Klokkeplaner for 2015?

Jeg har vært avstandsforelsket i flere av Glashutte sine klokker en stund nå. Jeg har nå bestilt denne klokken og gleder meg som en unge til jeg får den. Dette blir trolig årets største klokke prosjekt.

Da har du å ikke være gjerrig med bildene når den kommer i hus ;)

Stikkordene er:

Type: Strandklokke
Diameter: over 40mm
Vanntett: 400meter pluss
Rem eller lenke: lenke

Planen er klar, etter mye om og men:) Breitling Avenger skal beholdes, mens Rolex Date og Longines Hydroconquest er blitt solgt. Nå venter jeg på 3 "ikoner" innenfor 3 forskjellige merker. Regner med med å ha de i boks innen neste helg:) Satser på at jeg da endelig får roen i denne galskapen:mrgreen:

Tja, vi skal pusse opp kjøkkenet i heimen til våren, så klokkekontoen har kun fått sparsomme midler i det siste. Jeg har også en lei tendens til å sprekke når kontoen når rundt 15k. Mye fint i det sjiktet da. Black Bay, Nomos, Omega SM300 GMT, Electric Blue etc.

Har ingen satt plan egentlig, men har fryktelig lyst på en Nomos Orion. Nå som krona er så latterlig dårlig så kommer jeg til å vente. Haster ikke så veldig. Eventuelt finne en brukt en her på bruket.

Eller skriker samlingen etter en chrono. Zenith 1969 er drømmen, og IWC Portoguese er også flott. Så får vi se om jeg klarer å spare opp nok.

Skal jeg gjette blir det Nomos + Black Bay hvis jeg ikke er heldig/flink og det blir en Zenith.

Drømmen om en Zenith El Primero eller Portoguese blir ikke oppfylt dette året i hvert fall. Inn har en AT8500 kommet, samt en Nomos Club (som kommer til å ryke snart). Så, året har ikke vært så halvgalt så langt.

Får se om det kommer inn noe mer i år. Har jo alltids lyst på noe nytt, men finansene setter jo som vanlig en stopper. En Nomos Orion er ikke uoppnåelig ila året, men har falt veldig for JLC Reverso i det siste. Mulig oppsparingen til en slik må starte snart. Er det feil for en på riktig side av 30 å gå med Reverso?

• Liker
Reaksjoner: uret
Nå har jo børsen og særlig den oljebaserte delen k*ket seg til på slutten av året men tror dog middlene skal rekke til Rolex sportsur til sommeren/tidlig høst.

Da håper jeg at jeg efter endt 2015 sitter igjen med:
Omega Seamaster
Rolex 114060
Seiko Spork
+2
2/3 ut i året virker dette lovende.
Omega - check
Rolex - check
Seiko S...omething - incoming
+2, ja de er der

Klarer ikke å bestemme meg vedrørende et klokkekjøp her, nærmere bestemt en Certina DS Powermatic. Alternativt med hvit urskive.

Er dette en utpreget dressklokke/finklokke, eller en klokke som også går til hverdagsbruk? Hva synes dere?

Har funnet ut at jeg nå har en klokkesamling kjemisk fri for dykkere.
What? No deskdiver?
Dette må vi prøve å få gjort noe med i løpet av høsten.
Siden jeg er en dedikert Omega mann så blir det vel noe i den duren kanskje?

Ønskelisten er lang og består for meg kun av Rolex:

Day Date (President)
Batman 116710 BLNR
Pepsi 16710BLRO (har hatt før, ønsker inn igjen)
No Date Sub 14010 (har hatt før, ønsker inn igjen)
Matt Sea Dweller 16660
Matt transitional Sub Date 16800
Hulk 116610LV
Kermit 16610LV

Forresten, har sett så mye på Archieluxury i det siste at jeg er sugen på en Reverso også :p

Prez [ ]
BLNR [ ]
Pepsi [X]
14060 [X]
16660 [ ]
16800 [ ]
Hulk [ ]
Kermit [pending]

Gikk inn i året med disse tre i tillegg til diverse pulsklokker og rimeligere Citizen og Seiko dykkere; SD 116600, Sub 116613LB og PAM351 – etter å ha flippet både GMT 116710 BLNR, GMT 116713LN, PAM090 og en «Dark Side of the Moon». Planen er å opprettholde mest mulig ro i boksen, grunnet bytte av både bil og båt, men kjenner jeg meg selv rett ryker jeg vel på et eller annet til å ha på håndleddet i år også. Tenker mye på AP RO (15400), IWC Portugese (IW500705) og JLC Master Calendar (1558420), vi får se hva 2015 bringer :mrgreen:

Planen om å opprettholde mest mulig ro i boksen gikk dårlig; ut med diverse Citizen/Seiko-dykkere og Sub 116613LB. Inn med IWC Portuguese 500114 og Explorer II 216570. 4 måneder igjen av året, og det klør fremdeles i fingere......

• Liker
Reaksjoner: adamskater
Antageligvis ingen ut, har noen tanker om en Rolex fetter med militære aner - vanskelig og tidkrevende å finne en med skuddsikker historikk.
Tom

Mine klokkeplaner for 2015: Ta en pause fra rotteracet og fokusere på "downscaling" Kose meg med hva jeg har i steden for hele tiden å jage etter noe nytt og "bedre". Mye vil ha mer, fanden vil ha fler ;)

Ingenting skulle endres i boksen. Ut gikk Speedy og SuperOcean Heritage. Inn kom cash og Milgauss. Nå skal boksen fredes en stund. (som om det skjer!)