Klokkecafé – løst og fast om klokker

Takk for et godt år!

Som fersk urmaker i Oslo er jeg veldig takknemmelig for all støtte og entusiasme jeg har nydt godt av fra Tidssonen. Det er med støtte og glød herfra jeg kan tørre å ta skrittet ut og lage forhandleravtale med Vulcain, blant annet.
Verkstedet vårt på Bjølsen er i konstant vekst og vi er bare såvidt ute av startgropen! Vi gleder oss til flere og større utfordringer neste år.
Nå stenger vi til over nyttår, men jeg blir å treffe på TS dersom krisen inntreffer! :)

God Jul og Godt Nyttår!

2014-12-24131438_zpsffd1ca1d.jpg
 
Som fersk urmaker i Oslo er jeg veldig takknemmelig for all støtte og entusiasme jeg har nydt godt av fra Tidssonen. Det er med støtte og glød herfra jeg kan tørre å ta skrittet ut og lage forhandleravtale med Vulcain, blant annet.
Verkstedet vårt på Bjølsen er i konstant vekst og vi er bare såvidt ute av startgropen! Vi gleder oss til flere og større utfordringer neste år.
Nå stenger vi til over nyttår, men jeg blir å treffe på TS dersom krisen inntreffer! :)

God Jul og Godt Nyttår!

2014-12-24131438_zpsffd1ca1d.jpg

Dette blir spennende, du har tatt ett tøft valg. Det er viktig å følge hjertet, begjæret etter klokker å jobbe med noe som du syns er gøy, dette kan bare bli bra. Å mange av konkurrentene har jo fått det til med klokker som er langt mindre spennende en Vulcain. Så å ta inn Vulcain blir også bare bra. Jeg kommer ihvertfall på besøk nestegang jeg forlater den bløde kyststripe for å besøke Tigerstaden.

Jeg føler ihvertfall fort når jeg kommer inn i en klokkebutikk om personalet er interessert i det de holder på med. Å det er etter min mening alfo omega for om det blir handel eller ei.

Jeg ønsker deg all hell og lykke, å en riktig God Jul.
 
Så lærte jeg litt i uka som gikk også: Lugsene på høyre side på de klassiske sportsurene til Rolex er tynnere enn de på venstre side for å balansere ut CG-ene.
 
Gleder meg til å se hva IWC kommer med i morgen. Teaseren på Instagram lover godt. Blå skive, dag og 7 dagers :) Håper de har klart å moderere seg på diameteren.
 
Dne var artig måned_dato_dag visning. Det er vel tre ulike hjul i ulike nivåer som får til dette...?

8-D
 
Er det noen som har denne? Utrolig tøff.

H_1.jpg

Kjøpte den nesten på Frankfurt flyplass tidligere i vinter, men prøvde den på armen og syntes den var litt for pinglete. Veldig lett og lenken var raklete. I tillegg var safiren på baksiden en vits fordi den ikke gjorde annet enn å vise hvor lite drivverket er i forhold til kassen. Var tilbake for noen uker siden og da hadde de satt ned prisen med 50% bare for å terge meg... Men jeg syntes fortsatt 600 euro var for dyrt.
 
Redigert:
Kjøpte den nesten på Frankfurt flyplass tidligere i vinter, men prøvde den på armen og syntes den var litt for pinglete. Veldig lett og lenken var raklete. I tillegg var safiren på baksiden en vits fordi den ikke gjorde annet enn å vise hvor lite drivverket er i forhold til kassen. Var tilbake for noen uker siden og da hadde de satt ned prisen med 50% bare for å terge meg... Men jeg syntes fortsatt 600 euro var for dyrt.

Ved første øyekast tok jeg den for å være en vintage fra 70-tallet.... Den ser jo slett ikke så gal ut. Prøv å se på eBay, TZ, WatchUseek eller slikt om du kan finne noe gammelt som likner! Det bør ikke være så vanskelig. Og det kan være at kvaliteten på lenke og kasse da virker bedre....

:cool:
 
Ved første øyekast tok jeg den for å være en vintage fra 70-tallet.... Den ser jo slett ikke så gal ut. Prøv å se på eBay, TZ, WatchUseek eller slikt om du kan finne noe gammelt som likner! Det bør ikke være så vanskelig. Og det kan være at kvaliteten på lenke og kasse da virker bedre....

:cool:

Hamilton hadde en Pan-Europ på 70-tallet, så den er retro. Denne modellen kom nå i år, og den er uten lenke. Jeg ville i alle fall hatt den på nato.

Todda
 
Hamilton hadde en Pan-Europ på 70-tallet, så den er retro. Denne modellen kom nå i år, og den er uten lenke. Jeg ville i alle fall hatt den på nato.

Todda

Tror nok at lenken de stilte den ut med ikke var original. Boksen var utstilt ved siden av, og der lå den matchende natoreimen. Den ser finere ut på reimen på bilder.
 
Kaliber H-30. Det virker som om det er det samme som Tissots Powermatic 80? Greit verk det, vel?

Todda