Klokkespotting

Rolex GMT

En kollega av meg er på skiferie i alpene og da en i reisefølge flexet en
vintage GMT var han ikke sen med og sende et wrist-shot (ok, det var på
forespørsel;) ) Eieren mente den var så gammel som 1962, men hvis den er
det er nok mange deler replacements. Tanker om denne?

27032011.jpg

True story;

Sist gang jeg skulle selge og en megler kom innom for å gi meg tilbud og han hadde spisse sko hev jeg ham på dør igjen. Det fungerte bare ikke for meg.

Er egentlig ikke noe gale med det. En må finne en dyktig megler en fungerer sammen med. Om du ikke takler en megler som ser blærete ut er det bare å be dem snu i døren. Er ikke vits i å kaste bort hverandres tid. :)

Jeg var i møter i Amsterdam i forrige uke. Sjåføren som kjørte Lincoln Towncar tilbake til flyplassen sportet intet mindre enn en helgull GMT-Master med jubilee med skjult lås, rootbeer med insert som var helt rootbeer. Fikk snakket litt med han om den. Fy faen for en klokke....!

En kollega av meg er på skiferie i alpene og da en i reisefølge flexet en
vintage GMT var han ikke sen med og sende et wrist-shot (ok, det var på
forespørsel;) ) Eieren mente den var så gammel som 1962, men hvis den er
det er nok mange deler replacements. Tanker om denne?

27032011.jpg

Den er nok nyere enn 1964/65.
En ting er at GMT viseren var liten frem til seint 60-tallet. Den kan selvsagt være byttet.
Men klarere indikator er nok crown-gurads. Frem til 64/65 hadde klokka de såkallede pointed crown guards (å oversette til norsk klarer jeg ikke, og er vel heller ikke noe poeng). Crown guards er ikke så lett å bytte ;)

(i alle fall er dette mitt tips)

Ellers en pen sak :)

Fant forresten et bilde av en 1962 GMT master
1644659gross.jpg

Den de viste gjentatte ganger under oppkjøringen til kampen så ut som en Audemars Piguet Royal Oak Offshore av et eller annet slag.

Denne fikk jeg også med meg, definitivt en AP. Fikk ikke med meg eieren, tror ikke det var Gamst. Ellers hadde Riise junior noe alt for stort i hvit, muligens Breitling.

Tok meg selv i å gå glipp av en hel dialog mellom Top Gear-programlederne i gårsdagens episode, fordi jeg ble for opptatt av å kikke på Clarksons Omega PO :p

De av forumets medlemmer som var for unge eller ufødte til å oppleve Berlinmurens fall kan leve sine dager i lykkelig uvitenhet om bandet "Bros". Vi andre må bare akseptere at en liten del av hjernen vår er dedikert til å lagre refrenget til et nok et par irriterende elendige poplåter og bilder av de to dratiltrynene som utgjorde hoveddelen av denne boybandforløperen.

Jeg hadde fortrengt begge deler inntil jeg igår kom over et bilde av dem i en bok. Før hjernen slo til med "When will I be famous" på full styrke rakk jeg å registrere at begge to hadde no-date Sub på armen. Forøvrig den samme klokken jeg selv bar. Oh, the irony. I kveld blir det hard Led Zeppelin-kur for å få hodet på plass igjen.

A-81613-1148851784.jpeg

Takk skal du ha, din nepe! Nå er det boyband-fest i autisthjernen min resten av dagen.

Når det gjelder Bros Rolexer vil jeg trøste deg med en omskriving en av dine uttalelser (Alle gærninger har katter, men ikke alle som har katter er gærninger):

Alle drittsekker bærer Rolex, men ikke alle som bærer Rolex er drittsekker.

Elementær mengdelære, egentlig.

Day-Date SE med dia-bezel på Terje Schrøder i charterfeber!

Måtte se noen min av jævelskapen for å være sikker. :p