Kopier/fakes på Finn.no

Hva i himmelens navn er det som foregår med kontrollen hos finn.no om dagen?
De har jo sluppet gjennom flere slike "100% KOPI!" i det siste.
 
Nå tar det av på FINN.NO Tenk og slippe igjennom denne????
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28165507

Hva i himmelens navn er det som foregår med kontrollen hos finn.no om dagen?
De har jo sluppet gjennom flere slike "100% KOPI!" i det siste.

Det er vel bare en liten "glipp" hos annonsekontrollørene... Nok en gang... Det er i hvert fall svaret jeg får hver gang jeg påpeker en slik annonse.

Har de ikke krav til at kontrollørene skal kunne norsk både skriftlig og muntlig?
 
Jeg trodde han var en seriøs kar, jeg... Hvorfor er annethvert bilde av en Daytona og annethvert av den GMT-masteren? Og hvorfor er det bilde av en lenke, når klokka kommer uten lenke? Og hvorfor er det bilde av hangtag´en til en Sub LV?

Her har nok ikke herr Lidi vært våken når annonsen ble lagt inn...

Årets dårligeste fake på en PCG GMT, finn fjerner den annonsen sikkert snart nå:D
 
Årets dårligeste fake på en PCG GMT, finn fjerner den annonsen sikkert snart nå:D

Akkurat... Kan du ikke, for oss uopplyste, informere om hva som gjør denne til en fake?

Jeg stusset litt over datovisningen. Noe annet?
 
Hm....ble jo nevnt i en annen tråd her at han var medlem her:confused::confused:
Alle bildene er jo en mix fra hans egne annonser her inne som teller 7-8 stk...Rolex-Lv,AP-RO,daytona,gull TH osv....
 
Akkurat... Kan du ikke, for oss uopplyste, informere om hva som gjør denne til en fake?

Jeg stusset litt over datovisningen. Noe annet?

The original and the Finn copy (greit nok det kan se ut som en service dial på faken men se på crownguardsen/kronebeskyttene, også generelt finishen, tynne viser, feil bezel proporsjoner, dato trykk...)

2v8jtiw.jpg


31_-902962342.jpg
 
Ja, der var det jo ganske mye som ikke stemte... Var også inne på tanken om service dial og nye visere og bezel. Men crown guards var jo ganske åpenbare.

Edit: Rolex sluttet visstnok med pointed crown guards i overgangen mellom 1963 og 1964.
 
Klokken er definitivt ikke fake.

De som har holdt på med klokker lengst på forumet vet att jeg ikke selger fakes.
Klokken har fått ny skive og visere i 2003. Men det er ikke skiven som gjør disse klokkene spesielle
det er Crowm Guardsene.

Slike påstander fikk jeg også imot meg i Norge de første gangene jeg solgte røde Submarinere.



Mvh. Preben
 
Beklager raske og korte svar.

Men jeg vil heller bruke søndagen min på å polere Goldfish enn å sitte å forsvare meg mot noen som ikke har gjordt leksa si.

Men Jayeff og KarlFR hvis dere besitter 1675 pointys så hadde det vært gøy å truffes å sammenlignet klokker.
Slik att dere kunne lært meg hva som er galt med min klokke kontra de ekte. Jeg er alltid klar for å lære mer om min store lidenskap.
Ps. klokken er verifisert, å er ualminnelig strøken, så serienr både inni og utenpå kassen stemmer og er veldig lesbare.
Så dette kan bli spennende.

Hvis du lager flere annonser på Finn samtidig så kan det krølle seg litt med fotoene. Beklager det, men han som er mann for dette uret skjønner att den ikke har en Lv lenke.

Hvis dere lurer på mer så spør gjerne.
Dette var ment positivt å håper ikke noen syns jeg er kort og frekk.

Mvh. Preben Honda Lidi

Mvh. Preben
 
Beklager Preben om klokken er ekte og nå er bildene rensket i annonsen men kan man unnvike å bli misstenksom hvis;
certifikat papirene er ifra en daytona
hangtagset ifra en LV sub
ny (ikke original) service luminova skive, insert og viser er vel ok men visene spesielt GMT handen ser tynn ut, bezeln overlapper crownguardsen, og trykk på dato ser ut å vaere utvasket. Kassen er meget overpolert med tynne striper som er typisk for kopi som pröves å se litt "vintage" ut.
Det meste kan vel forklares med servicen, fotovinkler og lys etc.
Uansett er det vel kjekkt å ta med bilder som viser de förste numrene i serienr, viser urverket, og spesielt under kasselokket der det ofte er rust på tidlige 60-tals Rolex.
Joda, jeg har hatt en PCG 1675 ifra samme periode og da den såg helt annerledes ut trekkte jeg örene bak:D
Uansett da du nå sier den er ekte så önsker jeg deg virkligen videre god lykke med salg!
 
Flott at du tar deg tid til å svare, Preben :)

Mitt bestemte inntrykk er at du er en redelig mann som selger flotte klokker. Derfor ble jeg også såpass overrasket over denne annonsen.

At du i annonsen ikke opplyser om at skive, visere og bezel-insert ikke er originale er litt dumt. Det er tross alt en vesentlig del av klokken som er byttet ut. Datoskiven ser heller ikke original ut.

Det er altså mer som peker på at klokken ikke er ekte, enn det motsatte. Når du i tillegg har slurvet så vesentlig når du legger ut annonsen, så burde du ikke bli fornærmet over at klokken og salget blir trukket i tvil.

Men, som KarlFR sier: Dersom klokken er ekte og du kan dokumentere det; lykke til med salget :)
 
Har også kun hørt positive ting om deg Preben.

Til info for andre som måtte være interessert i å handle med deg altså..
 
Hei rkjersem.


Takker for tilliten, syns dette er en trist sak, å det svekker troverdigheten til tidssonen da amatører begynner å sende mailer til Finn om at de må fjerne annonser for varer som er fake også viser det seg att varen ikke er fake.

Viktig att spesialist uttalelser kommer fra spesialister. Att Anders tipser Finn om fake annonser er bra, han har tydeligvis kunnskapen som kreves. Men når noen andre prøver seg som ikke har det så blir det for dumt.

Nå må jeg bruke tid på å overbevise sikkerhets avdelingen på Finn om att klokken er ekte.
Å ikke minst sverter Karlfr og Jayeff navnet mitt. Så håper dere sender en mail til Finn å beklager feilen deres.
Rolex Sports modeller er noe jeg kan. I 2002 holdt jeg foredrag hos Christies i New-York før en diger auksjon, om nettpp rolex Submariner. Sist jeg var på Nurk treff for 7-8 år siden, arrangerte Dag Submariner treff, da hadde jeg med meg 12 forskjellige Submarinere. Det var stor aktivitet rundt kofferten til Preben.


Trist sak for både meg å Tidssonen.
Mvh. Preben
 
Hei rkjersem.


Takker for tilliten, syns dette er en trist sak, å det svekker troverdigheten til tidssonen da amatører begynner å sende mailer til Finn om at de må fjerne annonser for varer som er fake også viser det seg att varen ikke er fake.

Viktig att spesialist uttalelser kommer fra spesialister. Att Anders tipser Finn om fake annonser er bra, han har tydeligvis kunnskapen som kreves. Men når noen andre prøver seg som ikke har det så blir det for dumt.

Nå må jeg bruke tid på å overbevise sikkerhets avdelingen på Finn om att klokken er ekte.
Å ikke minst sverter Karlfr og Jayeff navnet mitt. Så håper dere sender en mail til Finn å beklager feilen deres.
Rolex Sports modeller er noe jeg kan. I 2002 holdt jeg foredrag hos Christies i New-York før en diger auksjon, om nettpp rolex Submariner. Sist jeg var på Nurk treff for 7-8 år siden, arrangerte Dag Submariner treff, da hadde jeg med meg 12 forskjellige Submarinere. Det var stor aktivitet rundt kofferten til Preben.


Trist sak for både meg å Tidssonen.
Mvh. Preben

Jeg synes du tar litt vel hardt i, vel og greit at du kan Rolex, men som KarlFr påpeker er det mye ved annonsen som er litt snodig. Hadde du skrevet at klokken har byttet skive og visere, at kassen er polert (mange ganger kan det se ut som) kan det hende at noen ikke hadde tatt feil og trodd denne var falsk.

Er bezelen også byttet? Jeg synes det er veldig rart om Rolex har bommet så kraftig med plasseringen av 8 tallet. Av alle bildene jeg har sett på nettet er ikke 8 tallet i kontakt med det røde.

Jeg vil også påpeke at jeg har inntrykket av at du er en seriøs type. Eneste jeg stusser på et hvorfor du ikke oppretter en firmaprofil på finn.no?
 
...
Takker for tilliten, syns dette er en trist sak, å det svekker troverdigheten til tidssonen da amatører begynner å sende mailer til Finn om at de må fjerne annonser for varer som er fake også viser det seg att varen ikke er fake...

...
Trist sak for både meg å Tidssonen.

Gitt rotet med bilder og utelatte fakta (service dial etc.) er det helt naturlig at individer som ikke kjenner til deg vil sette spørsmålstegn ved annonsen. Slik annonsen fremstod var dens kredibilitet fullstendig avhengig av at potensielle kjøpere hadde forhåndskunnskap om deg og din historie innen klokker. Denne informasjonen er heller ikke umiddelbart tilgjengelig, da verken Brønnøysund eller Google vet av "Lidi Fine and Expensive Watches".

Hvordan du kan mene at denne noe uheldige saken svekker Tidssonens troverdighet er det vanskelig å ha noen som helst forståelse for. Tidssonens brukere representerer seg selv og ingen andre.
 
Hei rkjersem.


Takker for tilliten, syns dette er en trist sak, å det svekker troverdigheten til tidssonen da amatører begynner å sende mailer til Finn om at de må fjerne annonser for varer som er fake også viser det seg att varen ikke er fake.

Viktig att spesialist uttalelser kommer fra spesialister. Att Anders tipser Finn om fake annonser er bra, han har tydeligvis kunnskapen som kreves. Men når noen andre prøver seg som ikke har det så blir det for dumt.

Nå må jeg bruke tid på å overbevise sikkerhets avdelingen på Finn om att klokken er ekte.
Å ikke minst sverter Karlfr og Jayeff navnet mitt. Så håper dere sender en mail til Finn å beklager feilen deres.
Rolex Sports modeller er noe jeg kan. I 2002 holdt jeg foredrag hos Christies i New-York før en diger auksjon, om nettpp rolex Submariner. Sist jeg var på Nurk treff for 7-8 år siden, arrangerte Dag Submariner treff, da hadde jeg med meg 12 forskjellige Submarinere. Det var stor aktivitet rundt kofferten til Preben.


Trist sak for både meg å Tidssonen.
Mvh. Preben

Er du professionell urmaker, driver du fysisk klokkebutikk eller har du en prof hjemmeside som briljantwatches?
Nå har jeg beklaget meg att jeg misstok en sönderpolert PCG med utbyttet ny skive, nye viser, ny bezelinsert med mere med mere plus hangtag ifra en LV sub og certifikat ifra en daytona... for en fake. My misstake, sorry igjen. Rest the case, let it be.
Jeg har ikke meldt deg til finn, sikkert noen annen som tenkt i samme tanker som meg.
En prof selger informerer om allt om varen, dette så att ikke amatörer (som meg :D) betaler for mye. En service luminova skive på en PCG gir en helt annen verdi en en original. En ryddig annonse med riktig informasjon og riktige bilder og vi hadde ikke hatt denne diskusjon. Men som sagt my misstake også.
Jeg betegner denne saken nå som avsluttet.
 
Hei igjen.

Når Sikkerhetsavd på Finn sier til meg at de har fått beskjed fra en på tidssonen om at en klokke som er fake ikke er fake. Så forstår jeg att de setter ett spørsmålstegn ved troverdigheten til tidssonen. Det var ikke jeg som gjorde det. jeg formidlet ordene fra Sikkerhetsavd. Hos Finn.

Hvis jeg har brukt sterke ord så legger jeg meg flat, sorry Jayeff og KarlFr.

Firmaprofil: Jeg selger få klokker i Norge å firmaprofil koster ca 6000,- kontra 25.- kr, pr annonse.
Hvis du ser på de som har firmaprofil som mer seriøse en jeg som ikke har så er jo det mitt tap og min nedside.
Finns salgs avdeling har ringt meg flere ganger å jeg for ikke regnestykket til å gå opp. Det gjør heller ikke selgeren når han regner gjennom antall annonser j har i løpet av ett år.
De 2 som har firmaprofiler kjenner meg veldig godt, å går nok begge 2 gode for meg.

Men jeg legger meg flat, annonsen ble lagt ut med tanke på å gå videre med eventuelle interessenter. Å visning å gjennomgang.
Å det hadde jo gått an å sent en mail til meg om att man mente att klokken var fake.
Så kunne jeg eventuelt rettet feil å skrivd en ryddigere annonse. Jeg følte det ble litt gapestokk.
Men det er min personlige mening.