Klokkecafé – løst og fast om klokker

Var mer en 1 sekund, så må nok ha vært G-Shocken..

Uansett så må vel en quartz som G-Shock være mer enn "bra nok" for å stille en mekanisk klokke? Bussen vil jo være så unøyaktig at den skarpeste klokken ikke vil bringe deg frem i rett tid. Bussen går fra deg uansett, mener jeg! :cool:

Hvis du også kontrollerer mot samme quartz over tid så vil du kunne se avvik.

:cool:
 
Mener det er +-15 sec month på de fleste non atomic g-shocks.
Kjøpte den på barneskolen nettopp på grunn av at jeg ble fortalt at den var justert etter atomur, fant senere ut at den ikke var det :confused:
Den er faktisk mer nøyaktig enn 15 sekunder per måned, så kan jo ikke være så veldig skuffet.

Uansett så må vel en quartz som G-Shock være mer enn "bra nok" for å stille en mekanisk klokke? Bussen vil jo være så unøyaktig at den skarpeste klokken ikke vil bringe deg frem i rett tid. Bussen går fra deg uansett, mener jeg! :cool:

Hvis du også kontrollerer mot samme quartz over tid så vil du kunne se avvik.

:cool:

Det er den, har jo fungert til nå, så ser ikke for meg at det blir et problem fremover heller. Bussene her ute er langt i fra så nøyaktige at jeg trenger mitt eget personlige atomur, så det er ikke noe problem. Men ja, fungerer helt knall for å måle avvik, som stort sett er det jeg trenger den til :)
 
Feelgood!

Var innom min lokale urmaker i Mo i Rana, Urmaker Monsen, i dag. Hadde egentlig bare et par spørsmål om oppbevaring av ur. Fikk gode svar, og sa at jeg bare skulle kikke meg litt rundt. Etter litt klappet han meg på skulderen, og sa:"Du er klokkeinteressert, du". Jeg svarte ja, og han forsvant på bakrommet. Ut kom han med siste utgave av Watch World, og gav den til meg. Jeg spurte så om vintage- klokker, gode kjøp og den slags. Etter litt snakk gikk vi og så i safen. Der lå det en fin blanding av blant annet Omega, Zenith og Universal Genève.

Det var jammen verdt besøket! Dette er det som gjør at jeg kommer tilbake dit neste gang jeg trenger hjelp/ ny klokke.

Godt nyttår, medsonere!
 
Lukter bestilling på Seiko SKX007 fra Creationwatches i nærmeste fremtid!
Etter mye om og men falt valget på det. Det virker jo som en god daily beater og mye klokke for pengene! ;)

Dessverre ikke råd til Rolex Submariner med lånekassen sitt månedlige bidrag til meg :(
 
Lukter bestilling på Seiko SKX007 fra Creationwatches i nærmeste fremtid!
Etter mye om og men falt valget på det. Det virker jo som en god daily beater og mye klokke for pengene! ;)

Dessverre ikke råd til Rolex Submariner med lånekassen sitt månedlige bidrag til meg :(

SKX007 er et fint steg på veien, det er mye klokkeglede i rimelige ur!
 
Har fått i oppdrag hos min onkel å undersøke om det er mulig å oppdrive orginal remer til en G-SHOCK DW-003 (1597) litt usikker på årstall o.l men om noen vet om orginal remer evt remer til denne klokka hadde det vert gull :))
 
1388693783940

Her står det vel praktisk talt @mikkemus23 skrevet over hele skiven.
 
Redigert av en moderator:
Noen som har greie på hardheten og et hvor ripebestandig messing er? Føler min Armida av messing får små merker av det minste sammenstøt ift klokkene mine av slål.

Og dette er forresten den verste ripe giveren som finnes, nemlig kanten til seddelinntaket på cash guarden vi har på Kiwi.
 
Redigert:
GMT klokke

Hei Folkens!
Jeg har gått og tenkt på GMT klokker en stund, og sett at jeg kunne "trenge" en som kunne vise tre tidssoner.

Omega Seamaster er selvfølgelig flott, men nå kom jeg til å se en Hamilton Navy GMT. Selvfølgelig er det en forskjell i finish etc mellom disse, men like vel!

Er det noen her som har kjennskap til disse?

:cool:
 
Denne var absolutt ikke å forakte :)

SARX015 og SARX013, pris ca 3600kr fra creation.

S-SARX015_a_large@2x.jpg%3Fv%3D1384998541

S-SARX015_g_1024x1024.jpg%3Fv%3D1384998543

1384693160_2.jpg

også i hvit
S-SARX013_a_1024x1024.jpg%3Fv%3D1384998645

S-SARX013_d_1024x1024.jpg%3Fv%3D1384998645


mvh
stian
 
Redigert:
Kommer nærmere og nærmere et innkjøp av en slektning av denne klokka. SBGR073. Så vakker!

sbgr073_b_1024x1024.jpeg


sbgr073_f_1024x1024.jpeg
 
Jeg må bare få fortelle en historie her på slutten av kvelden.
Så nettopp dette uret lagt ut på kjøp og salg;
3e965631474ed4b600a5ebd082f53436_zps9bc1e9e8.jpg


Dette var uret som på mange måter startet min klokkegalskap for mange herrens år siden.
Jeg var rundt ti tror jeg, hadde nettopp fått min andre klokke, en flott Casio dykker. Det var modellen "under" denne. Vanntett til 100m og uten skrukrone. Utrolig flott sak.

Men så oppdaget jeg plutselig dette uret her. F...n frustrasjonen kokte i en liten enkel bondekropp, hvordan skulle jeg få meg dette uret her?? nettopp fått ny klokke, kunne ikke klage da og be om nytt dyrere.

Mitt gryende psyke unge WIShode la en plan. Utenfor stuevinduet var det fri sikt mot bakken ned til mitt barndomshjem.
Jeg ventet til opphavet satt godt i stuen med fritt utsyn.

Så snek jeg en hammer inn på rommet og etter tre slag klarte jeg å knuse(!!) glasset.

Tok klokken på meg og sa til opphavet at jeg måtte ut en tur. Forsvant opp bakken og returnerte så i fullt firsprang nedover igjen i noe som endte opp i et voldsomt(arrangert) fall..... Selvfølgelig fullt synlig fra stuen.

Løp så "gråtende" inn i stuen med mitt nye og nå knuste ur.... MAMMA klokka mi er ødelagt jeg må ha ny...

Det kostet meg noen skrubbsår og erkjennelsen av at jeg var et manipulerende svin men det ble nytt ur...


Artig å se modellen igjen etter så mange år. Flott ur.

En historie på tampen der, fra en asylants spede wisdom..

God kveld.