Kopier/fakes på Finn.no

Ser helt ok ut, men det er en 16710 til motsetning av hva du tror! lug holes indikerer nok tidligere enn f serie altså før 2003. Ikke unormalt at den har ligget en liten stund i butikk før salg, så kan derfor ha kvittering fra 2003. Har selv en explorer II som har ligget 4år hos ad før den ble solgt ;)

Så denne gangen:
silly-signs-genuine-fake-watches.jpg

Han har endret bildet fra da jeg kommenterte første gangen. Var først bilde av en 116710 hentet fra nettet.
 
Noe med baklokket som ser feil ut. Og så er det vel bare day-date som kom i "bark finish"?
 
Kontaktet ham imorges på mail og ba ham bekrefte modellnr. da det synes å være avbildet to forskjellige modeller,
116613ln og 16613 ln da jeg kunne tenke meg førstnevnte til riktig pris................
Ingen svar.

76´er vel ikke akkurat riktig pris :confused: :mad::confused:

Og om det er 2012 modell heter den 116613LN. Første bildet er definitivt en sort 16613.

Har lyst på en sånn (116613LN) jeg au!

Muffins i mosen, jeg holder meg unna.
 
avsløre fakes

Etter noen år som klokkegærning har man jo studert nok bilder av div klokker til å kjenne noen detaljer i både design og detaljer :)
Her ser jeg bort ifra det innlysende, altså Patek med quartz osv.
Det finnes helt sikker flere metoder, men her er mine "6 dead giveaways":

1: Når alligatorreima minner mer om plast enn noe annet.
2: Når "pins" til viserene er laget i "brass" og ikke "sølv/chrome".
3: Når dag/dato vinduene enten har feil bakgrunnsfarge, eller bokstaver og tall som ikke står helt på linje.
4: Når det er myye lyd, wobbling og skraping i urverkene. (altså..myyye).
5: Denne er ikke bankers, men det virker på meg som om en del mikkemus-klokker er tyngre enn originalene?
6: Når baklokket ikke stemmer, enten at det er fra en annen modell, eller at design er feil etc.


:rolleyes:
 
Dette og sub er fake?

Som jeg sa så ser sub-bildene ok ut for meg, men prisen tyder på at noe er litt off. Så kan være bilder av en ekte klokke fra nettet feks. Og breitlingen er nok også ganske så fake ja, og når man legger dette sammen så vil jeg bli svært overrasket om man får to ekte klokker i posten om man slår til. (Og er det ikke fake så er det muligens tjuvgods eller noe annet snusk, for de ligger priset alt for lavt begge to til å være ekte. Og selger omtaler seg jo som en som samler på bla Breitling ...)
Edit: kjøpt søk på nett viser at bildene hans stammer fra en annonse på ebay hvor samme klokke selges for $6000
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=130575746814
You do the math:0)
 
Redigert: