Selv har jeg kjøpt "Double Lock Diver´s Clasp" ved to anledninger, og har vært fornøyd med det. Har derimot ingen erfaring med de andre.Hvilken clasp bør jeg velge til Strapcodes Super Jubilee?
Vis vedlegg 96373
Selv har jeg kjøpt "Double Lock Diver´s Clasp" ved to anledninger, og har vært fornøyd med det. Har derimot ingen erfaring med de andre.Hvilken clasp bør jeg velge til Strapcodes Super Jubilee?
Vis vedlegg 96373
Husker fortsatt at jeg kastet boksen og papirene ( unntatt kjøpskvittering ) når jeg kjøpte min første Sub i 2007. Kanskje ikke så smart å kaste sertifikatet/boks, men var ikke det jeg skulle bruke! Det var klokken jeg hadde gledet meg til å nyte på armen Nå skal alle kjøpe komplette klokker, og jeg spør meg hvorfor? Er dette kun for å makse prisen når dere skal selge? Eller er samler dere på bokser? Hadde jeg kun kjøpt klokker med boks og tagger, så måtte jeg bygget om garderoben hjemme. Kunne dog laget meg en kul klessnor bestående av kun tags.
Når vi snakker vintage, så er jeg helt enig! Da hadde det vært utrolig gøy med tilbehøret, historien og alt det der. Når det kommer til nye klokker det finnes tusener på tusener av, så ser jeg dessverre ikke poenget. Kvittering ifm forsikring ja, men alt det der andre som samler støv, nei..Selvfølgelig skal mann ha bokser, sertifikater etc!
Man er jo entusiast, samler og entusiast! Da er det gøy å ha alt sammen.
Når jeg kjøper brukt (entusiastbil) er det selvfølgelig artig å få med salgsbrosjyre, instruksjonsbok, perm med kvitteringer etc.
Da jeg solgte min 66 Cooper S måtte jeg deale med kjøper for at jeg fikk beholde fotoalbumet med bilder av bilen under restauering. (Kjøper fikk bildene scannet til CD). Det er ikke bare klokkeentusaster som setter pris på litt ekstra.
8
Vintage klokker har jo vært ny en gang de og. Noen må ta vare på boks og papir for at det skal komme vintageskatter i fremtiden også.Når vi snakker vintage, så er jeg helt enig! Da hadde det vært utrolig gøy med tilbehøret, historien og alt det der. Når det kommer til nye klokker det finnes tusener på tusener av, så ser jeg dessverre ikke poenget. Kvittering ifm forsikring ja, men alt det der andre som samler støv, nei..
Vintage er for meg plexi, tritium, radium osv. Tror ingen vil kalle mine sportsklokker fra eksempelvis Rolex med random serial for vintage om 30-40 år Jaja..Vintage klokker har jo vært ny en gang de og. Noen må ta vare på boks og papir for at det skal komme vintageskatter i fremtiden også.
Tag Hauer Formula 1 Calibre 5 hvit, automatikk, til 10.000,-. Ny i butikk. Er på salg.
Er det et bra kjøp? Lekker klokke.
De har det ja? Er ikke så ofte innom Galleriet lengre, da jeg stort sett kjøper nytt fra en annen urmaker her på Vestlandet Ja blir spennende og se denne på armen og hvordan størrelsen oppleves. Den orginale Captain Cook er samme størrelse ( 36,5 ), så sånt sett er den tro mot historien. Kikket på modellene i 45mm, men det blir heeelt feilOm en uke?? Gjertsen har hatt denne inne i en evighet?
Men, det sagt, så er det et utrolig flott ur, som bærer større enn oppgitte ø37mm gir inntrykk av.
Ja, denne var flott. Vet du noe mer om pris etc.?
Pelagosen? (Skal sies at jeg kan nada om th)Skremmende utvikling i kopimarkedet om dagen.
https://www.vg.no/forbruker/i/0E7ke0/falsk-eller-ekte-slik-ser-du-forskjellen
En av følgende er falsk, ser du hvilken?
Vis vedlegg 96834
Ugh. Får en håpløs situasjon.
Jeg kjøpte den Tag Formula 1 automatic klokken over her.
Hun selgeren var ikke kyndig. Det var et hakk på et ledd. Jeg ba hun bytte det ut med et frisk lett. Hun byttet det ut og klarte å få hakk i det nye leddet hun satt inn. Jeg ba hun bytte det ut. Hun fikk enda et hakk i dette leddet hun satt inn nå. Helt forbanna håpløst.
Bilde:
Nå har jeg sånn 2-3 ledd av 4 som er hakk i av ekstraledd. I tillegg har jeg et ledd på klokka som ikke er fint, som hun skrapte opp (bilde over.) Jeg begynte nesten å grine der jeg sto og sa "bare få klokken."
Jeg tenkte å gå tilbake der i dag og satse på en annen person er der. Jeg tenkte å be de fikse meg helt nye ekstraledd slik jeg kan bytte ut det skrapte leddet selv. Er dette OK?
I tillegg; er det normalt at låsen allerede blir så slitt/skrapt i metallet på begge sider, allerede?:
Takk for svar