Klokkecafé – løst og fast om klokker

Gode tips til robust klokke som jeg kan bruke på arbeid mottas med takk. Den kommer til å bli ripete og fæl, så jeg tror jeg legger meg på rundt 1000 kr i budsjett :)

Vostok Amphibia; til den prisen kan du kjøpe to forskjellige modeller. De tåler mye vann, og er generelt ganske driftssikre hvis du ikke får en mandagsutgave. Klokkeverdenens svar på bilmerket Lada?
 
Damn! Alltid vært keen på en eldre Rolex DJ som f.eks. 1603.. Men disse er stadig uten papirer, hva synes dere om å kjøpe slike merker uten beviser og til en relativt betydelig kost? :eek::eek::)
 
Er vel litt mye å håpe på en 40år+ gammel DJ med originalpapirer. Husk at disse ikke var så dyre før i tiden og "mange" hadde en slik. Svært få brydde seg nok om å beholde papirene.

Kunne jo helst ønsket å ha papirer, men for så gamle klokker så er det nok OK å klare seg uten
 
Er vel litt mye å håpe på en 40år+ gammel DJ med originalpapirer. Husk at disse ikke var så dyre før i tiden og "mange" hadde en slik. Svært få brydde seg nok om å beholde papirene.

Kunne jo helst ønsket å ha papirer, men for så gamle klokker så er det nok OK å klare seg uten

Hører hva du sier :) Så da er det kanskje greit på en slik VS. en nyere Breitling ect.. Men en DJ med papirer, ville muligens vært mye en del dyrere igjen da? Disse ligger jo uten papp i 10k området..
 
Gode tips til robust klokke som jeg kan bruke på arbeid mottas med takk. Den kommer til å bli ripete og fæl, så jeg tror jeg legger meg på rundt 1000 kr i budsjett :)

@rødskjegg

Jeg har denne. Veldig flott klokke. Går merkverdig presist også

Orient CEM65009D dive watch with a 21 jewel Japanese automatic self-winding movement, day/date window, blue dial with blue uni-directional rotating bezel, new (larger) luminous hands, luminous indices, screw down crown and day change.

959215d1359868363-3x3-good-till-i-die-collection-challenge-525477d1317414499-where-all-rays-orient.jpg


Todda
 
Redigert av en moderator:
Kul!!
Ikke "single hand", men "single ball"!

Jeg vil neste forvente at kulen snurrer rundt etter som du beveger armen.... En håndledets variant av Brio sitt labyrint spill!

:cool:
 
Ja, hvis det er så enkelt skal jeg prøve imorgen den dag! Takk for tips @Marius M og @KimNK ! :)

Edit: her ble det surr i navnene, håper det ble riktig nå!
 
Redigert av en moderator: