Klokkecafé – løst og fast om klokker

Tag heuer har jo ikke den høyeste stjerne er inne

Sant nok.
Litt pussig egentlig da de har mye interessant i øvre delen av prissjiktet.
Jeg tror TH største problem er at de absolutt skal ha klokker i alle prisklasser til enhver målgruppe.
De har jo alt fra det som nærmer seg billig-skit med middels urverk til tekniske vidundere som koster skjorta og en nyre.
 
Sant nok.
Litt pussig egentlig da de har mye interessant i øvre delen av prissjiktet.
Jeg tror TH største problem er at de absolutt skal ha klokker i alle prisklasser til enhver målgruppe.
De har jo alt fra det som nærmer seg billig-skit med middels urverk til tekniske vidundere som koster skjorta og en nyre.

Artig tanke!
Som du sier, så er ikke Tag Heuer så populær her, men Seiko er!! Der er også litt i alle ender av skalaen. Og de billige ligger i "hundre kroners klassen". Seiko har vel flere tilhengere her enn Tag Heuer? Og det til tross for at "dyra" kan tro at man har en "noen hundre kroners klokke". En Tag Heuer er "i alle fall" et dyrere merke...

:cool:
 
Seiko putter jo in-house verk i kassene sine.
Kvaliteten er jo så som så, men like fullt in-house.
Ellers forsøker de ikke å fremstå som noe annet enn det de er.
Kan jo ikke si det samme om TH når de markedsførte 1887-verket...;)
TH har jo en tendens til å fremstå litt som moteklokker i mine øyne.
 
Sant nok.
Litt pussig egentlig da de har mye interessant i øvre delen av prissjiktet.
Jeg tror TH største problem er at de absolutt skal ha klokker i alle prisklasser til enhver målgruppe.
De har jo alt fra det som nærmer seg billig-skit med middels urverk til tekniske vidundere som koster skjorta og en nyre.

Artig tanke!
Som du sier, så er ikke Tag Heuer så populær her, men Seiko er!! Der er også litt i alle ender av skalaen. Og de billige ligger i "hundre kroners klassen". Seiko har vel flere tilhengere her enn Tag Heuer? Og det til tross for at "dyra" kan tro at man har en "noen hundre kroners klokke". En Tag Heuer er "i alle fall" et dyrere merke...

:cool:

Problemet for TH ift. Seiko er jo at TH forsøker å framstille alt de produserer som "luksusklokker". Til og med de billigste quartzklokkene deres, som sikkert ikke koster mer enn noen hundrelapper å produsere, framstiller de som "luksusklokker". Seiko derimot er åpne på at de billigste klokkene deres er billige. Hvis f.eks. Monster eller 007/009 var TH, så ville de nok vært plassert i et prissegment et eller annet sted mellom Formula 1 og Aquaracer, dvs. 5-6 ganger dyrere enn det Seiko selger dem for. Seiko er ærlige på hva de selger, TH dessverre ikke.

Jeg er i utgangspunktet positiv til TH; har én og har flere på ønskelisten. Jeg skulle imidlertid ønske at de kuttet ut alt "rælet" de lager og fokuserte på litt mer interessante ting.

Har store forhåpninger til det nye 1969-verket og håper de klarer å lage noen interessante klokker til verket.
 
Enig med mye av det du skriver, @runes. Spesielt kvarts-klokkene er håpløst overpriset, der betaler man uten tvil mye for merket. Det skiller seg dog ikke så mye fra de andre eksklusive merkene, hvor kvarts-klokkene koster mer enn de smaker. Seiko er jo et slags unntak, hvor alt er inhouse, få andre, om noen, kan skryte på seg akkurat det. Blir spennende så se hva som skjer i tiden fremover, hvor eta-tilgangen snurpes inn. Blir det selita-verk, eller stadig mer inhouse? :confused:
 
Redigert av en moderator:
Denne var nydelig... Planen er som følger!

Noen lettpåvirkelige sjeler her på TS kjøper denne og flipper den videre til meg rundt påsketider. :D

100_dlc_01.jpg
 
Blir spennende så se hva som skjer i tiden fremover, hvor eta-tilgangen snurpes inn. Blir det selita-verk, eller stadig mer inhouse? :confused:

Grunnet kostnader og profitt "frykter" jeg at svaret på spørsmålet ditt er Selita, men da eksklusivitet også spilling inn så håper jeg det blir mer inhouse! Det vil gjøre verden mer spennende! Breitling laget Superquartz. Ok, for meg er det fortsatt batteri-klokke, men det er en stilig utvikling på området. Det ville være fint med flere aktører på mekaniske marked.

Det lages mye i Kina allerede, men jeg håper det kan komme ordentlig kvalitet også!

:cool:
 
Hva mener folket om service på Panerai som ikke har inhouse urverk? AD som fører merket, eller er det OK å levere det til enhver urmaker som har et godt rykte?
Hvis den ikke skal til Bjerke, har noen en konkret anbefaling? I Trondheim føler jeg Håkon Lian er mest naturlig, men det finnes jo kanskje noen som er bedre her i landet (Tidemann/Lervik?) :)
 
Hva mener folket om service på Panerai som ikke har inhouse urverk? AD som fører merket, eller er det OK å levere det til enhver urmaker som har et godt rykte?
Hvis den ikke skal til Bjerke, har noen en konkret anbefaling? I Trondheim føler jeg Håkon Lian er mest naturlig, men det finnes jo kanskje noen som er bedre her i landet (Tidemann/Lervik?) :)

Jeg har ikke erfaring med det ennå, men jeg ville nok ha forhørt meg hos Tidemann først. Det er i hvert fall planen for min 127 når jeg skal ha den skal på service.
 
Er en G-Shock nøyaktig nok til at jeg kan stille de andre mekaniske urene mine etter den? For et halvt år siden stilte jeg G-Shocken etter justervesenet sin hjemmeside, men det var nå et avvik mellom klokkene.
Er det G-Shoken som har forandret seg, eller forsinkelser på nettet?

Må si at DS Action Diveren har en shitty lume til å være en dykker, SKX009'en er jo rene lommelykten i forhold.
Monster skal vel være enda bedre?

Det er en forskjell i opplevd kvalitet mellom Seiko-en og Certina-en, føles ut som Certina-en er noe bedre skrudd?
Men skal ikke glemme at det er en foskjell i pris mellom disse klokkene, og den opplevde kvaliteten gjenspeiler prisen veldig godt. Begge urene er to knallgode ur, vog ville jeg vært foruten et av urene? No way!
 
Er en G-Shock nøyaktig nok til at jeg kan stille de andre mekaniske urene mine etter den? For et halvt år siden stilte jeg G-Shocken etter justervesenet sin hjemmeside, men det var nå et avvik mellom klokkene.
Er det G-Shoken som har forandret seg, eller forsinkelser på nettet?

Må si at DS Action Diveren har en shitty lume til å være en dykker, SKX009'en er jo rene lommelykten i forhold.
Monster skal vel være enda bedre?

Det er en forskjell i opplevd kvalitet mellom Seiko-en og Certina-en, føles ut som Certina-en er noe bedre skrudd?
Men skal ikke glemme at det er en foskjell i pris mellom disse klokkene, og den opplevde kvaliteten gjenspeiler prisen veldig godt. Begge urene er to knallgode ur, vog ville jeg vært foruten et av urene? No way!

Justervesenet opplyser om at det kan være en tidsforsinkelse mellom pc og atomuret på 0,1 til 1 sekund.