Har noen konkrete planer, samt noen ønsker/ideer.
Men som jeg sier: "planer er til for å forandres":
-Omega Railmaster
-Rolex Explorer 2 sort
-Stållenke til min Oris Aquis 40mm
-Finne en tøff racing-inspirert allround klokke, helst med carbon-skive og kanskje rød/oransje detaljer, med lenke, men ikke for stor/tykk og dyr..
-En eller flere "budsjettklokker" under 10-15k for å teste litt (f.eks. Lew & Huey, Chr. Ward, Seiko, Hamilton etc).
-Hvit (chronograph?) for å erstatte Certina DS Podium Chronograph quartz
-Sommerklokke (For å erstatte orange Certina DS Action. Dvs. gjerne sprek farge som orange, og ca 43mm)
-Vurdere vintage (sub?) men føler det er mye å sette seg inn i og lete..
-Vurdere offisiell BMW (Ball?) eller Porsche Design klokke.
-Anskaffe flere reimer (spesielt Canvas/stoff og skinn med farget søm)
-Vurdere resten av antrekket så det matcher klokkene enda bedre, dvs. handle mer klær...
-Mål: Selge minst like mange klokker som kjøpes...
Jeg har tenkt å investere i en klokke i 2015. Budsjett er maks 35000,-. Jeg er helt "ny" i klokkeverden og trenger noen gode råd. Ønsket er vel egentlig en Rolex datejust, men skjønner at det må bli med drømmen så langt. Jeg har derfor sett litt på en Breitling ladies windrider cockpit. Ligger en til salgs på finn.no. Men som sag jeg er ny og helt grønn når det gjelder klokker, så jeg har null forutsetning til å vurdere om dette er et godt kjøp. Noen som kan komme med noen tips og ev. kommentarer på hva dere mener om denne klokken?
Hei!
Jeg ville gått for en Rolex datejust med jubilee lenke og fluted bezel. Disse klokkene ligger godt innenfor ditt budsjett.
Denne har Ref 16014 og er solgt ny i 1984.
Når det gjelder klokken fra Lervik som ligger til salgs på finn(Breitling ladies windrider cockpit) - så ville jeg nok hatt denne på lenke, men klokken er absolutt noe å vurdere. Her handler du jo også fra butikk.
Min erfaring er at bruktprisene på Rolex holder seg bedre enn f.eks Breitling.
Ja, jeg ønsker helst å kjøpe fra butikk, da jeg er ny og vil ikke risikere å bli lurt. Tross alt en god del penger som skal brukes .
Hvorfor jeg falt litt for den breitlingen er at den i mine øyner er litt uvanlig. Syns at "alle" jenter har Rolex eller Tag Heuer. Enig med deg når det gjelder lenke. Takk for at du tok deg tid til å svare.