Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg klart ikkee å bestemme meg for om denne hørte hjemme i humortråden eller ei...

Men det er altså en digital klokke. Med oscilloskop. Og signalgenerator!

Hvem trenger egentlig noe slikt? De andre er verre......:)

Kickstarter - Oscilloscope Watch

0194edec332f053451e4717c39100454_large.jpg
 
Urverket ser jo helt rått ut. Digger hvordan de har plassert kolonne-hjulet i senter "foran" så man kan se at det jobber når man trykker på pusherne. Urkassa med "bærehåndtak" er jeg litt mer skeptisk til:eek:


EDIT: Jeg snakker selvfølgelig om Alf Lie Tourbillon :)
 
Redigert:
Dagens tips!

Panerai Extention to Google Chrome

Panerai extention gjør at hvis du dobbelklikker på modellnummeret søker den fort opp informasjon om modellen fra paneraisource.com, og viser denne.

Genialt i jungelen av modellnummer og diskusjoner. Slipper å "google" alle nummerene man ikke kjenner igjen!

TAQY9zBjCe1frKEVB4_77TK2NQFOjn5BUywRof2j2pYjcq0UkQgfL5NcYETGY94RORwi2JFTAg=s640-h400-e365-rw
 
Sikkert smart, men jeg blir alltid skeptisk når jeg får beskjed om at jeg frivillig må gi fra meg informasjon om all nettaktivitet. Mulig jeg er paranoid, og helt sikkert mulig at all aktivitet registreres et sted uansett. Man ser jo det når man har søkt etter f.eks et hotellrom i New York - da popper det opp reklame for NYC-hoteller i flere uker etterpå.
 
Sikkert smart, men jeg blir alltid skeptisk når jeg får beskjed om at jeg frivillig må gi fra meg informasjon om all nettaktivitet. Mulig jeg er paranoid, og helt sikkert mulig at all aktivitet registreres et sted uansett. Man ser jo det når man har søkt etter f.eks et hotellrom i New York - da popper det opp reklame for NYC-hoteller i flere uker etterpå.

Og det løser man med dette: AdBlock

Slapp av @Minuteman, "de" vet nok alt for mye om deg fra før av! :)
 
Redigert av en moderator:
Dagens tips!

Panerai Extention to Google Chrome

Panerai extention gjør at hvis du dobbelklikker på modellnummeret søker den fort opp informasjon om modellen fra paneraisource.com, og viser denne.

Genialt i jungelen av modellnummer og diskusjoner. Slipper å "google" alle nummerene man ikke kjenner igjen!

TAQY9zBjCe1frKEVB4_77TK2NQFOjn5BUywRof2j2pYjcq0UkQgfL5NcYETGY94RORwi2JFTAg=s640-h400-e365-rw

Flott tips, den ser jo genial ut :) Håper det kommer noe tilsvarende til Firefox...
 
Så den samme reklamen i D2.

Ser ut som en Certina DS Podium, men kan være hva som helst egentlig.
 
Og det løser man med dette: AdBlock

Slapp av @Minuteman, "de" vet nok alt for mye om deg fra før av! :)

Helt riktig @crown guard, AdBlocker er utrolig flott. Jeg har brukt den i Firefox i mange år, og det er flott å kunne lese VG, Aftenposten etc uten reklame!

En annen "killer addin" som jeg må anbefale er "NoScript" (noscript.net). Det har også vært min faste følgesvenn i mange år, og den blokkerer script som går på den siden du er inne på, og andre! For eksempel går du inn på VG, så kan du lese nyheter etc uten at script fra vg.no får kjøre. Velger du å starte script fra VG.no så kan du få med noe mer funksjonalitet. Men hvorfor skal "reklame og teller siter.com" få kjøre når du er inne på VG? De kan du da stoppe!

tidssonen.no har jeg white-listet. Den godtas automatisk nå. Uten script herfra kan jeg ikke svare på innlegg. Men jeg kan fint lese.

Og en ting til; googlestatistics.com ligger alltid og ber om å få starte hos meg.... Tro hvorfor? 8-P

NoScript er flott for å se hvem som foretar seg hva inne på sidene. Og det er nok til å bli litt paranoid!

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Hvor bra funker polywatch? Hadde på meg Speedmasteren på byen i går og ser ut som jeg har klart å skrape glasset mot en murvegg eller noe slikt, har fått 4-5 ganske kraftige riper. Tar den bare finere overflateriper eller klarer den grovere ting også?
Noen som evt. vet hva det koster å skifte? Blir vel å prøve en tube polywatch først uansett, men typisk min flaks at glasset må byttes..
 
Hvor bra funker polywatch? Hadde på meg Speedmasteren på byen i går og ser ut som jeg har klart å skrape glasset mot en murvegg eller noe slikt, har fått 4-5 ganske kraftige riper. Tar den bare finere overflateriper eller klarer den grovere ting også?
Noen som evt. vet hva det koster å skifte? Blir vel å prøve en tube polywatch først uansett, men typisk min flaks at glasset må byttes..

Det er vel bare å polere lenge nok det? Går fortere hvis du har Dremel med "buffing wheel".

Hvis det er skikkelig dype riper hadde jeg kjørt på med fuktet, meget fint pussepapir for å komme dypt nok ned i klasset for å polere det etterpå.

Bilder?

Et speedmaster glass koster vel bare 400-500 kr, og montering kan umulig være så dyrt?. :)
 
Tag Heuer Heritage

en av de første Tag jeg virkelig har hatt sansen for
Tag Heuer carrera heritage Caliber 6
tag-heuer-carrera-heritage-caliber-6-438x620.jpg


Carrera-Heritage-blue-calibre11-620x465.jpg


was2111.fc6293_0_square.jpg


Den nedenfor er min favoritt
heritage-carrera-calibre-6-was2112-fc6181.jpg

mvh
stian