Klokkecafé – løst og fast om klokker

Hvilken sikkerhet får jeg ved å kjøpe klokke fra privat selger i utlandet hvis jeg betaler med PayPal?

Du vil kunne få pengene dine tilbake dersom du ikke får varen eller varen ikke skulle være som beskrevet. Jeg fikk en gang en Tissot der det var en stor sprekk tvers over plexien. Selger nektet å ta på seg ansvar for å ha pakket den dårlig. Jeg åpnet sak hos paypal, sendte klokka i retur, ga sporingsnummeret til paypal og så snart klokka var kommet tilbake til selger fikk jeg pengene tilbake fra paypal :)
 
Trenger jeg denne?

hamilton-navy-pioneer-timekeeping-gear-patrol-5.jpg
 
Noen som har en idé på hva en Breitling SuperOcean fra 97 ligger i verdi?
Automatic, med ekstra skinn rem og trenger service.. Alle papirer og esker er med.
Hva koster en typisk service på en slik?
 
Noen som har en idé på hva en Breitling SuperOcean fra 97 ligger i verdi?
Automatic, med ekstra skinn rem og trenger service.. Alle papirer og esker er med.
Hva koster en typisk service på en slik?

jeg hadde ikke betalt mye over 5000,- en service koster alt mellom 3-5000+ avhengig av hvor mye som må byttes og hvor du utfører service.
 
Sitter her med hjemmeeksamen, noe som igjen fører til mye klokkesurfing og en aldri så liten crush på Breguet type XX Aeronavale (3800). Utrolig pen klokke som heller ikke er spesielt dårlig priset verken brukt eller ny ser det ut som. Hvorfor i alle dager er det ikke noen slike på sonen? :eek:
breguet_type_xx_3800_640px

BGtypeXX01.jpg
 
Sitter her med hjemmeeksamen, noe som igjen fører til mye klokkesurfing og en aldri så liten crush på Breguet type XX Aeronavale (3800). Utrolig pen klokke som heller ikke er spesielt dårlig priset verken brukt eller ny ser det ut som. Hvorfor i alle dager er det ikke noen slike på sonen? :eek:
breguet_type_xx_3800_640px

BGtypeXX01.jpg

Hmmm...
Du legger jo nesten opp til det; "At det er rom for å være først!"

Jeg må si at disse var flotte. Kult med slik liten GMT!

:cool:

Edit: trykk lerfi
 
Redigert:
Hmmm...
Du legger jo nesten opp til det; "At det er rom for å være først!"

Jeg må si at disse var flotte. Kult med slik liten GMT!

:cool:

Edit: trykk lerfi

Haha, jeg legger nesten opp til det ja, @petterhg . Ser en av de litt nyere modellene med dato ble omsatt her inne for noen år siden, så kanskje den fremdeles er på sonen? Denne gikk i alle fall rett inn på min relativt korte liste over kandidater til neste ur.. Veletablert manufaktur, 38mm og chronograph. Høres perfekt ut i mine ører :cool:
 
Redigert av en moderator:
Klokkerealatert reklame for bildeler, for dere som ikke gidder se hele, så er det kun klokkerrelatert i start/slutt. Jeg likte den :)

[video]http://www.optimal-germany.com/optimal-image-movie[/video]
 
Gode tips til robust klokke som jeg kan bruke på arbeid mottas med takk. Den kommer til å bli ripete og fæl, så jeg tror jeg legger meg på rundt 1000 kr i budsjett :)