Kopier/fakes på Finn.no

Speedmaster på finn: Omega Speedmaster Professional - FINN Torget

Har prøvd å ha en samtale med selger, men svarer unnvikende/merkelig. På første mail der jeg melder min interesse og etterlyser litt mer info (annonsen er mangelfull for å si det mildt) svarer han:

Halais! Har hatt den fra den var ny. Har hatt den til service for en liten stund siden, og den går som en klokke. Er du interessert hører med glede fra deg. Mvh XXX

Følger så opp med å spørre om han fremdeles har boks og papirer siden han visstnok hadde den siden den var ny, om han har tidligere referanser fra andre steder enn finn, hvor lenge siden klokka hadde service og om en f2f handel er mulig svarer han:

Halais! Har hatt den fra den var ny. Har hatt den til service for en liten stund siden. Ca 0,5 år siden, og den går som en klokke. Har ingen referanse fra andre salg av klokker. Er du interessert hører med glede fra deg. Mvh XXX

Altså nesten den samme svaret og svarer ikke på mange av mine spørsmål.

Er ikke SIKKERT at dette er svindel. Kan jo være at dette er en eldre herre eller teknologianalfabet, men hverken selger eller annonse meg noe særlig trygg på at dette er et lurt kjøp.

Tenkte bare jeg skulle advare med forbehold om at dette er en god deal.
 
Redigert:
Fult navn er da ikke nødvendig da dette ikke er no konkret svindel, det er ikke noe kjekt å bli satt i bås. Just my two cents
 
Jeg hadde en epost-korrespondanse med selger for en ukes tid siden. Han fortalte da at klokken hadde vært jevnlig på sørvis hos Urmaker Skorve på Liertorvet. Jeg ga opp da han ikke ville fortelle meg høyeste bud, bare "Har et tilbud som er en god del høyere", så "Et godt stykke over 10.000,-", og sist "Bud under kr.14.000,- har ingen interesse!". Bortsett fra holdningen fant jeg ingenting skremmende under min korte bakgrunnssjekk av selgeren.

Er ikke SIKKERT at dette er svindel. Kan jo være at dette er en eldre herre eller teknologianalfabet, men hverken selger eller annonse meg noe særlig trygg på at dette er et lurt kjøp.
 
Godt å høre. Slitsomt å måtte være slik på vakt på finn. Det var bare tilbakeholdenheten med informasjon som fikk alarmen til å kime hos meg. Tror nok jeg heller venter til det kommer et nytt eksemplar her på sonen
 
Er usikker på om denne er fake eller ikke. Tilstanden er, ut fra bildet noe skrøpelig, men det er så lite info og det ene bilde er så dårlig at det er vanskelig å fastslå om den er ekte.
Rolex Submariner - FINN Torget

Ikke så rart at den er litt shabby når den har vært i krigen :eek:

[video=youtube;LD0rU6-7sKs]http://www.youtube.com/watch?v=LD0rU6-7sKs[/video]

Marlon-Brando-Rolex.jpg
 
Imonerende at han har en 116710LN fra `03 som først ble introdusert i Basel 2007 ...Og til en rimelig stiv pris i tillegg.
Rolex GMT Master II - FINN Torget

Ser helt ok ut, men det er en 16710 til motsetning av hva du tror! lug holes indikerer nok tidligere enn f serie altså før 2003. Ikke unormalt at den har ligget en liten stund i butikk før salg, så kan derfor ha kvittering fra 2003. Har selv en explorer II som har ligget 4år hos ad før den ble solgt ;)

Så denne gangen:
silly-signs-genuine-fake-watches.jpg
 
Redigert:
Ja, GMTen ser ok ut! Dyrt javisst, men det blir jo færre og færre muligheter til å skaffe seg strøkne og komplette pakker av gammel modell. Jeg ville nok hatt den ned til 35, tror jeg.
 
Ja, GMTen ser ok ut! Dyrt javisst, men det blir jo færre og færre muligheter til å skaffe seg strøkne og komplette pakker av gammel modell. Jeg ville nok hatt den ned til 35, tror jeg.

Det jeg syns er merkelig er at Askeland formodentlig verdsetter den til 55'. Stor forskjell på klokkens verdi (som kanskje bør være et sted 33-35'?) og nypris for tilsvarende modell.

Forøvrig et sjeldent komplett og pent eksemplar!
 
Redigert:
Virket legit den! Prisen var kanskje litt stiv?

Er det en 16610? Sub med boks for 23500,- er vel ikke galt? Vanskelig å få tak i et Rolex sportsur for under 25', uansett stand.

Tips: kjøp en grønn "ring" så hopper klokka 10' i verdi:)
 
Redigert: