Klokkespotting

Speedy pro brun skive med brun rem i semsket skinn her i Europa. Virkelig lekker sak.

Mindre lekker sak; Igår spotter jeg helgull daytona på hvertfall 45mm, haha den var forvokst...
 
Opplevde noe gøy på flyet fra Nice i dag. Jeg og min kone sitter ombord. Det kommer en hyggelig kar og setter seg ned ved siden av oss. Umiddelbart trekkes blikket mitt mot klokken hans. Har jeg spottet min første Panerai?

Jeg blir sittende og stirre på hans klokke. I øyekroken så ser jeg også at han ser på min IWC og min kones Rolex.

Etter å ha landet i Oslo klarer jeg ikke å holde meg lengre, og spør om det er en Panerai han har på armen. "ja, og jeg ser at du har en IWC" svarer karen. Så der var vi Rolex, Panerai og IWC på samme rad.
 
En murermester kom innom jobben i dag med en aldeles nydelig patinert 1978 Submariner. Utrolig mye strekk i lenka, deilig fadet bezelring, og litt rufsete plexi.
Han hadde heldigvis klokkedilla, så det ble litt klokkesnakk istedetfor salg....men det var det verdt.
 
seiko med pepsi bezel(tror jeg) på sort og rød nato, gående opp theres gt ved kaffe brenneriet, bislett nå just.

Mathfjeld holder du også til på Tjuvholmen eller ?
 
Ung dresskledd mann med 16610 med lug holes på Hegdehaugsveien postkontor.
 
En murermester kom innom jobben i dag med en aldeles nydelig patinert 1978 Submariner. Utrolig mye strekk i lenka, deilig fadet bezelring, og litt rufsete plexi.
Han hadde heldigvis klokkedilla, så det ble litt klokkesnakk istedetfor salg....men det var det verdt.

Og i dag dukket det opp en akkurat maken klokke, denne gangen i usedvanlig god stand.
Jeg har en veldig hyggelig jobb.
Tommy
 
Frognerparken

Omega Seamaster Aqua Terra chrono på småbarnsfar på lekeplassen i Frognerparken i dag. Jeg hadde også glemt våtservietter hvis jeg hadde hatt den klokka....
 
GMT Master II med svart bezel spottet i dag på en tidligere klassekamerat. Husker han fikk den det året vi gikk i klasse sammen. Da hadde jeg akkurat fått med min første TH Aquaracer Quartz og jeg skjønte jo selvfølgelig ikke opplegget med å betale 5 ganger så mye for en klokke som var mindre nøyaktig enn klokken min. Den gangen mente jeg jo mitt som Rolex, slik veldig mange gjør før de blir bitt av basillen. Skjønte heller ikke at en slik "enkel" klokke kunne koste så mye. Gud som jeg har lært med to rolexer i samlingen og en ny en i tankene.