Klokkespotting

Helgull Rolex Daytona på treningssenteret i dag - men jeg har en sterk anelse av at det var noe fake rask, hele typen oste fake. (Les: billige treningssko, sliten treningsbukse, singlet og billigutgaven av iPod-shuffle)

hehehe.makan til snobbete holdning.
Er det kun nymotens trend av klær som teller på ditt treningsenter?
eller er det da sånn at vist man ikke har det,har man heller ikke ekte klokke eller kan få treningsresultat??
Er litt skuffet over hele klokkemiljøet................HOLDNINGSENDRING GUTTEN MIN,HOLDNINGSENDRING...
 
I gårkveld, en rimelig casual antrukket kar med Panerai Luminor (så ikke skiven, bare klokken i profil) på Sporveiens buss 21 til Bislett. Noen herfra?
 
hehehe.makan til snobbete holdning.
Er det kun nymotens trend av klær som teller på ditt treningsenter?
eller er det da sånn at vist man ikke har det,har man heller ikke ekte klokke eller kan få treningsresultat??
Er litt skuffet over hele klokkemiljøet................HOLDNINGSENDRING GUTTEN MIN,HOLDNINGSENDRING...

Enig med jalla_mann her. billige treningssko, sliten treningsbukse, singlet og billigutgaven av iPod-shuffle høres helt greit ut for meg, og på ingen måte synonymt med _fake_. At det likevel var fake kan meget godt være, det er mange mennesker i den verden vi lever i som ikke bryr seg det døyt om en klokke er fake eller ekte.

Det er ikke så mye eksklusivt med undertegnede for eksempel :D Med unntak av klokkene. Når jeg er på treningen bryr jeg meg ihvertfall ikke spesielt om hvordan jeg ser ut :D

Den kanskje minst sympatiske siden ved både det norske og det internasjonale klokkemiljøet er den automatiske antagelsen at alles klokkeinteresse er en del av interesse for luksus.
 
Enig med Anders og jallamann her..

Men trene med mekanisk ur? Hva er det dere holder på med?
Linjegymnastikk? Trimkvarteret? :p :roll:

Vet i alle fall at jeg hadde ødelagt en mekanisk klokke rimelig kjapt med mine treningsformer ;)
 
Enig med Anders og jallamann her..

Men trene med mekanisk ur? Hva er det dere holder på med?
Linjegymnastikk? Trimkvarteret? :p :roll:

Vet i alle fall at jeg hadde ødelagt en mekanisk klokke rimelig kjapt med mine treningsformer ;)

Man kan i alle fall løfte (mye) skrot, ser det ut til ;)

[video=youtube;jSCf23ll99o]http://www.youtube.com/watch?v=jSCf23ll99o[/video]


Personlig bruker jeg gjerne mekanske klokker (beaters) ved vekttrening, men ikke ved løping/sykkel/ski. Mest pga at det er ubehagelig med vekta. Da foretrekker jeg Polar'en.
 
hehehe.makan til snobbete holdning.
Er det kun nymotens trend av klær som teller på ditt treningsenter?
eller er det da sånn at vist man ikke har det,har man heller ikke ekte klokke eller kan få treningsresultat??
Er litt skuffet over hele klokkemiljøet................HOLDNINGSENDRING GUTTEN MIN,HOLDNINGSENDRING...

+1
Dette kan slå alle veier.

Var innom en bilforhandler i fjor høst og ene selgeren der var i overkant strøken fra topp til tå. Jeg spottet klokken hans, en Breitling for Bentley, og kommenterte den, han ble småflau og fortalte det var en fake.

Bjerke i Bergen hadde tre Panerai modeller utstilt for ikke så lenge siden. Damen bak disken tok ut alle tre, men de to dyreste holdt hun langt vekk. Faktisk stilte hun seg nærmest med ryggen til meg og strakk ut armene vekk i fra meg da hun viste meg klokkene. Så tok hun ut den billigste og den fikk jeg lov til å holde og studere selv (er jeg ikke heldig?:p)
Det var tydelig at antrekket mitt var såpass dårlig at hun mente den billigste modellen var det eneste alternativet for meg. Jeg blir ikke fornærmet av slikt, det skal sies, tvert i mot så ler jeg av slik oppførsel hele veien fra Bergen til Lervik ur i Haugesund:p
 
Apropos antrekk, hvem skulle trodd at denne bloken fra den engelske landsbygda har Rolexer for et tosiffret antall millioner (minst) :)

Comexmeeting201018.jpg
 
+1
Bjerke i Bergen hadde tre Panerai modeller utstilt for ikke så lenge siden. Damen bak disken tok ut alle tre, men de to dyreste holdt hun langt vekk. Faktisk stilte hun seg nærmest med ryggen til meg og strakk ut armene vekk i fra meg da hun viste meg klokkene. Så tok hun ut den billigste og den fikk jeg lov til å holde og studere selv (er jeg ikke heldig?:p)
Det var tydelig at antrekket mitt var såpass dårlig at hun mente den billigste modellen var det eneste alternativet for meg. Jeg blir ikke fornærmet av slikt, det skal sies, tvert i mot så ler jeg av slik oppførsel hele veien fra Bergen til Lervik ur i Haugesund:p

Jeg har jobbet med salg av ur selv (Protid-kjeden faktisk), og det første alle selgere (i alle bransjer egentlig) burde lære seg er å ikke skue hunden på hårene. Det er mange krøsuser med Seiko og mange studenter med helgull Panerai. (Ok, kanskje ikke så mange av den siste, men vi vet jo at det finnes ;) ) Gi alle like god service, det gir langsiktig gevinst.
 
Apropos antrekk, hvem skulle trodd at denne bloken fra den engelske landsbygda har Rolexer for et tosiffret antall millioner (minst) :)

Comexmeeting201018.jpg

Heheh dær ser mann.
Denna karn treng ikke skjule sitt yttre bak fete boss shorter når han alikevel mest sannsynlig har bank kontoen i orden, eller bare rett og slett prioritere alle sine penger på klokker og har brukt denna comex shorta siden første rolex invistering.
Når jeg ser sånne herlige urverk i sammling får jeg gåshud...all respekt til denne lettkledde mannen.
 
Den blide herremannen over er jo virkelig erkeeksempelet på at man ikke skal skue hunden på hårene og alt det der. Fantastisk å se folk bry seg om det som betyr noe for dem og ikke om hva som betyr noe for alle andre (les: flash klær osv).

Når det er sagt; jeg har aldri sett bilder av Mike Wood i arbeidsklær (aner ikke hva han gjør for den saks skyld :p), for alt jeg vet har han de festeste Saville Row dressene i det kjente universet.

Uansett tilfelle, det som bragte meg til denne tråden i aften:

Hva slags klokke har fyren som skylder "noe" penger i luksusfellen på TV nå på seg? Synes jeg så en pam luminor av noe slag der.
 
Hva slags PAM det er vet jeg ikke, men at det er en Luminor er det ingen tvil om. Synes jeg så at han hadde en med hvit og en med sort skive, men mulig det bare var lyset.

Har sett mange av hans annonser på finn.no, så at han er i gamet er det ingen tvil om, men å kjøpe D&G klokker som investering tyder på at han ikke er så flink til å spille.
 
Han må komme opp med 50.000 innen 2 mnd, og selger alt mulig rææl. Jeg tar meg selv i å tenke: "Du har ca. 35 på hånden gutt!" :p

Virker som en ekte WIS som heller går til grunne enn å selge sin PAM:D
 
Stusset litt på akkurat det der selv, er jo ikke akkurat investeringsobjekt nummer én (D&G klokken altså), men vi aner jo ikke hva han faktisk har betalt for denne heller ;).

Og PAMen ja... tror strengt tatt jeg hadde solgt litt klokker før jeg gikk personlig konkurs, men det er kanskje bare meg som heller ville ha fått stell på økonomien min først.
 
Kanskje en ekte WIS? (alt annet enn klokker er waste of money) ;)

Ikke umulig ;) Får iallefall håpe det! :)

Regnet med at den kommentaren ville skape reaksjoner, noe som var intensjonen ;)

En skal absolutt ikke skue hunden på hårene, noe særlig klokkeforhandlere bør notere seg. De går nok glipp av flere salg på måten enkelte tenderer til å opptre. En venn av meg skulle ha seg en Planet Ocean Chrono hos en forhandler i Oslo, og stakk innom trening i litt "slække" treningsklær, men ettersom han fikk så elendig service (merk: lite oppmerksomhet sannsyligvis på grunn av bekledningen), valgte han å droppe hele greiene og heller kjøpe ved en senere anledning (selvfølgelig et helt annet sted også..).
 
Flytog-reklamen igjen i dagens D2, artig å se både Patek og Rolex blant alle moteklokkene :)

Jobber for tiden hos en kunde med noen store kunstfotografier på veggene. La plutselig merke til at den mannlige modellen har en vintage Omega Dynamic på hånda, artig! Skal forsøke å ta et bilde dersom jeg får det til uten å virke altfor rar :D
 
...

Skal forsøke å ta et bilde dersom jeg får det til uten å virke altfor rar :D

Det er da ikke noe problem; bare si at du ville ha et bilde av den mannlige modellen. Det er da bedre å bli oppfattet som homo, enn fullstendig gal? :p
 
Spotta en deilig Pam GMT på skinnrem på jobben i dag, samt en nyere Explorer 2 med hvitt ansikt.
Er det en tvangshandling å se på alle mine kunders håndledd???

Tommy