Klokkespotting

Jeg bor rett ved Aku Aku, og har sett Vardøen der innimellom. Jeg har faktisk også observert "bond braceleten" og klokka på feilsida av håndleddet uten å klare å skimte hva som skjuler seg der. Det ser imidlertid ut som en fullsize SMP, så jeg tipper 2531.80.

Jeg har jobbet og kjenner Jan litt privat. Spurte han om klokken da jeg hjalp til å pusse opp Grünerløkka Brygghus, han skjønte ikke så mye da jeg spurte om han turte å jobbe med Omegaen. Så tydeligvis ikke så interessert i klokker, men da jeg sa jeg mente klokken hans sa han hadde kjøpt klokken for å ha en klokke han slapp å være redd for å bruke på jobb. Jeg så den stakkars klokken riste løs da han stod å pigget i betonggulvet. Jeg personlig brukte Seiko for anledningen.
 
Haha, han er en av dem ja. Jaja, fett nok, må være lov å bruke sine egne ting slik man selv mener de skal brukes ;).

Så du bor ved Aku Aku ja, ikke lange biten herfra det Krille :D.
 
To klokker i barnehagen til ene poden. En Omega PO chrono og en GMT Master 2 med pepsi bezel.
 
Spottet akkurat en helt nydelig 1680 på armen til en gentleman i skreddersydd dress i sikkerhetskontrollen på Gardermoen.
Noen herfra?
 
Såfremt du ikke er generisk mann nr 33 som dressmann, Hugo boss, eller hva man måtte ha designet dressen til så vil aldri en hyllevaredress sitte på samme måten som en skikkelig dress.

I tillegg er det masse detaljer i selve dressen, sømmer, osv osv som skiller seg godt fra mengden om du ser etter.

Dessverre for meg er det fortsatt generisk hyllevare det går i, men bruker nesten aldri dress uansett så da går pengene i klokker i steden for ;).
 
Forøvrig Kermit på båtpussen idag... Fyren hadde snekke, og jeg turte ikke spørre hvorfor han hadde valgt akkuratt grønn.
 
Nja, er totalt uenig med deg der. Såfremt en kjøper en dress med bra materialvalg, og har et forhold til hvilken passform som passer en, vil en hyllevaredress ofte se like bra ut! Men det fordrer at man har en kroppsfasong som gjør det mulig.
 
Nå var det klokka jeg hadde mest fokus på da, karer...:D
Uansett. Dressen hans så ikke ut som hyllevare.
Men det er ikke så viktig.
Der jeg stod i køen av lurvete kledde folk ("jeg bare dro på meg kosebuksa og collegegenseren") med kjipe billigur ("jeg trenger bare noe som viser tiden") på armen, tenkte jeg at dette var en trist morgen.
Men så spottet jeg fyren foran meg i stilige klær og sko og med drømmeuret på armen (Rolex Submariner ref 1680).
Det var den gjennomførte helheten som imponerte.
En klassisk klokkespotting som gjorde dagen betydelig bedre!:cool::cool::cool:
 
Ser den Frodo ;).

Forøvrig får vi andre bare være enige om å være uenige, jeg synes ikke akkurat at dressene og smokingen min passer dårlig, men det er hundrevis av små steder en skredder ville ha gjort ting litt anderledes om de skulle sys eksklusivt for meg.

The devil is in the details vet dere 8)
 
Vi hadde besøk av noen tyskere fra toppledelsen i konsernet i dag, to meget hyggelige og relativt upretensiøse karer, som likevel var ganske "kontinentalt" velkledd. Den ene hadde en eldre Omega som jeg aldri fikk sett så veldig godt på, mens den andre (og yngste) hadde en veldig kul Sinn-chrono. Han så såpass mye på LV-en min at jeg skjønte han var over snittet interessert, men programmet var dessverre såpass tett at vi aldri fikk utvekslet litt internasjonal klokkenerding.....:)
 
Vi hadde besøk av noen tyskere fra toppledelsen i konsernet i dag, to meget hyggelige og relativt upretensiøse karer, som likevel var ganske "kontinentalt" velkledd. Den ene hadde en eldre Omega som jeg aldri fikk sett så veldig godt på, mens den andre (og yngste) hadde en veldig kul Sinn-chrono. Han så såpass mye på LV-en min at jeg skjønte han var over snittet interessert, men programmet var dessverre såpass tett at vi aldri fikk utvekslet litt internasjonal klokkenerding.....:)

Fra tid til annen møter jeg folk som kikker litt ekstra på hånden min, men jeg har ennå til gode at noen har kommentert klokka :)

Selv har jeg tatt initiativet flere ganger, det beste var på borgen i Lisboa da jeg pratet lenge på engelsk/portugisisk om 5513en tilhørende herren på nabobordet. Han pratet ikke engelsk og jeg prater ikke portugisisk :D Men jeg skjønte så mye som at han hadde kjøpt den på 60-tallet og bare eide denne en klokken.

Tilsvarende 5513 satt forresten på hånden til en pensjonert generalmajor som jeg fra tid til annen møter på skytestevne. Også eneste eier, kjøpte som ung mann og har brukt klokka til alt. Heldigvis var skiven fortsatt original, det meste annet var byttet en håndfull ganger. Sånn går det når et ur brukes som det var tiltenkt :) Da jeg fortalte ham hvor ettertraktede disse urene er nå skjønte han hvorfor han stadig ble tilbudt penger for det på militariamesser etc. Han pleide å bli tilbudt ca 5000 :p Jeg foreslo å bytte med min moderne Sub Date ;)