Klokkecafé – løst og fast om klokker

Lurer på om noen har vært borti Linde Werdelin?
Jeg kom over dette merket en dag og synes klokkene er veldig kule. Litt moderne industriell design er jo ikke akkurat hverdagskost i klokkeverdenen. Et friskt pust, men ikke veldig billig. Klokkene koster fra ca 10 000 CHF og oppover.
Jeg har ikke sett de irl (i virkeligheten) men er virkelig fasinert. Spesielt i gull:
SpidoSpeed-2.jpg
 
Enig med begge. Det er vel helst kassene som er fascinerende. Vet lite om urverkene og ingen av skivene "satt helt". Kanskje synes jeg GMT'en var finest i så måte, men den produseres visst ikke lenger.
Likevel hadde det vært morsomt å se disse klokkene i virkeligheten. Det er visst egentlig et dansk firma, men det betyr vel ikke at noen norsk forhandler vil ta inn klokkene.
Hvis spørsmålet er; Hvilken klokke ville Batman hatt? Må vel svaret bli Linde Werdelin:)
 
Ganske interessant at noen som ihvertfall virker seriøse gjør et forsøk på utleie av klokker. Regner med det er kun for USA, men spennende likevel.

ELEVEN JAMES | IT?S TIME BETTER SPENT

Ikke galt med $250-300 i måneden for å teste litt forskjellige klokker.


John Biggs i HourTime podcast betatester dette, så hør siste podcast for mer info.
 
Spennende nyheter fra Tag Heuer! De fikk litt tyn da de introduserte calibre 1887 som inhouse, da det delvis var basert på et Seiko-urverk. Nå har de slippet nyheten om de kommer med et verk som er helt nytt, og inhouse, calibre 1969. 6,5mm tykt, 70 timers gangreserve, og med 3-6-9-konfigurasjon på subdials, som Tag Heuer-fan så gleder jeg meg veldig til dette :cool:

Mer utfyllende info her:
A Look At The New In-House Chronograph From TAG Heuer, And What's To Come: Say Hello To The Caliber 1969
 
Spennende nyheter fra Tag Heuer! De fikk litt tyn da de introduserte calibre 1887 som inhouse, da det delvis var basert på et Seiko-urverk. Nå har de slippet nyheten om de kommer med et verk som er helt nytt, og inhouse, calibre 1969. 6,5mm tykt, 70 timers gangreserve, og med 3-6-9-konfigurasjon på subdials, som Tag Heuer-fan så gleder jeg meg veldig til dette :cool:

Mer utfyllende info her:
A Look At The New In-House Chronograph From TAG Heuer, And What's To Come: Say Hello To The Caliber 1969

Dette synes jeg er veldig kult, håper for THs skyld at de har gjort markedsføringshjemmeleksa si denne gang, og at det ikke kommer opp noe grums som fullstendig overskygger lanseringen. Kaliberet ser jo bra ut, og 3-6-9-konfigurasjonen liker jeg veldig mye bedre enn den evinnelige 6-9-12 som absolutt alle 7750-baserte ur de siste 20 årene har hatt (les: 95% av autochronoer med prislapp < 25000 kr). For øvrig imponerende specs - 6,5 mm (7750:7,9mm!) og PR på 70 timer (7750:~44 timer!). Får håpe det ikke går på bekostning av nøyaktigheten.
 
Sprekt design! Synes denne var veldig kul. Men dette er nok for meg en typisk klokke det er tøft å se og klå på, men spørs om jeg ville gått med den.

Noen anelse om prisen på denne?

Mellom 1,2 og 1,6 tipper jeg. Antall nuller gjetter du nok :p
 
Mellom 1,2 og 1,6 tipper jeg. Antall nuller gjetter du nok :p

Såpass!!?? :eek: Da er det flere grunner til at jeg ikke ville (kunne) gått med den ;)

De produserer vel ikke veldig mange av disse vil jeg tro.. Det er vel ikke det største markedet for en Alf Lie til 1,5 Mill. Da er det, hvertfall i mine øyne, ganske mange andre som går foran. Men er man i dette prissikte på klokker så er kanskje ikke 1,5 noe å snakke om ;)

Dette er vel muligens også ment som markedsføring fra Alf Lie sin side?
 
Tar spørsmålet i denne tråden også, er det Alf Lie som har utviklet og produsert denne klokka? Eller har de bestilt den med sitt brand på?
 
Det var vel heller forsøk på humor. Siden PPen ikke hadde springbars så skulle han sveise på et par ;)