Klokkespotting

Tilbragte en fortreffelig togtur på NSB Komfort, som verken klarte å servere varm kaffe eller holde strømmen gående i stikkontaktene, på vei fra Stavanger til Lysaker i går. Overfor midtgangen satt en gjeng som tydelig ville se litt finansfolk-aktige ut. De satt i hvertfall og snakket høylydt om biler, damer, klær og det du kan tenke deg. Så, ikke til å unngå, kom praten inn på klokker hvor typen som beskjedent utalte at han var en av de mest stilige personene i tigerstaden viste frem sin Breitling (sjokk!) som hadde kostet ham den nette sum av 150 000 kr. Tenkte at det fikk være måte på show off, men måtte jo selvfølgelig kaste et blikk bort. Og jeg må si at både kompisene hans og jeg ble imponert. De fordi de ga tydelig verbale uttrykk for fortreffeligheten til hans anskaffelse samt hvor kul han var som "svidde av den slags" på en klokke, jeg fordi jeg ikke har sett en fake man kunne spotte på tre meters avstand siden jeg var i Kairo. Det er det latterligste skrammelet jeg har sett og i tillegg skulle det forestille en plain navitimer, som ikke gikk for 150 sist jeg sjekket. :p Måtte i hvertfall humre litt for meg selv da skryterunden fortsatte. :D

Hahahah! Herlig! Sikkert samme type som jeg spottet på en kar om solgte Audi til en kompis. Rart hvor lett det er å prute på bilen til en med en stor, fake, Breitling plassert demonstrativt nedenfor skjortekanten. :p

Fra Charlie Sheen's facebook side

"The only watch that keeps Warlock time"

198852_148250641903996_145663485496045_316920_919804_n.jpg

Tilbragte en fortreffelig togtur på NSB Komfort, som verken klarte å servere varm kaffe eller holde strømmen gående i stikkontaktene, på vei fra Stavanger til Lysaker i går. Overfor midtgangen satt en gjeng som tydelig ville se litt finansfolk-aktige ut. De satt i hvertfall og snakket høylydt om biler, damer, klær og det du kan tenke deg. Så, ikke til å unngå, kom praten inn på klokker hvor typen som beskjedent utalte at han var en av de mest stilige personene i tigerstaden viste frem sin Breitling (sjokk!) som hadde kostet ham den nette sum av 150 000 kr. Tenkte at det fikk være måte på show off, men måtte jo selvfølgelig kaste et blikk bort. Og jeg må si at både kompisene hans og jeg ble imponert. De fordi de ga tydelig verbale uttrykk for fortreffeligheten til hans anskaffelse samt hvor kul han var som "svidde av den slags" på en klokke, jeg fordi jeg ikke har sett en fake man kunne spotte på tre meters avstand siden jeg var i Kairo. Det er det latterligste skrammelet jeg har sett og i tillegg skulle det forestille en plain navitimer, som ikke gikk for 150 sist jeg sjekket. :p Måtte i hvertfall humre litt for meg selv da skryterunden fortsatte. :D

Jeg hadde en litt tilsvarende opplevelse på trikken for noen uker siden. To veeeeldig motebevisste unge menn satt over midtgangen fra meg. De snakket om klokker, og hvor kuuuule de gamle digitale Casio-klokkene fra 80- og 90-tallet er. De kan til og med vise sekunder og har sånn derre stoppeklokke! De konkluderte med at enhver stilbevisst herremann burde ha en slik, siden de er sååå in for tiden!
Satt der med min Speedy på armen og var >--SÅ--< langt unna å lekse opp for dem hvor feil de tok..hehe. Den fristelsen har jeg holdt på å falle for så ekstremt mange ganger når jeg hører folk som har liksompeiling på klokker, men jeg har holdt meg for god. Har virkelig lyst til å gjøre det en gang, og se hva som skjer.

Polfarer, fjellklatrer, advokat, forlegger og nettverksbygger Erling Kagge observert på Finse 1222 (hotel), iført en hvit Explorer II med lenke. Han er vel utvilsomt den perfekte bruker av klokken.

Polfarer, fjellklatrer, advokat, forlegger og nettverksbygger Erling Kagge observert på Finse 1222 (hotel), iført en hvit Explorer II med lenke. Han er vel utvilsomt den perfekte bruker av klokken.

Er du sponset av Rolex, så bruker du vel nødig et annet merke. Spesielt ikke på et sted som Finse...

Rolex-Explorer-1997.jpg

Spottet en meget pen AP RO med svart skive på en eldre herre på BAR på Tjuvholmen ikveld. Må også nevne en ekstremt fake Rolex Submariner med quartz-verk senere på kvelden på TGIF.

Som Nora Brockstedt sier "Voi Voi"! God påske!

Sovende og beruset herremann i skuter'n i underetasjen observert på Finse 1222 (hotel) kl 02.35. i natt. Tok dette bildet med min iphone 4

IWC_wrist4.jpg

Da er det ski-tur til Geiterygghytta. God påske! :D

Om bildet er tatt i natt 0235 må du se til at den stakkars mannen får stilt klokken sin, samt datoen.

Mye tyder på at mannen er død og har vært det en stund slik at klokken har stoppet.
Hvis det er tilfellet så har vi mistet en virkelig WIS, han poserer og flekser selv inn i døden.

Jeg har tilbragt fryktelig mye tid på et anlegg ute i distriktet i det siste. Lite (spennende) klokker å se blant folkene der, men her om dagen dukket det opp en senior-mekaniker fra et stort maskinfirma. Mannen var nok borti 60, og kanskje den siste jeg ville antatt hadde noe morsomt på håndleddet, men han hadde jaggu en sort PO XL. På et tidspunkt ville jeg i en sammenheng referere til noe vedkommende hadde sagt om akkurat det vi holdt på med i øyeblikket, jeg sa da uten å tenke meg om til en kollega "du vet han med Planet Oceanen", og ble belønnet det mest spørrende blikket jeg noensinne har sett.....

Ble stakkaren observert mens han ble jaget ut med fakler og høygafler av de hippe typene der inne?;)

hehe, nei, så ut som han satt meget godt. Jeg derimot pleier alltid å dra jakken nedover klokker når jeg går forbi. Har hørt at de kaster folk med Rolex i vannet.