Klokkecafé – løst og fast om klokker

Bare fortell oss hvor dette er så vi slipper å handle der.

Kleiveland Ur og Gull.


Jeg var innom tidligere i dag. Snakket med samme dame. "Jeg synes det blir helt feil å levere tilbake en så fin klokke når det er så minimalt med riper. Jeg har denne klokken (Seiko GPS) til 35 000kr og den har riper oppå hengslene og rundt her.
Jeg synes du skal se gjennom fingrene på dette og heller bare ta klokken. Du får så mye glede av den. Synes vi har vært snille og du burde møte oss på midten på dette. Vi kan ikke sende den inn på grunnlag av dette, det føler jeg blir helt feil. Urmakeren har sikkert fått de av verktøyet eller noe. Kostnadene som går til dette. Da kan jeg like gjerne legge den ut for salg igjen."

Ja dere burde få dere ny urmakeren og lykke til med å selge denne ripete klokken ....

Like wtf. Vært snille. De har laget hakk og riper i en splitter ny klokke jeg kjøpte.

Fikk hevet kjøpet. Helvete for en plass. Ikke handle der. Makan til oppførsel. Be meg bare ta i mot klokken som de har ripet. Herregud.
 
Kleiveland Ur og Gull.


Jeg var innom tidligere i dag. Snakket med samme dame. "Jeg synes det blir helt feil å levere tilbake en så fin klokke når det er så minimalt med riper. Jeg har denne klokken (Seiko GPS) til 35 000kr og den har riper oppå hengslene og rundt her.
Jeg synes du skal se gjennom fingrene på dette og heller bare ta klokken. Du får så mye glede av den. Synes vi har vært snille og du burde møte oss på midten på dette. Vi kan ikke sende den inn på grunnlag av dette, det føler jeg blir helt feil. Urmakeren har sikkert fått de av verktøyet eller noe. Kostnadene som går til dette. Da kan jeg like gjerne legge den ut for salg igjen."

Ja dere burde få dere ny urmakeren og lykke til med å selge denne ripete klokken ....

Like wtf. Vært snille. De har laget hakk og riper i en splitter ny klokke jeg kjøpte.

Fikk hevet kjøpet. Helvete for en plass. Ikke handle der. Makan til oppførsel. Be meg bare ta i mot klokken som de har ripet. Herregud.

Tenk hvis dette var bilforhandler. Du har hatt din 1 år gamle bil inne til service, kommer tilbake full av riper gjennom lakken...
 
  • Liker
Reaksjoner: Siki
Kleiveland Ur og Gull.


Jeg var innom tidligere i dag. Snakket med samme dame. "Jeg synes det blir helt feil å levere tilbake en så fin klokke når det er så minimalt med riper. Jeg har denne klokken (Seiko GPS) til 35 000kr og den har riper oppå hengslene og rundt her.
Jeg synes du skal se gjennom fingrene på dette og heller bare ta klokken. Du får så mye glede av den. Synes vi har vært snille og du burde møte oss på midten på dette. Vi kan ikke sende den inn på grunnlag av dette, det føler jeg blir helt feil. Urmakeren har sikkert fått de av verktøyet eller noe. Kostnadene som går til dette. Da kan jeg like gjerne legge den ut for salg igjen."

Ja dere burde få dere ny urmakeren og lykke til med å selge denne ripete klokken ....

Like wtf. Vært snille. De har laget hakk og riper i en splitter ny klokke jeg kjøpte.

Fikk hevet kjøpet. Helvete for en plass. Ikke handle der. Makan til oppførsel. Be meg bare ta i mot klokken som de har ripet. Herregud.
Hvilken av filialene snakker vi om her? Åsane? Arna? Det høres nemlig ut som det kan være begge plasser..like uspiselige og useriøse som jeg har erfart - for mindre ting enn dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: Siki
Tenk hvis dette var bilforhandler. Du har hatt din 1 år gamle bil inne til service, kommer tilbake full av riper gjennom lakken...

Jepp. Eller kjøper helt ny bil. Jeg kjøpte helt ny klokke. Godtar man riper i lakken på bilen som de har forårsaket etter kjøp fordi "riper kommer etterhvert som du bruker den"? Håpløst argument fra kjerringen.

Hvilken av filialene snakker vi om her? Åsane? Arna? Det høres nemlig ut som det kan være begge plasser..like uspiselige og useriøse som jeg har erfart - for mindre ting enn dette.

Dette var Åsane. Såpass, Arna og ja. Det er fristende å skrive i avisen. Sende mail til ledelsen. Fraråder alle å gå til dem.


Atpåtil har de lagt ut klokken for salg igjen og delte det på Instagram-siden deres. :)
 
Jepp. Eller kjøper helt ny bil. Jeg kjøpte helt ny klokke. Godtar man riper i lakken på bilen som de har forårsaket etter kjøp fordi "riper kommer etterhvert som du bruker den"? Håpløst argument fra kjerringen.



Dette var Åsane. Såpass, Arna og ja. Det er fristende å skrive i avisen. Sende mail til ledelsen. Fraråder alle å gå til dem.


Atpåtil har de lagt ut klokken for salg igjen og delte det på Instagram-siden deres. :)

«Dekkene er utslitt, ja, og motoren har gåen toppakning. Går vel greit det? Skjer jo likevel om en 10-15 år?»
 
Kleiveland Ur og Gull.


Jeg var innom tidligere i dag. Snakket med samme dame. "Jeg synes det blir helt feil å levere tilbake en så fin klokke når det er så minimalt med riper. Jeg har denne klokken (Seiko GPS) til 35 000kr og den har riper oppå hengslene og rundt her.
Jeg synes du skal se gjennom fingrene på dette og heller bare ta klokken. Du får så mye glede av den. Synes vi har vært snille og du burde møte oss på midten på dette. Vi kan ikke sende den inn på grunnlag av dette, det føler jeg blir helt feil. Urmakeren har sikkert fått de av verktøyet eller noe. Kostnadene som går til dette. Da kan jeg like gjerne legge den ut for salg igjen."

Ja dere burde få dere ny urmakeren og lykke til med å selge denne ripete klokken ....

Like wtf. Vært snille. De har laget hakk og riper i en splitter ny klokke jeg kjøpte.

Fikk hevet kjøpet. Helvete for en plass. Ikke handle der. Makan til oppførsel. Be meg bare ta i mot klokken som de har ripet. Herregud.

Makan!
Hva med å lage en tråd under "handel og eierskap"?
Så ligger den der til skrekk og advarsel slik at andre slipper samme slette kundebehnadling.
 
Hvilken av filialene snakker vi om her? Åsane? Arna? Det høres nemlig ut som det kan være begge plasser..like uspiselige og useriøse som jeg har erfart - for mindre ting enn dette.

Etter jeg søkte opp firma sitt regnskap, ser jeg at det faen meg er Daglig leder som jeg snakket med. For begge filialene.
Daglig leder spør om jeg skal selge klokken fordi jeg vil ha ripene vekk.

Null krav til kompetanse. Jeg som tenkte å sende mail til sjefen(e) om denne håpløse behandlingen ....
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Fortell.

Eg finner lite som frister per dags dato.

Omega Globemaster i two-tone og blå skinnreim.
upload_2018-8-15_12-25-20.png

Omega Speedmaster Ultra-Man
upload_2018-8-15_12-25-59.png

Tag Heuer Monza
upload_2018-8-15_12-26-27.png

IWC Big Pilot Le Petit Prince
upload_2018-8-15_12-28-41.png
 
Sjå der ja!
Globemaster var nice da!

De andre not my cup of tea. Lite glad i oransje/røde detaljer. Og IWC er for stor (Uten at eg vet mm?).

Oddemann

IWC'n er for stor for meg og. 46mm, men liker utseendet.

Det er noe med de orange/røde detaljene som vekker noe med fart/spenning for min del.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
IMG_1638.PNG
Kleiveland Ur og Gull.


Jeg var innom tidligere i dag. Snakket med samme dame. "Jeg synes det blir helt feil å levere tilbake en så fin klokke når det er så minimalt med riper. Jeg har denne klokken (Seiko GPS) til 35 000kr og den har riper oppå hengslene og rundt her.
Jeg synes du skal se gjennom fingrene på dette og heller bare ta klokken. Du får så mye glede av den. Synes vi har vært snille og du burde møte oss på midten på dette. Vi kan ikke sende den inn på grunnlag av dette, det føler jeg blir helt feil. Urmakeren har sikkert fått de av verktøyet eller noe. Kostnadene som går til dette. Da kan jeg like gjerne legge den ut for salg igjen."

Ja dere burde få dere ny urmakeren og lykke til med å selge denne ripete klokken ....

Like wtf. Vært snille. De har laget hakk og riper i en splitter ny klokke jeg kjøpte.

Fikk hevet kjøpet. Helvete for en plass. Ikke handle der. Makan til oppførsel. Be meg bare ta i mot klokken som de har ripet. Herregud.
 
Er det noen grunn til at gangreserve som oftest ikke oppgis helt nøyaktig? Rolex opererer for eksempel med formuleringen "Approximately 48 hours".