Klokkeplaner for 2018

Jeg håper 2018 skal bringe i havn en Heuer Luftforsvaret 1550 SG fra 1977 eller 1978. Har to i kikkerten, men tror nok bare en er realistisk.
_20171226_095857.JPG
 
Blir en Daytona ceramic i 2018 og kanskje en 5164. Mest sannsynlig må jeg vente ennå et år på den sistnevnte.

Hvis man er flink til å kutte andre utgifter i livet, for eksempel bokostnader, så kan man få råd til en heftig klokkesamling.

Bør gå igjennom utgiftene mine selv og se hvor jeg kan kutte.
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Pepsi-C i stål, håper jeg.

Utover det blir det nok mer ut enn inn. Dessverre
 
Prøve å ikke flippe så mye, men heller kjøpe en til to.
Øverst på lista en Speedy pro, alternativt en pam590, JCL reverso eller en YM 16622.

Dog er impulskontrollen sææærs dårlig, så får se hva jeg sitter med om et år... :rolleyes:
 
Min plan for 2018:
- 116610 LN (om den ikke kommer i 2017)

Videre går planen fremover slik at det blir én ny klokke inn i året;
det vil si
- 5712 i 2019
- 116500 i 2020

En plan jeg håper går som forventet og med masse godt å se frem i mot☺️

Altså.... denne planen gikk i dass...

Kan huke av for både 116610LN og 116500LN før vi skriver 2018.
Sistnevnte kjøpt til blodpris på bruktmarkedet. Men(!) siden jeg har vært så j@*lig treg med å sette meg opp på venteliste, så har jeg kun meg selv å takke for den ekstrakostnaden.

Uansett, ny plan er «ingenting» i 2018 - kun spare opp til 5712 i 2020.

Yeah - like that’s gonna happen
 
Det kan gå to veier.
1) ta service på to som trenger det og la det være med det. Poste noen fine bilder i dagens og få likes.
2) selge alt som kan gi penger, beholde Grand Seiko kvarts og kjøpe en Explorer ll i 39 mm og bli toklokkemann.

I tillegg har jeg en vag og uformulert plan om å lære meg å skru litt i løpet av 2018. Pluss at jeg har usaklig lyst på et amerikansk jernbaneur, men det regner jeg med at går over om jeg sitter helt stille en stund.

Lars Birger
 
Redigert:
Startet året med en Speedmaster og en blå Pelagos...Byttet disse i DJ2 og Breitling, og så byttet jeg Breitlingen i en Longines legend diver og en Tudor fastrider. Dette har vært normalen hvert år. Bytter i hytt og pine:). Årets siste sprell er at alle klokker er byttet ut i en. Skal hente «grail» senere i dag.. Så for 2018 blir det nada klokker på meg, og forhåpentligvis er jeg nå endelig blitt «voksen» nok til å beholde det jeg har:)
 
Det blir ikke lett i året.
I kampen om pengene så er lysten til å skru klokkene størst (nå). Jeg ønsker å fikse skiven på F35-klokke, og å pynte på MiG29'en.

Jeg har også fryktelig lyst på en GMT-Master samt en Kermit. En Panerai er også på ønskelisten.

Svaret vet vi om ca 365 dager.

8
 
Har lyst på et vintage ur som kan brukes til pent antrekk. Gjerne fra et anerkjent merke, legger ikke skjul på jåleriet. Har lenge lekt med tanken på å kjøpe speedy for andre gang, videre kanskje selge unna litt fra dagens beholdning.

Som flere andre her utviser jeg dårlig impuls kontroll og gjør spontane valg. Så får se hva det blir iløpet av året.
 
Planen er å kjøpe en helgull sub. Solgte min tidligere i vinter og har angret siden. Harry- but i love it. Eventuelt en PP Nautilus i gult gull :)

Klokkekontoen er full, så send meg gjerne en PM om du har en til salgs.

Godt nyttår!
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver