Klokkespotting

Han som har kjøpt leiligheten over her jeg bor hilste på igår. Hyggelig type med Patek calatrava i helgull som hverdagsbeater:)
 
Hehe, sant nok, naboen her er sikkert troendes til noe klokkeskøy når jeg tenker meg om (uten at jeg aner hva, om noe, han pleier å bruke) men ellers er det for det meste relativt unge folk her i sine første leiligheter. Årsaken er selvsagt at de fleste leilighetene her er små 1 roms. Bare vi på toppen som fikk litt mer boltreplass (og de sier sitt når "litt mer" her er totalt 45 kvm :p).
 
Hehe, sant nok, naboen her er sikkert troendes til noe klokkeskøy når jeg tenker meg om (uten at jeg aner hva, om noe, han pleier å bruke) men ellers er det for det meste relativt unge folk her i sine første leiligheter. Årsaken er selvsagt at de fleste leilighetene her er små 1 roms. Bare vi på toppen som fikk litt mer boltreplass (og de sier sitt når "litt mer" her er totalt 45 kvm :p).

Så lenge man trives. Blir vel å flytte innover til sentrum etterhvert. Får se hva fremtiden bringer.
 
Frokost hos en veldig god venn idag. Faren satt med en Patek Philippe i gult gull. Den hadde månefase og 2 kalender sub-dials. Etter litt research virker det som om det var en 5146.
Litt senere tok jeg en kaffe på Kaffebrenneriet på frogner. En dame med en rosé gull Hublot som var ALT for stor for hennes håndledd.
 
Så lenge man trives. Blir vel å flytte innover til sentrum etterhvert. Får se hva fremtiden bringer.

Hør, hør! :)

Er trivelig her på løkka egentlig, trives vanvittig mye bedre her på sommeren enn på vinteren dog. På vinteren er det bare en dyr bydel med masse koselige uterom som er fullt av skitten snø og dermed har blitt ukoselige :p.

På sommeren derimot.... ahhh. Da er det som å være i en helt annen by enn oslo :).
 
441x550.jpg

Tydelig at det ikke holder med ett ur i NASA lenger:p
 
Kielfergen forrige uke- søndag til tirsdag.

1. gammel sub tt blå
1. datejust II
1. Rolex daytone SS hvit
1. Deepsea forrige mod.
1. explorer hvit
1. omega po
1. tt sub forrige mod sort
1. breitling navitimer

De fleste rolexer observert på menn i alderen 60 pluss.
Jeg følte meg så naken uten min TT sub...

Konstaterer at min neste klokke blir nye explorer i hvit.
 
PP

Hadde et møte med en kunde i går (langfredag) og synes nok at det var noe pent på klokkelanken. Har sjekket litt på Patek Philippes hjemmesider og kommet frem til at det måtte være en Aquanaut stål/stållenke, mørk tallskive (tror den var sort, men er fargeblind så den kunne gjerne ha vært i en annen mørk farge).

Flott sak, men det er fortsatt Explorer II som står øverst på ønskelisten.
 
Stephen Hendry flekker en Rolex sub under snooker W. C. på eurosport nå...

Edit: Etter nærmere inspeksjon ser jeg at det er en Deepsea sea-dweller han bærer.
 
Trodde det bare var jeg som hadde sånn sær interesse av å se på snooker.. godt er fler:)

Kom i prat med en hyggelig kar (norsk) på flyplassen i Marrakech. Der sto han med sin Panerai (312 tror jeg) Ikke umulig det dukker opp en ny TS medlem snart;)
 
På jobben er det stadig vekk folk som må låne verktøy, eller ta med varer ut for å sjekke om det passer på bilen.
Som vanlig må de da legge igjen noe som depositum for varene.
På Lørdag var det en stresset herre som bare skulle låne med seg to piper ut for å sjekke hva som passet på felgene hans. " Da må du legge igjen noe i kassa" sier undertegnede.
Han smiler, tar av seg en knallfin IWC. "Bare ta pipene og stikk du" sier jeg, "det er helt iorden!"
Tommy
 
Stephen Hendry flekker en Rolex sub under snooker W. C. på eurosport nå...

Edit: Etter nærmere inspeksjon ser jeg at det er en Deepsea sea-dweller han bærer.

Hehehe, jeg satt og så på Snooker jeg og. Var det en Reverso O'Sullivan hadde på seg? Jeg fikk bare et lite glimt.

Ellers en relativ sær klokkespotting: Jeg var på rikshospitalet for å være med i en undersøkelse og bli MR-scannet, og i en informasjonsvideo de viste meg hadde en av skuespillerne en flott datejust.
 
Jan Vardøen med en "bond bracelet" omega på tv nå i firestjerners middag, men han har den "opp ned" så jeg aner ikke hvilken SMP som skjuler seg der :p
 
Jeg bor rett ved Aku Aku, og har sett Vardøen der innimellom. Jeg har faktisk også observert "bond braceleten" og klokka på feilsida av håndleddet uten å klare å skimte hva som skjuler seg der. Det ser imidlertid ut som en fullsize SMP, så jeg tipper 2531.80.