Klokkeplaner for 2018

Tre nye ur og én ny tatovering.

Screenshot_20171013-232528.jpg
 
Plan for 2018: kjøpe min første «ordentlige/dyre» klokke. Hadde egentlig bestemt meg for en ny Navitimer i 2017, men etter noen måneder her inne har jeg fått opp øynene for mye annet og, bl.a noen Rolex-modeller. Så var det der å prøve ting på armen før man svir av alle disse kronene da...
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83, DoDe og andres
Det planlagte for 2017 ble ikke helt som jeg trodde.

- Januar 2017 kom en etterlengtet Rolex Daytona 116515 ( Sjokotona )
- Mars 2017 kom en enda mer etterlengtet Patek Philippe 5711.

Etter en stund på armen ble jeg aldri komfortabel med 5711. Så den ble besluttet solgt. Sjokotonaen ble fortsatt værende i samlingen.

Etter "skuffelsen" av opplevd kvalitet på 5711 dabbet klokkeinteressen av, og resten av året ble det ikke kjøpt noe som helst.


Planen for 2018
Jeg står på følgende liste med bekreftet levering før sommeren 2018 ( selvom jeg har blitt skuffet før )
- Rolex Daytona 116500
- Patek Philippe 5164-1A ( fikk oppdatering fra Bjerke i dag. Estimert levering sommer 2018- sommer 2019 )
- Patek Philippe 5712-1A

Det blir et veldig dyrt år - så jeg er usikker på hva som må ofres for dette. Jeg tipper Sjokotonaen ryker.

Har samtidig hatt et savn etter en 15400 - dog nå med blå skive. Den må nok vente.

@Sathian - er det WG versjonen du venter på?


Planene for 2018 i bilder
63795_082f27e9a3fafb45dba42acc09128464.jpeg

63938_b8a20b7c88410d921358a08831980512.jpeg

maxresdefault.jpg
 
Redigert:
Det planlagte for 2017 ble ikke helt som jeg trodde.

- Januar 2017 kom en etterlengtet Rolex Daytona 116515 ( Sjokotona )
- Mars 2017 kom en enda mer etterlengtet Patek Philippe 5711.

Etter en stund på armen ble jeg aldri komfortabel med 5711. Så den ble besluttet solgt. Sjokotonaen ble fortsatt værende i samlingen.

Etter "skuffelsen" av opplevd kvalitet på 5711 dabbet klokkeinteressen av, og resten av året ble det ikke kjøpt noe som helst.


Planen for 2018
Jeg står på følgende liste med bekreftet levering før sommeren 2018 ( selvom jeg har blitt skuffet før )
- Rolex Daytona 116500
- Patek Philippe 5164-1A ( fikk oppdatering fra Bjerke i dag. Estimert levering sommer 2018- sommer 2019 )
- Patek Philippe 5712-1A

Det blir et veldig dyrt år - så jeg er usikker på hva som må ofres for dette. Jeg tipper Sjokotonaen ryker.

Har samtidig hatt et savn etter en 15400 - dog nå med blå skive. Den må nok vente.

@Sathian - er det WG versjonen du venter på?


Planene for 2018 i bilder
63795_082f27e9a3fafb45dba42acc09128464.jpeg

63938_b8a20b7c88410d921358a08831980512.jpeg

maxresdefault.jpg
5712 kommer til å innfri forventningene:rolleyes:
 
Et av to valg å ta i 2018 -
1. Konsolidere 'alt' jeg har, og samtidig spare opp til en slik:
Vis vedlegg 63635
Hvorfor denne? Fordi den er tøff, solid bygget, eneste dykkerur på markedet som er fullstendig antimagnetisk uten bruk av Faradays bur, og den går til alt.
Nedsiget med denne er at da blir man en én-klokke-mann, og det vet jeg ikke om jeg holder ut.

2. Spare opp til, og finne en som vil selge meg denne:
Vis vedlegg 63636

Hvorfor denne? Fordi den er tøff, passer til absolutt alt, jeg savner den SMPen jeg hadde tidligere, og jeg kan ha en samling av armbåndsur.
Nedsiget med denne er mangelen på antimagnetisme.

Er i samme situasjon. Liker virkelig looken på Omega Seamaster Diver 300m, men vil gjerne ha den nye Master Co-Axial Chronometer. Velger vel den ene eller den andre i løpet av 2018. Choices, choices...

Lurer også på om jeg skal skaffe meg en Junkers Bauhaus eller Christopher Ward Grand Malvern Moonphase.
 

Vedlegg

  • chrisward-moonphase.jpg
    chrisward-moonphase.jpg
    104,3 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og Preacher
2017 har vært preget av mye rotløs flipping...... Men har som flere andre her solgt meg ned. Noe tilfeldig endte jeg opp med en ny 116613LN. Muligens en noe overilt teori, men kan dette være det ultimate uret (les; kompromisset), som kan gjøre meg til en ènklokkemann? 2018 vil vise...... :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
...fordi jeg er supersynsk, så kan jeg allerede nå avsløre at 116613LN ikke vil oppleves som ditt optimale ur særlig lenge :rolleyes: ; at du tilfeldig endte opp med klokka + at du omtaler klokka som et kompromiss + at du i det hele tatt stiller enklokkemannspørsmålet, ja det plasserer deg som snarlig - og sikkert som snus - toppallekandidat for utskifting før du har lest halve første bind av på sporet av den tapte tid :D

...Noe tilfeldig endte jeg opp med en ny 116613LN. Muligens en noe overilt teori, men kan dette være det ultimate uret (les; kompromisset), som kan gjøre meg til en ènklokkemann? 2018 vil vise...... :cool:
 
2017 har vært preget av mye rotløs flipping...... Men har som flere andre her solgt meg ned. Noe tilfeldig endte jeg opp med en ny 116613LN. Muligens en noe overilt teori, men kan dette være det ultimate uret (les; kompromisset), som kan gjøre meg til en ènklokkemann? 2018 vil vise...... :cool:

serial flipper
+ 116613 tatt inn uten mål og mening
+ bling ur normalt med lav staying power
+ uvel med å være flipper, har konstruert opp crush på tilfeldig klokke
= Snakkes på KS
 
Min plan for 2018:
- 116610 LN (om den ikke kommer i 2017)

Videre går planen fremover slik at det blir én ny klokke inn i året;
det vil si
- 5712 i 2019
- 116500 i 2020

En plan jeg håper går som forventet og med masse godt å se frem i mot☺️
 
Min plan for 2018: Kanskje utvide samlingen med en av de store klassikerne. Både Jaeger LeCoultre Reverso og Zenith El Primero seiler opp som gode kandidater.

Min samboers plan for 2018: Kjøpe ny leilighet, nye møbler og en sær rasehund.

Resultat 2018: Tipper jeg kanskje får kjøpt en Nato på TS-webshop. Til bursdagen.
 
...fordi jeg er supersynsk, så kan jeg allerede nå avsløre at 116613LN ikke vil oppleves som ditt optimale ur særlig lenge :rolleyes: ; at du tilfeldig endte opp med klokka + at du omtaler klokka som et kompromiss + at du i det hele tatt stiller enklokkemannspørsmålet, ja det plasserer deg som snarlig - og sikkert som snus - toppallekandidat for utskifting før du har lest halve første bind av på sporet av den tapte tid :D
He he! Så lite tro man har på at tilfeldigheter kan trumfe lange og tilsynelatende reflekterte klokkevalg nå til dags :D For ikke å snakke om en aversjon mot begrepet «kompromiss», som om dette er det verste en klokkeinteressert kan forholde seg til :rolleyes: Jeg våger å påstå at absolutt ingen ur er perfekte - til all bruk. Følgelig har mange av oss i mange år hatt bøtter og spann av ur, gjennom å forsvare at alle har sin særegne kontekst hvor de er heeeelt ypperlige i bruk ;) At en sub two-tone ikke er alle sin opplevelse av et kompromiss med positivt fortegn er helt greit. Men for meg funker det :) Kommer jeg til å selge det? Ikke utenkelig, men etter et par mnd på håndleddet har jeg snart solgt unna alt annet. Muligens entusiasmen er mindre og den evige jakten på neste kick tilhører fortiden.....(?) I så fall funker uret enda bedre! Det er tross alt bare noen små overpriste metallklumper som viser tiden :cool::D
 
B826480B-0228-4BC8-9D4E-CF968029E233.jpeg
Går inn i mitt femte år med denne. Innser at fint lite rokker ved den om en kun ønsker ett bruksur.

Drømmer som kan rokke ved dette?

At EXPII lanseres i ny 40mm utgave på Basel.

At Hublotmafiaen i IWC avrettes med boltpistol og Aquatimer går tilbake til GST/preGST visuelt uttrykk.

Girard Perregaux mirakuløst senker prisen på Laureato, evt relanserer Sea Hawk pre 1000/3000m.

At jeg går hundretusener i pluss og ikke i minus ved hussalg og får min Bathyscape.
Eller ryker Bigtime på min guiltypleassure FF trilogy.
 
2018 blir nok et rolig år på klokkefronten grunnet bryllup nå i oktober, og huskjøp er nært forestående. Har uansett plan om å gi Exp I, 214270 et nytt forsøk. Kanskje det blir kjøp, kanskje ikke... :)

Rolex-Explorer-214270-Baselworld-2016-Long-hands-6.jpg