Klokkespotting

Spottet en nydelig Zenith Doublematic på lime-grønn skinnreim i Dyreparken i dag.

Synes jeg dro kjensel på reimen og tok sjansen på at det var @Nessuno79 - det var det gitt :)

Det var hyggelig å hilse på deg, ha en fortsatt fin sommer!

Der kom du meg i forkjøpet @Consigliere , men nå var det jo du som spottet meg først og;) Takk det samme forresten, og får håpe våre veier krysses en gang i fremtiden og, dog med noe bedre tid. Btw, ble faktisk endelig overbevisst om at jeg nok må bytte ut min sorte 116610 med en Hulk som du har :)
Fortsatt god sommer til deg også!
 
image.jpeg

Mye spotting under helgens matfestival ved Tou Scene, men dette var det eneste jeg somlet meg til å fotografere.
 
Spottet en nydelig Zenith Doublematic på lime-grønn skinnreim i Dyreparken i dag.

Synes jeg dro kjensel på reimen og tok sjansen på at det var @Nessuno79 - det var det gitt :)

Det var hyggelig å hilse på deg, ha en fortsatt fin sommer!

Der kom du meg i forkjøpet @Consigliere , men nå var det jo du som spottet meg først og;) Takk det samme forresten, og får håpe våre veier krysses en gang i fremtiden og, dog med noe bedre tid. Btw, ble faktisk endelig overbevisst om at jeg nok må bytte ut min sorte 116610 med en Hulk som du har :)
Fortsatt god sommer til deg også!
 
image.jpeg


JLC deep sea chrono på grå nato i golden circle på Bruce i går. Passet til stadighet på at klokken ikke forsvant inn under jakkeermet. Må jo være noen her.

Helt fantastisk konsert med det som må være en av verdens desidert beste liveartister btw!
 
Etter en uke i Italia, via et par tyske flyplasser, har jeg spottet en million Rolexer, og noe annet tjafs.

Merkelig mange av Rolexene var Explorer II 16570 (5stk) sort og DSSD (tre stk).

Men den flotteste klokkespottingen var en hvit Daytona i Frankfurt på vei til Oslo i går kveld:) Steikje fin den klokka er! Tror faktisk min klokke også ble spottet av eieren, gi deg til kjenne? :)
 
Har vært i dyreparken, og spottet mye rolex, men også en nydelig Panerai med hvit skive, så ut som en base.
 
Endelig min tur til å poste et bilde i denne tråden! Observert på en halvkjekk fyr i Adriaterhavet. Så såpass lekker ut at noen på ts helt sikkert kan fortelle meg hva det er? Beklager at sola skinner så fælt at spottebildet ble noe uklart. Ferie as... :D
E2EF8CCC-FB11-4321-A864-2AF84180DA03_zpsbn1yyeuv.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Endelig min tur til å poste et bilde i denne tråden! Observert på en halvkjekk fyr i Adriaterhavet. Så såpass lekker ut at noen på ts helt sikkert kan fortelle meg hva det er? Beklager at sola skinner så fælt at spottebildet ble noe uklart. Ferie as... :D
E2EF8CCC-FB11-4321-A864-2AF84180DA03_zpsbn1yyeuv.jpg

Dette er vel etter all sannsynlighet en hvit Glashütte Original PanoReserve. Fin sak!
 
  • Liker
Reaksjoner: kleggen
Mest imponert av at du fortsatt har klokken, etter å ha feriert i nærheten av Napoli :eek:

dette er gamle fordommer. Det er forsteder i Napoli du vil bli robber til underbuksa, men ellers er det trygt her nede. Drar i dag fra regionen og har sjeldent spottet så mye helgull Rolex'er, siste uken har vi vært på Capri, her finner du ALT med bling, AP med diamanter, gull PP...
 
dette er gamle fordommer. Det er forsteder i Napoli du vil bli robber til underbuksa, men ellers er det trygt her nede. Drar i dag fra regionen og har sjeldent spottet så mye helgull Rolex'er, siste uken har vi vært på Capri, her finner du ALT med bling, AP med diamanter, gull PP...

Jeg vet. Ferierer der hvert år selv, men fordommer er av og til litt morsomme å dyrke videre:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Ble selv spottet av flere Italienere i nærheten av Napoli i dag. Kult når flere peker på uret mitt og viser "tommel opp".

Mest imponert av at du fortsatt har klokken, etter å ha feriert i nærheten av Napoli :eek:

dette er gamle fordommer. Det er forsteder i Napoli du vil bli robber til underbuksa, men ellers er det trygt her nede. Drar i dag fra regionen og har sjeldent spottet så mye helgull Rolex'er, siste uken har vi vært på Capri, her finner du ALT med bling, AP med diamanter, gull PP...

Jeg vet. Ferierer der hvert år selv, men fordommer er av og til litt morsomme å dyrke videre:)
På temaet «Blingklokker i Napoli-provinsen»; her er noen av min vindusobservasjoner fra Capri for noen uker siden. For balansens skyld har jeg også tatt med observasjoner av noen riktig fine vintage-eksemplarer samme sted.

Capri-1.jpg

Capri-2.jpg

Capri-3.jpg

Capri-4.jpg

Capri-5.jpg

Capri-6.jpg

Capri-7.jpg

Capri-8.jpg

Capri-9.jpg

Capri-10.jpg

Capri-11.jpg

Capri-12.jpg
 
Sjelden fugl spottet. PP Aquanaut med gummirem på Helgø Meny i dag. Jeg lot være å be vedkommende stå helt i ro, dermed ble det ikke noe bilde. Neste gang......
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
@aek Med en snowflake på armen spurte jeg selgeren hos Virginia Capri hva de ville ha for Snowflakene de hadde utstilt, og som du har avbildet. "- A lot!" var alt han ønsket å svare, mens han fikk studere min.
 
  • Liker
Reaksjoner: aek
@aek Med en snowflake på armen spurte jeg selgeren hos Virginia Capri hva de ville ha for Snowflakene de hadde utstilt, og som du har avbildet. "- A lot!" var alt han ønsket å svare, mens han fikk studere min.
Usympatisk fyr, jeg snakket også med ham. Han hadde mye mer i safen sa han, men da måtte jeg først fortelle ham hva jeg var ute etter.

Den gode klokkenyheten i Capri er at det er en kliss ny butikk der, Restivo, med god plass og stort utvalg, hvor de ansatte er noe av det mest forekommende jeg har vært borti. (Reverso- og AP-bildene er derfra). Vi var inne bare for å se, og fikk streng beskjed om å bare si fra om det var noe vi ville prøve. Kona ville se på en strutsereverso, siden hennes egen Reverso er SS. Vi la ikke skjul på at hun allerede hadde en Reverso, men de insisterte på at hun måtte prøve likevel, så hun kunne se om hun likte den på. Vi ble i det hele tatt behandlet som kongelige.
Pass på å sjekke ut Restivo, @Gin, hvis du ikke allerede har vært der. Den ligger i Via Camerelle. Diverse Panerai innerst til venstre, der burde det være noe for deg ...

Legg merke til nabobutikken til høyre, toppen av smakløshet; Capri Watch ...

Restivo.jpg


Reverso.jpg
 
Redigert: