkene er rimelig lekre! Og på perfekte 41,5 i dia. :D

Hands-On With The New Omega Speedmaster '57 Co-Axial (Live Pics, Pricing, Specs & Thoughts) — HODINKEE - Wristwatch News, Reviews, & Original Stories


OmegaSpeedmaster1957Coaxial-13.jpg


OmegaSpeedmaster1957Coaxial-1.jpg


OmegaSpeedmaster1957Coaxial-6.jpg
 
Jeg må si at de nye Omega Co-axial klokkene er rimelig lekre! Og på perfekte 41,5 i dia. :D

Jeg er litt spent på hvordan tykkelsen på disse er, 9300 bygger en del i høyden så er litt usikker på proporsjonene. Litt rart at Hodinkee ikke har nevnt tykkelsen i artikkelen :/
 
Denne var jo ganske stilig. En klokke for synshemmede (og oss andre) som fungerer via berøring. Er vist ett quartzverk som driver ett sett magneter som så roterer kulene. Eneste jeg savner informasjon om er lumen :rolleyes:
bradley-on-wrist.jpg
 
Redigert:
JLC Navy Seals en Toolwatch???

Tja, den evige jakt på det ultimate ur. Hva sier dere, Er Jaeger sin Navy Seal en toolwaych eller ikke? Her trenger vi hjelp av @Thomas og @Celter som jeg vet har/har hatt denne modellen. Hva sier dere andre. Er den bare tøff i kjeften eller er det en kandidat som den eneste ene?
Jaeger-LeCoultre-Master-Compressor-Diving-Automatic-Navy-SEALs-Watch-11.jpg
 
Redigert av en moderator:
Tja. Det er ikke et bra dykkerur, men som beater i det daglige duger den bra. God lume har den og. Ellers en barsk og tøff klokke med et ypperlig urverk :)

Men for å være ærlig så er det patetisk med Navy SEALs tilkoblingen. JLC burde holdt seg til det de kan best: lage flotte dressur!

Hey, min blir lagt ut for salg om ikke så lenge :D
 
Tja. Det er ikke et bra dykkerur, men som beater i det daglige duger den bra. God lume har den og. Ellers en barsk og tøff klokke med et ypperlig urverk :)

Men for å være ærlig så er det patetisk med Navy SEALs tilkoblingen. JLC burde holdt seg til det de kan best: lage flotte dressur!

Hey, min blir lagt ut for salg om ikke så lenge :D
Jeg sliter også veldig mye med SEALslinken. Logoen på baklokket trekker veldig ned. Blir litt som med noen av IWCpilotene. Men utrolig flott ur. Nå fikk jeg bare sett på ditt i ti sekunder men fikk ikke samme toolfølelsen som når jeg holder en simpel Oysterkasse...
 
Jeg sliter også veldig mye med SEALslinken. Logoen på baklokket trekker veldig ned. Blir litt som med noen av IWCpilotene. Men utrolig flott ur. Nå fikk jeg bare sett på ditt i ti sekunder men fikk ikke samme toolfølelsen som når jeg holder en simpel Oysterkasse...

Sinn U-serie, eller Rolex Sea-Dweller 1665/16600. Der har du de tøffeste gutta i klassen IMHO :cool: