Klokkecafé – løst og fast om klokker

Boken er nok ikke stor nok for å være coffetablebook men poster dagens bok-unbox her nonetheless
xtYE0cl.jpg

Edit

André Stikkers - Glycine Airman, a 24 hour timeline of flight

Denne skulle vell kanskje gått i dykkertråden, men det er nok her den vil finne mest glede. "Finn en feil (klokke)" eller rettere sagt "en av disse klokkene burde muligens ikke være her" :rolleyes:
ae04a1648014d399150f5383d9f13d49.jpg

Har en Certina DS Action Diver på stållenke. Lurer på å bestille NATO-reimer til den, trenger jeg ekstra springbars?

Denne skulle vell kanskje gått i dykkertråden, men det er nok her den vil finne mest glede. "Finn en feil (klokke)" eller rettere sagt "en av disse klokkene burde muligens ikke være her" :rolleyes:
ae04a1648014d399150f5383d9f13d49.jpg

Min første tanke var at det måtte være denne quartz klokken. Men den er det to av. Men er ikke disse to quartz klokkene like? Da bør de vel telle som en!

Kul oppgave forresten!

:cool:

Har en Certina DS Action Diver på stållenke. Lurer på å bestille NATO-reimer til den, trenger jeg ekstra springbars?
Det skal du i utgangspunkte ikke trenge nei.
Denonter lenken og sett tilbake de springbars du har og se så det er en milimeter klaring eller to mellom bar å kasse så er du safe @dupersaxy

Det skal du i utgangspunkte ikke trenge nei.
Denonter lenken og sett tilbake de springbars du har og se så det er en milimeter klaring eller to mellom bar å kasse så er du safe @dupersaxy
Ingen nødvendighet, men jeg syns det er greit å ha noen liggende :) Den blir garantert kul på nato btw!

Takketakk! Er det lett for at de bøyes eller kommer ut av sporet sitt, slik at klokken ikkegår i gulvet?
Håper den blir fet ja :p
Tar det lang tid å bytte mellom reim og lenke?

Takketakk! Er det lett for at de bøyes eller kommer ut av sporet sitt, slik at klokken ikkegår i gulvet?
Håper den blir fet ja :p
Tar det lang tid å bytte mellom reim og lenke?

@SuperSaxy - det er ingen fare for å skade spring barsen hvis pent og forsiktig fjerner dem
Lettere dog å "skade" / ripe opp lugsen med skrutrekker eller hva du bruker for å løssne barsen.
Tar ikke mange sekundene å skifte lenke når du først fått dreisen på det.

Fordelen (og intensjonen) med nettop Nato er å forhindre at klokken går i gulvet. Løssner en spring bar så sitter klokkehodet fortsatt i den andre.

Redigert av en moderator:
@SuperSaxy - det er ingen fare for å skade spring barsen hvis pent og forsiktig fjerner dem
Lettere dog å "skade" / ripe opp lugsen med skrutrekker eller hva du bruker for å løssne barsen.
Tar ikke mange sekundene å skifte lenke når du først fått dreisen på det.

Fordelen (og intensjonen) med nettop Nato er å forhindre at klokken går i gulvet. Løssner en spring bar så sitter klokkehodet fortsatt i den andre.

Hmm, får være forsiktig med lugsene da. Hahahahaha, er det mulig.. Får unnskylde meg med at jeg har hatt prøvemuntlig :p
Takker for hjelpen!

Ikke noe problem, og du trenger ikke springbars selv om det som nevnt alltid er kjekt å ha noen liggende.

11327395123_91b678c4ba_z.jpg

Knall! Den ser jo helt nydelig ut på NATO :)
Ligger så få bilder av Action Diveren med NATO på nettet :rolleyes:

God kveld:)

Er på jakt etter en klokke som passer både til dress og til casual bruk. Kom over denne: Hva sier folket?:)

Overseas date automatic 47040/000W-9500 - Vacheron Constantin

Ikke dårlig!
Jeg er av typen som foretrekker lenke!
Det er bare en følelse!

Mekanisk, det er et must (for entusiaster), der ser jeg du har truffet bra!
"Vacheron Constantin", det treffer bra! Ikke helt A4 merke heller! Da unngår du at "noen skulle tro det var en 600-kroners klokke!

Her vil du gjøre et godt valg!

:cool: