Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

Er så lei av «ingen får kjøpe» og «designrevolusjon»-klaginga på ymse FB-grupper, så trenger ikke høre det gjentatt til det kjedsommelige på Norges beste klokkepodcast @Jon Henrik ..

Du vet, like godt som alle her inne, at Rolex selger masse klokker, selv om etterspørselen til enhver nyfrelst som ønsker seg Pepsi ikke blir oppfylt. Heldigvis! Og nye Daytona ER jo faktisk helt redesignet, men holder seg til samme grunnoppskrift som har funket for selskapet i mange tiår.

Nei, surkeepisode om en helt nydelig Daytona, som overrasket på flere måter.

Litt enig at det kan bli mye fokus på Rolex-hysteriet, men formatet podcast virker jo å være mer personlig meningsytring, enn nøytral journalistisk rapportering, så jeg tenker vi får sette pris på ærlige meninger i kombinasjon med litt humor inkludert ironi og overdrivelse som ikke alltid slår like bra ann, på et tema som er pratet i hjel fra før... I tillegg er det kanskje Jon Henriks måte å kjempe mot Rolex-hysteriet - til et litt bredere publikum, og vi kan jo bare håpe på at det virker.

Personlig har jeg veldig lenge drømt om en hvitt gull Daytona med lenke og keramisk besel, så her falt jeg pladask med en gang. Også fordi jeg liker subdials som "ekte" reverse panda og flere nikk til fortiden. Enig i at rødt på 100 kan virke litt over the the top, men hva så?
Kan jo hende detaljen ikke blir så fremtredende i virkeligheten, og faktisk bare gir klokken mer liv? Om ikke annet så har man noe å snakke om. :) Også enig i at baklokket er unødvendig, men det kan jo være gøy å vise frem urverket til de som ikke vet hva en automatisk klokke er om ikke annet... :p

Prisen er rimelig drøy, og ja man får mye andre klokker som gir veldig mye mer for pengene. Likevel hadde jeg nok vurdert å selge unna en del andre klokker skulle denne drømmen kunne bli oppfylt. Men som for de aller fleste så blir det nok bare en drøm, så da spiller prisen kanskje en mindre rolle...
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Måtte bare rette for deg!
Er så lei av «ingen får kjøpe» og «designrevolusjon»-klaginga på ymse FB-grupper, så trenger ikke høre det gjentatt til det kjedsommelige på Norges beste bilpodcast @Jon Henrik ..

Du vet, like godt som alle her inne, at Porsche selger mange biler, selv om etterspørselen til enhver nyfrelst som ønsker seg GT2 ikke blir oppfylt. Heldigvis! Og nye GT2 ER jo faktisk helt redesignet, men holder seg til samme grunnoppskrift som har funket for selskapet i mange tiår.

Nei, surkeepisode om en helt nydelig GT2, som overrasket på flere måter.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Jørgen og Zawatch
Måtte bare rette for deg!
PS. Nyeste GT2RS har ikke blitt lansert enda. Du burde brukt GT3RS som eksempel. :p

Til forskjell fra en klokke som viser tiden, så blir Porschene betydelig raskere, selv med relativt små endringer - men det er mye under utvendig design man ikke ser. Og jeg snakker ikke bare motor, som for GT3/RS ikke har endret seg ekstremt fra modell til modell.
Men det er dumt å få klokker til å gå raskere - og store endringer i funksjon(les urverk) vil nok ikke skape de store overskriftene (f.eks. om klokken går x% mer presist). Det jeg vil frem til, er at det er begrenset med både design- og funksjon-endringer som er mulig å gjøre på et ikon av en klokke, uten at det faller på sin egen urimelighet. Men det er gøy man tøyer strikken litt innimellom, og for Rolex mer enn før - f.eks. med rød 100-markering....
 
Litt enig at det kan bli mye fokus på Rolex-hysteriet, men formatet podcast virker jo å være mer personlig meningsytring, enn nøytral journalistisk rapportering, så jeg tenker vi får sette pris på ærlige meninger i kombinasjon med litt humor inkludert ironi og overdrivelse som ikke alltid slår like bra ann, på et tema som er pratet i hjel fra før... I tillegg er det kanskje Jon Henriks måte å kjempe mot Rolex-hysteriet - til et litt bredere publikum, og vi kan jo bare håpe på at det virker.

Personlig har jeg veldig lenge drømt om en hvitt gull Daytona med lenke og keramisk besel, så her falt jeg pladask med en gang. Også fordi jeg liker subdials som "ekte" reverse panda og flere nikk til fortiden. Enig i at rødt på 100 kan virke litt over the the top, men hva så?
Kan jo hende detaljen ikke blir så fremtredende i virkeligheten, og faktisk bare gir klokken mer liv? Om ikke annet så har man noe å snakke om. :) Også enig i at baklokket er unødvendig, men det kan jo være gøy å vise frem urverket til de som ikke vet hva en automatisk klokke er om ikke annet... :p

Prisen er rimelig drøy, og ja man får mye andre klokker som gir veldig mye mer for pengene. Likevel hadde jeg nok vurdert å selge unna en del andre klokker skulle denne drømmen kunne bli oppfylt. Men som for de aller fleste så blir det nok bare en drøm, så da spiller prisen kanskje en mindre rolle...

Hehe, tror mange skjønner at jeg er stor fan av sterke meninger. Men da er det passende med et lite spark til mine gode venner i Klokkelandslaget også av og til;)
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Nicolai og Zawatch
Denne «flokkmentaliteten» gjenspeiler seg ikke bare når det kommer til Rolex, den følger alle trender. Se bare på Indiehysteriet nå om dagen. Folk blir jo faen helt fra seg av begeistring så lenge det er den minste antydning til at klokken ikke kommer fra en av de store (eller små) tradisjonelle selskapene. Gud bedre så mye Indie man får vondt av å se på.
 
Masse spørsmål og svar i dagens episode!

Heter det ikke "mange spørsmål" ...
A4AL.gif
 
Er ikke en bil til en million ganske ordinært nå? Ikke misforstå, men f.eks. en Tesla Model S kommer fort dit, og de er det jo noen av. ;)

En klokke til en million er mer råflott og spektakulært.

Selv har jeg ingen av delene, men å bruke sånne summer på klokke er nok helt uaktuelt. På bil? Mja? Kanskje en gang i fremtiden? Sannsynligvis ikke. :)
 
Er ikke en bil til en million ganske ordinært nå? Ikke misforstå, men f.eks. en Tesla Model S kommer fort dit, og de er det jo noen av. ;)

En klokke til en million er mer råflott og spektakulært.

Selv har jeg ingen av delene, men å bruke sånne summer på klokke er nok helt uaktuelt. På bil? Mja? Kanskje en gang i fremtiden? Sannsynligvis ikke. :)

Jo, her hjemme har det definitivt blitt ganske ordinært. Og hovedgrunnen til det er vel at folk flest knapt kan regne, og har forkjøpt seg helt på nye (og kjedelige) elbiler med lånte penger fordi naboen har råd.

Klokke til en million er mer råflott og spektakulært som du sier. Og veeeldig mye mer gøy.

Så la oss heller gå for klokke.


;)
 
Hvilken vil holde seg i best verdi og med minst driftskostnad i løpet av 5 år?
Tesla Model S eller Patek Philippe 5980/1R?
Spørsmål nummer to er det viktigste: Hvilken gir sin potensielle eier mest bekymringsfri bruker- og eierglede?
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Hallo.

Bakkekontakt folkens…

Det er ikke vanlig å ha en bil til en million kroner. Det er heller ikke vanlig å sprade rundt med en klokke til en million kroner.

Hvilken gir sin potensielle eier mest bekymringsfri bruker- og eierglede?

Etter noen dager på kollektiven i rushen med snø/slaps/regn så er ikke dette et spørsmål en gang :LOL:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen og seiltid