Klokkespotting

Etter å ha vært tre minutter på Høyer Eger i går hadde jeg spottet en stål AP RO, en 14060 på nato og en 1601 på hyggelig selger fra tidssonen.
 
Daytona på Crystal Palace-manager Tony Pulis?

1406996881190_wps_11_Crystal_Palace_manager_To.jpg
 
Sammen med Glen(fiddich) så vi på Top Gear i går.

* Hammond hadde en Navitimer med sort skinn rem.
* Hadde Jeremy en sort Omega PO?
* James sin klarte jeg ikke å plassere...

Ellers så likte jeg Morgan Aero 3wheeler....

:cool:

Omega PO stemmer.
TrehjulsMorgan er kjempetøff, men problemet er at hver gang jeg ser en slik begynner jeg å snakke Hrundi V. Bakshi-engelsk.

[video=youtube;ZFKJuzrCGj4]https://www.youtube.com/watch?v=ZFKJuzrCGj4[/video]
 
Jeg så en gang et klipp hvor en slik Morgan 3hjuler ble (bevisst) rullet rundt /"taket-og tilbake til hjulene" i svingene. Jeg ventet på at Hammond skulle gjøre samme, men det skjedde ikke...

:cool:
 
Hadde akkurat en kunde innom med noe som ligna veldig på en Breitling Chronomat Evo med kombinasjonen rose gold og stainless steel. Kul klokke :) Dama hans hadde en lady utgave som så veldig lik ut - sikkert 30 og noe millimeter. Tror ikke det var en WIS dude fordi da jeg skrøyt av klokka hans og lurte på hvem modell det var - så var svaret bare "Breitling" ;) Uansett kule klokker. Tipsa han om tidssonen også så kanskje et fremtidig medlem her :)
 
Hadde en fantastisk spotting i dag på jobb. Double Red SeaDweller på en tidligere nordsjødykker. Slo av en prat, han hadde kjøpt den originalt for 2500kr og brukt den daglig siden 70-tallet. Alt så originalt ut bortsett fra perle og visere som så ut som de var blitt service-byttet. Han hadde en samler som ringte han et par ganger i året for å prøve å kjøpe den og han trodde selv at verdien lå ca. på 40K. Fortalte han sporenstreks at det ville vært ran å selge den for den prisen. Virket ikke akkurat som han hadde planer om å kvitte seg med den uansett da. Chill fyr, med en gang jeg spurte om klokken tok han den av slik at jeg fikk se på den, virket som han hadde fått noen spørsmål om den tidligere :cool:
 
Ikke ofte jeg spotter fake med mindre jeg er veldig nærme klokken eller må spørre personen som bærer..:p
Hva var give-away?

Daytona var aaalt for tykt bezel, så helt feil ut med første øyekast. Denne var virkelig low-end fake. Submarineren så jeg tydelig, da jeg stod på første rad og vakta stod foran meg, trodde lenge den var ekte, men så la jeg merke til forstørrelsen på datoen var ikke-eksisterende.
 
Daytona var aaalt for tykt bezel, så helt feil ut med første øyekast. Denne var virkelig low-end fake. Submarineren så jeg tydelig, da jeg stod på første rad og vakta stod foran meg, trodde lenge den var ekte, men så la jeg merke til forstørrelsen på datoen var ikke-eksisterende.

Morsomt at du sier det idag - spottet akkurat en kunde med fake Hublot Big Bang.. Aldri en veldig trivelig spotting når man først ser det.
 
SubC på nettavisen-redaktør Gunnar Stavrum. Nydelig faded pepsi på middelaldrende fyr på majorstua.
 
PAM 372 (?) på presentasjon hos et aksjemegleri i dag. Vedkommende hadde også noen armbånd som så litt TS-aktige ut, ref tråden i Stil-forumet.

Må da være noen her.
 
Ganske sikker på at jeg spottet @Havvo på xxl i dag, med mindre han har solgt den burgunderrøde rolexen
 
Redigert av en moderator:
I dag så jeg den største Invicta`n jeg noen gang har vært borte i på armen til en kunde. Må innrømme jeg litt i mine "yngre" dager syndet med stoore klokker fra samme produsent (i mangel på kunnskap om bedre). Men denne tok helt kaka. Var en Invicta Jason Tylor Bolt Zeus limited ed. Slagvåpen er vel mer ordet en burde ha brukt om denne. Vekten er iflg produsenten ca 500gram - eller en halv kilo (!) Ca 5000 hadde han betalt for den også.

Han fikk visst en del blikk fra folk sa han på denne.

Tipsa han om Tidssonen, og at han burde vurdere heller en Seiko 007 eller Steinhart sånn generelt ;)
 
En Subc på en mann, gikk av på Tøyen. Mer overraskende en vintage Omega Pie Pan gull (?) på en svensk ung jente på samme t-bane. Jente var kjedelig kledd i noe grå oversized plagg, ble straks mer spennende når jeg så klokka. Ble fristet til å tilby henne å kjøpe klokka der og da...
 
Omega PO XL på servicesjef på Møller Ryen tidligere i dag. Jeg var innom for siste gang i dag! Jeg har kranglet om den drittbilen lenge nok nå. Og med arrogante kundemottakere blir ikke besøket bedre. Heldigvis kom mannen med Omega og reddet situasjonen, og lovet og kjøre bilen hjem til meg når den var klar. (om den blir klar noengang).. Ser at jeg like gjerne kunne postet denne i "dette kan jeg ikke like"..

Men klokka, jo den er fin:)
 
Panerai Bronzo på herremann i Akersgaten i dag. Sub og GMT Pepsi på ansatte hos Ferner Jacobsen tidligere i uken
 
Omega Seamaster, Planet Ocean Chrono 9300, Constellation, Sub "no date" og ymist anna på Staddaen i kveld. Mange "randoms" med Natostrap...snart får du dem på HM ;)