Klokkespotting

Sett en actionfilm i det siste? :D

Jeg er enig i at fakes er en uting, men tviler vel på at filmselskapene kjøper disse på stranda i Syden. Tipper de lager disse selv, og generelt er det jo ikke noe som skal ut på markedet (Dog havner vel noen der uansett, men da er verdien at de er blitt brukt i film, ikke at det likner en Rolex eller Patek).

https://www.google.no/amp/s/amp.bus...guitar-on-the-set-of-the-hateful-eight-2016-2

Dette er grunnen til at de bruker props, replicas. En ting mindre å tenke på når de lager film og serie. En skal slippe å bekymre seg for at et sjeldent ur foesvinner eller blir ødelagt.

Er vel ikke verre enn at de destruerer replicaene etter at innspillingen er ferdig. Det som i hovedsak er problemet med replica-industrien er vel barnearbeid o.l., det slipper en jo helt klart her da jeg antar at de lager disse selv.
Fake er fake. Bruk ekte, eller la være.
Og hva gitaren angår, kan det ikke sammenlignes. En Rolex spyttes det ut millioner av, mens denne gitaren var uerstattelig.
 
Fake er fake. Bruk ekte, eller la være.
Og hva gitaren angår, kan det ikke sammenlignes. En Rolex spyttes det ut millioner av, mens denne gitaren var uerstattelig.
:rolleyes:
Sinnataggen...
Selvfølgelig mye kulere om de bruker ekte, men som filmrekvisita er det jo helt naturlig at det ikke brukes ekte ting, om det så gjelder biler, båter, klokker, hus etc etc, da de ødelegges over en lav sko. Tror du også ser rasjonaliteten i det, om du tar et par dype magadrag :D
 
Problemet er vel ikke at de bruker en klokke som er en kopi av en kjent modell, men at de støtter en bransje man absolutt bør unngå. Tviler sterkt på at filmstudioene har produksjonsfasiliteter som kan lage klokker som man må se nøye etter for å se at er kopier.
 
Problemet er vel ikke at de bruker en klokke som er en kopi av en kjent modell, men at de støtter en bransje man absolutt bør unngå. Tviler sterkt på at filmstudioene har produksjonsfasiliteter som kan lage klokker som man må se nøye etter for å se at er kopier.
Så de klarer å lage replicaer av stort sett alt annet, men ikke klokker mener du? o_O

Men noen med bedre kjennskap om filmproduksjon vet kanskje mer (@mutriakis f.eks...)?
 
Så de klarer å lage replicaer av stort sett alt annet, men ikke klokker mener du? o_O

Men noen med bedre kjennskap om filmproduksjon vet kanskje mer (@mutriakis f.eks...)?

Jeg vet at dette er en utfordring. Jeg har skrevet inn klokker i nesten alt jeg har jobbet med, og da dukker det ofte opp problemer. I "Side om Side" skrev jeg inn en Nixon, det gikk greit. ;) I "Meglerne" skulle Truls Svendsens karakter ha en Rolex Daytona i gull. Da var det på et tidspunkt snakk om å skaffe en replica, men der satt jeg ned foten. I stedet fikk de omsider låne en Daytona, som gikk bra helt til klokka skulle være med til Marokko, og det ble utfordringer med forsikring osv.
I "Helt Perfekt"-produksjonen florerer det med Rolexer, så det var heller ikke noe problem. I "Nobel" (som jeg ikke har skrevet, bare så det er sagt) brukte noen av skuespillerne sine egne klokker, på egen risk.
Utover dette har jeg ikke så mye kjenskap til hva som er vanlig, men jeg er ganske sikker på at det ikke er egne folk som produserer replicas til film og tv-serier hverken i Norge eller utlandet. Tvert i mot tipper jeg at store tv- og filmproduksjoner får kastet klokker etter seg, og at på til får betalt for det. Produktplassering kalles det. :) Er det snakk om svært kostbare Pateks o.l vil jeg kanskje gjette at de får låne ur av produsenten der innmaten er tatt ut.
 
Unnskyld fransken, men hvordan i hel***e skal de klare å ødelegge en eller flere klokker i en filminnspilling??
Fake er aldri innafor, uansett. Kjenner det provoserer noe voldsomt at de åpent bruker fake i en så pengesterk industri som filmindustrien er.
Og om det er en lavbudsjettsproduksjon, så gå for en Seiko-pepsi da, om det må være en Pepsi. :mad:
Så til de grader enig! Hvordan i helsikes skal en skuespiller klare å ødelegge en Rolex! I de heftigste scenene er det uannsett en stuntmann. Fake er aldri greit. Og helt idiotisk at en så pengesterk industri skal drive med fake. For de som har sett the blacklist: en Rolex hadde aldri blitt ødelagt av Red. Og de irriterer meg nå at jeg ikke klarer å plasere den Pepsien. Digger serien. Men den klokken er merkelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg vet at dette er en utfordring. Jeg har skrevet inn klokker i nesten alt jeg har jobbet med, og da dukker det ofte opp problemer. I "Side om Side" skrev jeg inn en Nixon, det gikk greit. ;) I "Meglerne" skulle Truls Svendsens karakter ha en Rolex Daytona i gull. Da var det på et tidspunkt snakk om å skaffe en replica, men der satt jeg ned foten. I stedet fikk de omsider låne en Daytona, som gikk bra helt til klokka skulle være med til Marokko, og det ble utfordringer med forsikring osv.
I "Helt Perfekt"-produksjonen florerer det med Rolexer, så det var heller ikke noe problem. I "Nobel" (som jeg ikke har skrevet, bare så det er sagt) brukte noen av skuespillerne sine egne klokker, på egen risk.
Utover dette har jeg ikke så mye kjenskap til hva som er vanlig, men jeg er ganske sikker på at det ikke er egne folk som produserer replicas til film og tv-serier hverken i Norge eller utlandet. Tvert i mot tipper jeg at store tv- og filmproduksjoner får kastet klokker etter seg, og at på til får betalt for det. Produktplassering kalles det. :) Er det snakk om svært kostbare Pateks o.l vil jeg kanskje gjette at de får låne ur av produsenten der innmaten er tatt ut.
Slik det skal være. The real deal eller la være. Eventuelt Seiko. Høres fornuftig ut det du sier.
 
Ja jeg bryr meg ikke om denne diskusjonen. Men jeg ser at mange gjør. Håper egentlig at den kan fortsette i en annen tråd så vi kan gå tilbake til mer spotting.
Litt diskusjon skader ikke. Men la oss kjøre på med mere spotting. Syns det er for lite av det. Folk må ta flere bilder og legge ut mere bilder av klokker de ser.
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Spottet helgull GMT på DJ/Sax-artist Natty Rico i Bangkok tidligere i år. Matchet instrumentet! :)
Har bilder selv, men disse var bedre:

s2n_0051_p1bbj9ttqd130dv8jatg91c11of1l.jpg


s2n_0010_p1bbj9ttqd1moovv21brgcd51b1jc.jpg


s2n_0037_p1bbj9ttqd13s34o815ft280c1n17.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og Gubben11