Klokkecafé – løst og fast om klokker

IMG_20140124_163835_zpsfh0c5u3h.jpg


Fikk leke litt med Watchanish sin HYT H1. Veldig spennende klokke og en av mine personlige favoritter.

[video=youtube;6zn1fTtbp84]http://www.youtube.com/watch?v=6zn1fTtbp84[/video]
 
Du trodde kanskje at diveren din var skikkelig høy? Altså, hele 20mm nesten! :cool:

Enzo Mechana Ref. 500 XL

50.0mm diameter
33.5mm tall
55.0mm long

Vel, denne er tykk! :mrgreen: Ved første øyekast trodde jeg han hadde en sykkelbjelle på armen...
776308d1343527596-big-divers-watches-big-wrists-thread-enzov.jpg
 
Du trodde kanskje at diveren din var skikkelig høy? Altså, hele 20mm nesten! :cool:

Enzo Mechana Ref. 500 XL

50.0mm diameter
33.5mm tall
55.0mm long

Vel, denne er tykk! :mrgreen: Ved første øyekast trodde jeg han hadde en sykkelbjelle på armen...
776308d1343527596-big-divers-watches-big-wrists-thread-enzov.jpg

Det er vel forstørrelse i glasset? Dette er vel slik klokke som Trygdekontoret gir ut?

Hvordan får du forresten av jakken etter å ha tatt på en slik klokke?

:cool:
 
Verdens eldste (og mest oppbrukte) kommentar på klokkeforum rundt omkring i den store verden:

------ BILDE AV KLOKKE OG LETTKLEDD DAME --------

"Is there a watch in that picture??!?! :mrgreen::mrgreen::eek::eek::confused::p ROFL LOL"
 
Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Night & Day

Jaeger-LeCoultre’s Reverso has been around for something like 80 years, and I’d wager that if you ask an average enthusiast if JLC has ever created one with an automatic movement, he would answer, “Well, they must have.” But, in fact, they have not, until now. At SIHH, JLC launched the Grande Reverso Night & Day – the first-ever Reverso with a winding rotor inside its swivel case. That fact alone makes this watch noteworthy. It’s not too much to say this watch is a milestone in the development of an icon. And because JLC is offering it in steel, it fits within our price range.

JLC har vel hatt automatiske Reversoer før nå?!? Eller må jeg ta opp nynorsken...
 
JLC har vel hatt automatiske Reversoer før nå?!? Eller må jeg ta opp nynorsken...

Etter et kjøpt google-søk ser det ut til at JLC Reverso Grand Sport Automatique var den første automatiske reversoen. Denne kom ut i 2001.
 
Er det bare meg som av og til har lyst til å kjøpe meg en sånn og bare drite i klokker?...

Helt enig! Jeg satt akkurat og drømte om det samme. Modellen jeg vurderer å kaste alt på båten for (ikke helt seriøst ment, men nesten), er denne:

IMG_3130_zps0367e7a0.jpg


Todda
 
Helt enig! Jeg satt akkurat og drømte om det samme. Modellen jeg vurderer å kaste alt på båten for (ikke helt seriøst ment, men nesten), er denne:

IMG_3130_zps0367e7a0.jpg


Todda

@Todda Dette er 38 mm-utgaven right? Jeg syns den er veldig fin på papiret, men blir litt liten og feminin IRL.

----

Jeg flørter med tanken på å skaffe en sort semi-matt alligatorrem til Speake-Marinen. Hva tror dere?

Denne:
4b6bdfde748611e3874612e79814bf9e_8.jpg


På noe slikt:
Speake-Marin-Piccadilly-Serpent-Calendar.jpg
 
Redigert av en moderator:
Ja, det er 38mm. Jeg har ikke sett den annet enn på bilder. Det kan hende den er litt liten, men jeg har ikke så kraftig håndledd. Jeg trives godt med både Grand Seiko i 37 og 39mm og Nomos 38mm. Men det kommer helt an på kassen, så det hadde vært greit å prøve den.

Todda
 
Jeg flørter med tanken på å skaffe en sort semi-matt alligatorrem til Speake-Marinen. Hva tror dere?

Denne:
4b6bdfde748611e3874612e79814bf9e_8.jpg

[/IMG]

Sier vel seg selv at denne må bli veldig bra på svart gator. MÅ ikke gå glipp av denne på neste GTG ...

Forresten, @Juice, vet du om urverket på den PSM som har vært til salgs på TZ er dårlig?
 
Redigert av en moderator: