Klokkecafé – løst og fast om klokker

8666294693_4859feb16b_c.jpg


Finner ikke denne fargen i "standarden" til nato remmer. Noen som vet hvor jeg kan få has på en slik ?

@r_inge, her er helt maken! NATO Strap 20MM Lys blå/hvit - Straps.no ;)
 
Redigert av en moderator:
Noen som har noen NATO straps tips, eller tips til hviklen skinnremm som passer på denne?

Hvem nettbutikker selger fine skinnremmer? :)

 
Noen som har noen NATO straps tips, eller tips til hviklen skinnremm som passer på denne?

Hvem nettbutikker selger fine skinnremmer? :)


Sjekk webshop´n her på forumet. Der står det også hvordan du velger riktig bredde.
 
Sjekk webshop´n her på forumet. Der står det også hvordan du velger riktig bredde.

Bredden er 20mm, tenker på noe som dette eller en original remm. Trur ikke denne her er orignial.

51198d1256403905-certina-ds-1-automatic-limited-edition-c42-004.jpg


Hvor kan jeg kjøpe skinnremmer på nett er vel egentlig det jeg lurer på. Skal sjekke ut webshoppen også..
 
@dav-a

Prøv gjerne The Watch Boys eller søk opp Peter Watchcc for skreddersøm. Begge anbefales! Beregn ca 150 usd for en kvalitetsrem.
 
Redigert av en moderator:
@dav-a

Prøv gjerne The Watch Boys eller søk opp Peter Watchcc for skreddersøm. Begge anbefales! Beregn ca 150 usd for en kvalitetsrem.

Takker for tips! Tar gjerne i mot flere tips også:)
Lyst til å ha på en deployment spenne, slik kan du vel montere på? Eller bør man kjøp inkludert spenne?
 
Redigert av en moderator:
Takker for tips! Tar gjerne i mot flere tips også:)
Lyst til å ha på en deployment spenne, slik kan du vel montere på? Eller bør man kjøp inkludert spenne?

En deployant-spenne går normalt til "vanlige remmer", så det kan du kjøpe ved siden av. Siden Watch Boys er nevnt lenger oppe: gode remmer men jeg har dårlig erfaring med foldespennen deres. Anbefaler heller å kjøpe fra Bob/RHD. Veldig god kvalitet til overkommelig pris.

Jeg fant et gammelt bilde av min Watch Boys alligator på RHD børstet foldespenne:

IMAG0153-1.jpg
 
Takker for tips! Tar gjerne i mot flere tips også:)
Lyst til å ha på en deployment spenne, slik kan du vel montere på? Eller bør man kjøp inkludert spenne?

Det finnes en del informasjon om remmer her inne, men ikke alltid like enkelt å finne de enkelte trådene. I DENNE tråden finner du en del bilder og tips.
 
Virkelig stilig! De kjente jeg ikke til. Artig at slike små kan ha sin nisje mellom de store gutta !

Hvordan kom du over dette merket?

:cool:

Følger jo fast med på hodinkee bloggen, der det stadig dukker opp noe bra:) Også leses en del klokker blader ila året og der finner man jo av og til noen litt mer ukjente og herlige produsenter:) Digger disse små produsentene, og drømmen er jo å en gang kunne eie en klokke fra en av disse:)
 
Fra John Goldbergers samling - sjekk Hodinkee :eek::eek:

TalkingWatchesJohnGoldberger-35.jpg


It is known that the earliest Panerai wristwatches used both cases and movements from Rolex, and the 6152-1 is one of the later examples. It is quite rare, with only 40 known examples. Of those 40, only 12 do not use the Panerai patented crown guard, and only 6 feature a Radiomir-signed dial. John's watch also features a beautiful brown fading.

Den er ikke eneste juvelen Goldberger har i boksen, jeebus! En horologisk helt!
 
Fra John Goldbergers samling - sjekk Hodinkee :eek::eek:

TalkingWatchesJohnGoldberger-35.jpg




Den er ikke eneste juvelen Goldberger har i boksen, jeebus! En horologisk helt!

Enkelt på noen måte: Du er WIS multimillionær og har mye fritid…
Da reiser du i Italia for å "skumme ut" alt som kan dykke opp fra de gammel Italiensk kontakter i Marina-Militare eller bare flyr rundt kloden med å spør til kjente samlere "hva er din pris?"…
Kult hobby:cool:
 
[video=youtube;MVSWFWs5WvE]http://www.youtube.com/watch?v=MVSWFWs5WvE[/video]
Lagt ut av Omega for 4 timer siden på youtube.

Dette er så perfekt som det bare kan bli. En god blanding av gammelt design, og ny teknikk! :)
 
Liker generellt sett Longines godt og det er en strøken chronograph det der @Longhairdontcare
- men for min del synes jeg for eksempel denne fra Master Collection-serien har litt mere "futt" i seg.
Vet forsåvidt ikke hvor endere av dem ligger i pris.
L2.693.4.78.3.jpg
 
Redigert av en moderator:
Liker generellt sett Longines godt og det er en strøken chronograph det der @Longhairdontcare
- men for min del synes jeg for eksempel denne fra Master Collection-serien har litt mere "futt" i seg.
Vet forsåvidt ikke hvor endere av dem ligger i pris.
L2.693.4.78.3.jpg

Denne var svæært pen! Har du ref.nr på den? Den jeg la ut ligger på rett over 20k.

Ninjaedit: @adamskater
 
Redigert av en moderator:
Når vi er inne på Longines; Noen av Longines' urverk kan vel nesten defineres som å være "in house"?

Ta f.eks. L698:
105530d1210954634-your-thoughts-longines-master-collection-retrograde-longretro2.jpg


Dette er jo et urverk som er produsert av ETA; ETA A07 L21.
MEN Longines og ETA er jo begge i Swatch-gruppen, og så vidt jeg vet er det ingen andre merker som bruker dette urverket. Det er jo på så måte laget spesielt for Longines.