Jeg må bare få fortelle en historie her på slutten av kvelden.
Så nettopp dette uret lagt ut på kjøp og salg;
Dette var uret som på mange måter startet min klokkegalskap for mange herrens år siden.
Jeg var rundt ti tror jeg, hadde nettopp fått min andre klokke, en flott Casio dykker. Det var modellen "under" denne. Vanntett til 100m og uten skrukrone. Utrolig flott sak.
Men så oppdaget jeg plutselig dette uret her. F...n frustrasjonen kokte i en liten enkel bondekropp, hvordan skulle jeg få meg dette uret her?? nettopp fått ny klokke, kunne ikke klage da og be om nytt dyrere.
Mitt gryende psyke unge WIShode la en plan. Utenfor stuevinduet var det fri sikt mot bakken ned til mitt barndomshjem.
Jeg ventet til opphavet satt godt i stuen med fritt utsyn.
Så snek jeg en hammer inn på rommet og etter tre slag klarte jeg å knuse(!!) glasset.
Tok klokken på meg og sa til opphavet at jeg måtte ut en tur. Forsvant opp bakken og returnerte så i fullt firsprang nedover igjen i noe som endte opp i et voldsomt(arrangert) fall..... Selvfølgelig fullt synlig fra stuen.
Løp så "gråtende" inn i stuen med mitt nye og nå knuste ur.... MAMMA klokka mi er ødelagt jeg må ha ny...
Det kostet meg noen skrubbsår og erkjennelsen av at jeg var et manipulerende svin men det ble nytt ur...
Artig å se modellen igjen etter så mange år. Flott ur.
En historie på tampen der, fra en asylants spede wisdom..
God kveld.