Klokkecafé – løst og fast om klokker

Nope @Solli - her må absolutt ALT prøves:mrgreen:

12.03.2012 21:31:
Ser at jeg stolt viser frem min Aquanaut på første side i denne tråden.
Dessverre så er denne nå hos et annet TS-medlem.

Altså - man selger ikke Patek.

En gang til - man selger IKKE Patek.

Gudskjelov så har jeg fått en erstatter:eek:

image_zps2271b7e7.jpg
[/IMG]
 
Redigert av en moderator:
Trenger råd.

Står mellom et seriøst dilemma av valg, Anonimo Marinai d´talia eller Vintage Rolex Datejust f.eks, 1603?

hmm.. Vanskelig. Tenker dere?
 
Hvordan er det et dilemma? Datejust 9/10 ganger. Den ene gangen er dersom eier er 2 meter høy og bred og 36mm ser helt Johnny ut (Torstvedt jeg ser på deg...)
 
Hvordan er det et dilemma? Datejust 9/10 ganger. Den ene gangen er dersom eier er 2 meter høy og bred og 36mm ser helt Johnny ut (Torstvedt jeg ser på deg...)

En DJ altså! Kan jeg spørre hva du legger til begrunnelse for det? :) ble litt nyskjerrig nå!
 
En DJ altså! Kan jeg spørre hva du legger til begrunnelse for det? :) ble litt nyskjerrig nå!

Må si jeg er litt nysgjerrig på hva som gjør at du står mellom disse to urene? Dette er to modeller som står veldig langt fra hverandre på alle måter.

Trenger du et sportsur eller et dress-/hverdagsur?
 
Artikkel fra NYT om smartklokkenes inntog: NY Times: Luxury Watch World Ponders Digital Innovation

The luxury watch industry has been challenged by technology in the past, only to grow into a $24 billion market. Why should the smartwatch era be any different?
Put another way: Might wearable technology actually prove beneficial to analog makers? To the industry’s optimists, the answer is an unequivocal yes.
“If young people start to wear information watches like the iWatch,” said Jean-Claude Biver, chief executive of Hublot, “then at least it prepares them for the day when they find an expensive watch with culture and tradition.”
 

Artig tanke.... Jeg har nå sett denne nye smarte Samsung klokken, og selvfølgelig var jeg i sin tid veldig begeistret for Timex Datalink, som vel må være Smart-klokken sin stamfar.

Quartz og digital gir meg ikke like mye! Og så er det en utfording med skjermen, enten klokken er stor eller liten. Vil en slik klokke kunne vise tilstrekkelig informasjon på den lille skjermen? Til dette vil jeg si som dagens (klokkeløse) ungdom; "dette finner jeg på mobilen min".

Derimot, jeg ser ikke bort i fra at iOmega, iPP, iRolex kommer om noen år... Tag Heuer har jo allerede sine mobiler...

:cool:
 
Må si jeg er litt nysgjerrig på hva som gjør at du står mellom disse to urene? Dette er to modeller som står veldig langt fra hverandre på alle måter.

Trenger du et sportsur eller et dress-/hverdagsur?

Dress/hverdag.

To ting, pris og marked.

Ute etter ur med kvalitet og histore, DJ er jo et klassisk ikon og Anonimo har jo historie.
Ute etter noe litt spennende.

Valet endete opp med Anonimo for denne runden, da denne modellen er mer vanskelig å få ta i en vintage DJ og den var på markedet akkurat nå.
 
Redigert:
(...)
Og så er det en utfording med skjermen, enten klokken er stor eller liten. Vil en slik klokke kunne vise tilstrekkelig informasjon på den lille skjermen? Til dette vil jeg si som dagens (klokkeløse) ungdom; "dette finner jeg på mobilen min".

Derimot, jeg ser ikke bort i fra at iOmega, iPP, iRolex kommer om noen år... Tag Heuer har jo allerede sine mobiler...

Jeg er enig i dette, og tror uansett ikke at "smartklokker" vil oppnå en solid brukermasse inntil de er en faktisk forlengelse/gyldig alternativ av/til en telefon/tablet/laptop - ikke et gimmick-tilbehør.
Da er de ikke lenger "smartklokker", men noe mye mer - og da er de uansett ikke i samme område som analoge ur er.

Når det gjelder smartklokker fra de store, sveitsiske produsentene, er vel det også kanskje en mulighet i fremtiden. Men da tror jeg vi "endelig" har kommet til en periode hvor teknologien har kommet så langt at den ikke lenger trenger å "se ut som teknologi" (for å låne ord fra en annen artikkel).

:)
 
Nei, det syns jeg ikke. Absolutt en kul klokke :cool:

Liker du designet, og du ikke er intr. i lenke så go for it.

Tror det blir en Armida altså... Klokkebudsjettet mitt var egentlig tilpasset en ny Seiko SKX007, men ser ut som en må låne litt av sparekontoen nå. Skal bare strekke budsjettet liiitt til... :mrgreen: