Klokkespotting

Jeg sitter her og surfer litt mens den vakre ser på yndlingsserien: Bones. Jeg ser/hører på med et kvart øye og halvt øre. Skvatt litt da de pluselig begynte å snakke om Rolex - den ene hovedpersonen har fått en Rolex, noe som skal være et symbol på hennes plutselig nyvunne rikdom.
 
Desverre er det personer som kjøper klokker kun for statusen.. Skulle ønske det bare var på film & tv det skjedde...
Skaper dårlig rykte på de store merkene. Men slik har det nå alltid vært, og kommer alltid til å bli. Enkelte merker er mer utsatt enn andre, bl.a. Rolex.
 
Riktig, mye av stigmatiseringen som fører med seg ved å eie en Rolex gjør at jeg faktisk skygger litt unna. Selv om jeg liker klokkene.
 
Apropos Rolex

Traff en gammel bekjent i går som jeg har jobbet med tidligere. Spurte hvordan det gikk, og han kunne fortelle at det gikk rimelig bra. Håndleddet fortalte den samme historien, der hadde han en flunkenes ny GMT Master TT med kjeramisk bezel. Fantastisk flott klokke.

På samme arrangement så jeg forøvrig en TT Submariner og en TT Datejust. Gull er tydeligvis kommet for å bli. :p
 
Ser ut som en Panerai med GMT funksjon. Synes jeg kan se 3 visere.. Men det er bare et wild guess...
 
Desverre er det personer som kjøper klokker kun for statusen.. Skulle ønske det bare var på film & tv det skjedde...
Skaper dårlig rykte på de store merkene. Men slik har det nå alltid vært, og kommer alltid til å bli. Enkelte merker er mer utsatt enn andre, bl.a. Rolex.

De fleste kjøper nok klokker også for statusen skyld,men det behøver ikke være status i form av at man har et dyrt ur. Statusen som følger med å ha det "riktige" uret her inne er jo sammenlignbart. Det kan være status å ha et teknisk flott ur, eller et ur med "riktig" historie. Så det blir relativt.

Tror vi alle er opptatt av status jeg, men det er kanskje ikke så lett å si det.
 
Jeg var i butikken i formiddag, og i et bladstativ ved kassen sto siste nummeret av damebladet Elle. På coveret er det et bilde av den vakre prinsesse Madeleine av Sverige, med det som ligner veldig på en Rolex Daytona på hånden. Det ser imidlertid ut til å være en spesialmodell (uten at jeg er inne på hele modelrekka der), med keramisk kasse og lenke, eller muligens hvit-PVD-et. Noen andre som har sett dette, eller har en bedre havdel som kjøper slike blader?

Se et bilde av coveret her.
 
Jeg var i butikken i formiddag, og i et bladstativ ved kassen sto siste nummeret av damebladet Elle. På coveret er det et bilde av den vakre prinsesse Madeleine av Sverige, med det som ligner veldig på en Rolex Daytona på hånden. Det ser imidlertid ut til å være en spesialmodell (uten at jeg er inne på hele modelrekka der), med keramisk kasse og lenke, eller muligens hvit-PVD-et. Noen andre som har sett dette, eller har en bedre havdel som kjøper slike blader?

Se et bilde av coveret her.

Er ikke deg en klokke i samme gate som Toy watch ? Dvs plastskrot
 
Det var min vurdering også, kasmir. Og litt googling gav meg dette:

imageserver.php


Prinsessan Madeleine Bernadotte bär en TRIWA Greystone Chrono i decembernumret av ELLE - en klocka ur prinsessans privata kollektion av accessoarer.
 
Bra detektivarbeid!

Jeg regnet bare med det var en Rolex, hun er vel fotografert flere ganger tidligere med en Submariner.
 
Så filmen "2012" i går. En skikkelig effektfilm!
Hovedpersonen går med IWC Big Pilot. Kult.:cool:
 
Er det!!??
Syntes den så større ut!!?

Filmen var kul - men så inni helv... forutsigbar!:cool: