Klokkeplaner for 2015?

Har solgt unna en del, blir nok mer Rolex inn. En GMT variant frister, kanskje en Sub med plexi for å bruke på nato. Evt en Skyfall hvis en riktig priset dukker opp lett tilgjengelig.

Ja kunne man bare se inn i en glasskule.

Blir nok noen som må kjøpes og prøves, men hovedmålet er å ikke selge de jeg har nå.

Er i modus for å kjøpe evige klassikere, og de kan ikke selges :)

Det blir nok ikke de store endringene i år, med mindre noe plutselig byttes ut. Spådde for 2014 at det ville komme inn en Sub, men det skjedde ikke. Det ble speedy istedet.
Målet for året er vel å starte oppsparingen til Datejust II til meg og fruen :)

Tja... Drømmer som vanlig om Explorer 1. At @Loevhagen til stadighet poster bilder av 14060 gjør at den også holdes varm. Ellers nærmer jeg meg snart førti og har tenkt litt på å gi faen og være hodeløs ; med andre ord JLC Navy Seals, selv om den har verdens mest utsatte krone og tidenes styggeste baklokk. Eller Cartier Diver fordi den bare er dødstøff selv om den sier; smør inn rompa mi med vaselin. Evt en Trilogy FF siden @Hopalong aldri lot seg affisere av mine tilnærmelser i spandex med tanke på heftig rabatt på hans 40mm FF.

Problemet mitt er bare det at jeg bare kan ha ett ur og hver gang jeg sikler på noe annet for så å se ned på Polaren så sier den bare ; Fffffuuuccckk Uuuuuu!!!!!!!

Redigert av en moderator:
Statusoppdatering i forhold til planer:

Har noen konkrete planer, samt noen ønsker/ideer.
Men som jeg sier: "planer er til for å forandres":

-Omega Railmaster
-Rolex Explorer 2 sort
-Stållenke til min Oris Aquis 40mm
-Finne en tøff racing-inspirert allround klokke, helst med carbon-skive og kanskje rød/oransje detaljer, med lenke, men ikke for stor/tykk og dyr..
-En eller flere "budsjettklokker" under 10-15k for å teste litt (f.eks. Lew & Huey, Chr. Ward, Seiko, Hamilton etc).
-Hvit (chronograph?) for å erstatte Certina DS Podium Chronograph quartz
-Sommerklokke (For å erstatte orange Certina DS Action. Dvs. gjerne sprek farge som orange, og ca 43mm)
-Vurdere vintage (sub?) men føler det er mye å sette seg inn i og lete..
-Vurdere offisiell BMW (Ball?) eller Porsche Design klokke.
-Anskaffe flere reimer (spesielt Canvas/stoff og skinn med farget søm)
-Vurdere resten av antrekket så det matcher klokkene enda bedre, dvs. handle mer klær...
-Mål: Selge minst like mange klokker som kjøpes...

CHECK: -Omega Railmaster
CHECK: -Rolex Explorer 2 sort
CHECK: -Stållenke til min Oris Aquis 40mm

Revurderes, pga Explorer 2 kan dekke "behovet":
-Finne en tøff racing-inspirert allround klokke...
-Sommerklokke...

Revurderes/satt på vent, da behovet/lysten ble mindre, de tre ovennevnte klokkene kan jo brukes til alt ;):
-En eller flere "budsjettklokker" under 10-15k for å teste litt

Oppnådd sålangt (dessvere på mange måter, solgt to klassikere som egentlig fortjener å være i samlingen uansett):
-Mål: Selge minst like mange klokker som kjøpes...

Se her for bilder/link til unboxing: Zawatch sin samling :)

Håper på en AP, hvilken er jeg litt usikker på. Spørs litt hva jeg finner her i Norge. Har funnet noen 15400 og en Offshore Diver i Danmark.. Begynner å like Diveren mer og mer. Har selvfølgelig lyst på en 26300 også. Men realistisk er nok 15400, 15300 eller Diver :)

*Krysser fingrene for at et okey eksemplar til god pris dukker opp*

Gikk inn i året med kun en skx007 etter jeg solgte alt jeg hadde av klokker. Nå sitter jeg her med rolex Explorer 2, tissot visodate, armida a2, helberg ch6 bronse og Helson shark master 600. Tanken er å sitte igjen med to eller tre klokker som skal beholdes. Regner med at jeg sitter igjen med exploreren og en seamaster i slutten av 2015. Evt Explorer visodate og en eller annen budsjett diver, seiko sumo?

Gikk inn i året med disse tre i tillegg til diverse pulsklokker og rimeligere Citizen og Seiko dykkere; SD 116600, Sub 116613LB og PAM351 – etter å ha flippet både GMT 116710 BLNR, GMT 116713LN, PAM090 og en «Dark Side of the Moon». Planen er å opprettholde mest mulig ro i boksen, grunnet bytte av både bil og båt, men kjenner jeg meg selv rett ryker jeg vel på et eller annet til å ha på håndleddet i år også. Tenker mye på AP RO (15400), IWC Portugese (IW500705) og JLC Master Calendar (1558420), vi får se hva 2015 bringer :mrgreen:

Redigert:
Startet 2015 med 2 klokker:
IWC Portuguese Auto (5001)
JLC Master Memovox

Har kjøpt:
PP 5711

Har forsøkt å kjøpe, uten hell:
JLC Geophysic 1958 (ville solgt Memo'en, om jeg hadde fått den)

Ønsker:
AP 15300 hvit
Rolex 16600 Sea-dweller - eller- Rolex 16610 Kermit (ikke hulk)

Drømmer:
AP 5402, 1972 eller 1976-modell (lanseringsår eller fødselsår) - eller - AP 15202 (nyeste utgave)
ALS Saxonia Dual Time

Investering klokke til dame

Jeg har tenkt å investere i en klokke i 2015. Budsjett er maks 35000,-. Jeg er helt "ny" i klokkeverden og trenger noen gode råd. Ønsket er vel egentlig en Rolex datejust, men skjønner at det må bli med drømmen så langt. Jeg har derfor sett litt på en Breitling ladies windrider cockpit. Ligger en til salgs på finn.no. Men som sag jeg er ny og helt grønn når det gjelder klokker, så jeg har null forutsetning til å vurdere om dette er et godt kjøp. Noen som kan komme med noen tips og ev. kommentarer på hva dere mener om denne klokken?

Jeg har tenkt å investere i en klokke i 2015. Budsjett er maks 35000,-. Jeg er helt "ny" i klokkeverden og trenger noen gode råd. Ønsket er vel egentlig en Rolex datejust, men skjønner at det må bli med drømmen så langt. Jeg har derfor sett litt på en Breitling ladies windrider cockpit. Ligger en til salgs på finn.no. Men som sag jeg er ny og helt grønn når det gjelder klokker, så jeg har null forutsetning til å vurdere om dette er et godt kjøp. Noen som kan komme med noen tips og ev. kommentarer på hva dere mener om denne klokken?

Hei!
Jeg ville gått for en Rolex datejust med jubilee lenke og fluted bezel. Disse klokkene ligger godt innenfor ditt budsjett.
Denne har Ref 16014 og er solgt ny i 1984.
IMAG0152_zps69429e9a.jpg

Når det gjelder klokken fra Lervik som ligger til salgs på finn(Breitling ladies windrider cockpit) - så ville jeg nok hatt denne på lenke, men klokken er absolutt noe å vurdere. Her handler du jo også fra butikk.

Min erfaring er at bruktprisene på Rolex holder seg bedre enn f.eks Breitling.

Redigert:
Hei!
Jeg ville gått for en Rolex datejust med jubilee lenke og fluted bezel. Disse klokkene ligger godt innenfor ditt budsjett.
Denne har Ref 16014 og er solgt ny i 1984.
IMAG0152_zps69429e9a.jpg

Når det gjelder klokken fra Lervik som ligger til salgs på finn(Breitling ladies windrider cockpit) - så ville jeg nok hatt denne på lenke, men klokken er absolutt noe å vurdere. Her handler du jo også fra butikk.

Min erfaring er at bruktprisene på Rolex holder seg bedre enn f.eks Breitling.

Ja, jeg ønsker helst å kjøpe fra butikk, da jeg er ny og vil ikke risikere å bli lurt. Tross alt en god del penger som skal brukes :).

Hvorfor jeg falt litt for den breitlingen er at den i mine øyner er litt uvanlig. Syns at "alle" jenter har Rolex eller Tag Heuer. Enig med deg når det gjelder lenke. Takk for at du tok deg tid til å svare.

Ja, jeg ønsker helst å kjøpe fra butikk, da jeg er ny og vil ikke risikere å bli lurt. Tross alt en god del penger som skal brukes :).

Hvorfor jeg falt litt for den breitlingen er at den i mine øyner er litt uvanlig. Syns at "alle" jenter har Rolex eller Tag Heuer. Enig med deg når det gjelder lenke. Takk for at du tok deg tid til å svare.

Ta kontakt med Lervik og prøv klokken. Her fant jeg et bilde av klokken med lenke - lekker spør du meg;)

breitling_windrider_cockpit_lady_two___tone_diamond_dial_watch_b7135612c657_3_lgw_zpslawnhhxj.jpg

Lykke til med valget og husk å poste bilder ved et evt kjøp!

Lykke til med valget og husk å poste bilder ved et evt kjøp![/QUOTE]

Hei igjen - ja den er lekker. Skal ta kontakt med de jeg :)

Noen som ev. kjenner salgspris på denne klokken ved 1. gangs kjøp?

Redigert:
Hei igjen @Cecar!

Dette får du oppgitt hos Lervik. Jeg vil tro den koster rundt 35-40 K ny - forhåpentligvis er det noen andre som sitter på fasit her inne:)

Redigert av en moderator:
Planen er klar hos meg også. Skal endelig ta steget vekk fra klokker med batteriskift til en mekanisk klokke. Så er det bare å lande hvilken det blir... Har studert og fundert i et år nå og det har vært utrolig interessant. Står mellom Speedmaster Profesional, Seamaster Diver 300m og Rolex Submariner. Tre veldig forskjellige klokker, med gode argumenter for alle. De ulike merkene har sine trofaste disipler også, har jeg registrert... Til syvende og sist er det hva som gir meg den rette go'følelsen som blir avgjørende. Når jeg leser om skjebnen til flere av medlemmene her inne, er det vel fare for at det kan bli kjøpt flere klokker etterhvert også...

Klkkeåret 2015

I år har jeg nok en gang kjøpt en Rolex Sub. Denne skal jeg forhåpentligvis beholde til evig tid.

I år blir det nok litt mindre handling, med mindre jeg kommer over noe veldig spesielt til en god pris.

Jeg har som tidligere nevnt satt meg på liste til en 5711. Det er jo noen års ventetid på den, så det er nok utsiktene foreløpig.

Dog ønsker jeg meg en dressklokke, så det kan hende jeg må få kjøpt inn en dressklokke i år.

Så i år: Dersom jeg får tak i en 5711 eller 3800 i meget god stand kan det hende jeg ryker, eller så skal jeg prøve å få kjøpt inn en dressklokke i løpet av 2015. Er på leilighetsjakt, så regner med at det ryker noen hundre tusener der på kjøkken, bad, møbler etc.

Men, alt kan jo skje :D