Tilbragte en fortreffelig togtur på NSB Komfort, som verken klarte å servere varm kaffe eller holde strømmen gående i stikkontaktene, på vei fra Stavanger til Lysaker i går. Overfor midtgangen satt en gjeng som tydelig ville se litt finansfolk-aktige ut. De satt i hvertfall og snakket høylydt om biler, damer, klær og det du kan tenke deg. Så, ikke til å unngå, kom praten inn på klokker hvor typen som beskjedent utalte at han var en av de mest stilige personene i tigerstaden viste frem sin Breitling (sjokk!) som hadde kostet ham den nette sum av 150 000 kr. Tenkte at det fikk være måte på show off, men måtte jo selvfølgelig kaste et blikk bort. Og jeg må si at både kompisene hans og jeg ble imponert. De fordi de ga tydelig verbale uttrykk for fortreffeligheten til hans anskaffelse samt hvor kul han var som "svidde av den slags" på en klokke, jeg fordi jeg ikke har sett en fake man kunne spotte på tre meters avstand siden jeg var i Kairo. Det er det latterligste skrammelet jeg har sett og i tillegg skulle det forestille en plain navitimer, som ikke gikk for 150 sist jeg sjekket. Måtte i hvertfall humre litt for meg selv da skryterunden fortsatte.