Kopier/fakes på Finn.no

Hehe. fantastisk. se utviklingen på siste der:

Klokkenerd
13.09.2014 kl.14:21

Hei! Snublet tilfeldigvis over denne bloggen, og føler det er min plikt som over gjennomsnittet interessert i klokker å fortelle deg at dette er en sææærdeles falsk utgave av en Rolex Datejust. Her er det så mye som skurrer, at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne. Fortsatt fin dag! :)

Britt Elin
13.09.2014 kl.15:09

Klokkenerd: ok, takk for info, men jeg har både eske og tilbehør


Jammen du har både eske OG tilbehør? DA er den garantert ekte ;)
 
en sææærdeles falsk utgave av en Rolex Datejust. Her er det så mye som skurrer, at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne. Fortsatt fin dag! :)

@docbilbo: jeg synes damen fortjener en litt grundigere forklaring rundt hva som skurrer på denne.
En fake Pearlmaster er ikke så lett å spotte utifra det bildet.
 
Redigert av en moderator:
En ekte:
Rolex+lady+pearlmaster.jpg


Bildet fra bloggen:
264863-7-1410593805745-n400.jpg


Greit nok at den er fake og at man kan spotte det ( den grove steininnfatningen, lugsformen, lengden på leddene osv) men så obvious er det nok ikke for uinnvidde.
Vi kan selvsagt smile når folk endelig innser at det er lett å fake bokser og papirer når man lager fake klokker.;)
 
Kunne vel også hinta frem veil utsalgspris på disse. Da hadde kanskje bloggdama skjønt hvor lite sannsynlig det er at den er ekte ;) En kunde av meg har forresten en ekte slik en i rosegull. Mega nice klokke, men ekstremt flashy da ;)
 
Huff. Hvor kjipt vil det ikke bli når eieren oppdager at det er en fake! Klokken hun har vært så glad for!

Hva tenkte giver når klokken ble valgt ut? Ble hun lurt? Eller kjøpe hun "noe som skulle se flott og ekte ut"? Det ville vært finere med en 3000 kroners Seiko, Tissot eller slikt!

En trist historie med mange tapere!

8-(
 
Er det bare jeg som surrer fælt eller er denne fake?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51517741&searchclickthrough=true&searchQuery=rolex

41_369080283.jpg


Førsteinntrykket er at datovindu ser feil ut (for kvadratisk og for liten forstørrelse), dagviduet ser ut til å sitte litt for høyt og lumen/markørene sitter skeivt.

Tenker akkurat det samme som deg, det dag-vinduet ser jo rett og slett bare feil ut. Sammenlignet med denne ser det ut som om at både font og skriftstørrelse er feil, samt at vinduet som du sa ligger alt for høyt. Det samme gjelder forøvrig fonten på datoene òg, der 5-tallet på bilder jeg finner på nettet har en mye "rundere" bue.
 
Mulig at denne er helt grei, men jeg syntes bare annonsen virket litt dodgy... http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51755985&searchclickthrough=true

Burde kanskje tatt litt flere bilder, samt litt mer spesifikt om klokken. Man blir så fort dømt når man lager en salgsannonse for en klokke til den verdien, når man gjør det på den måten!

Hva med denne?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51750370 Ikke at det en kopi/fake, men angående dårlig setningsoppbyggning..
 
Redigert:
Day-Date

Du mener timeviser? Ja, den ser veldig tykk ut. Dato ser også merkelig ut.
Jeg kan heller ikke huske at DDII kommer med glatt bezel i WG trodde det bare var i platina ( men jeg er ikke sikker).

Viserne på denne ser helt merkelige ut. Lumen går alt for langt inn og de ser ut som de er like tykke hele veien. Skal ikke viserne smale litt inn mot ytterendene? Synes også bezel ser for flat ut, den virker mer avrundet, på de modellene med glatt bezel. Font i datovindu er også for liten, eventuelt er cyclops feil (skal forstørre 2,5x). Fake? "har ikke kvittering"? Bob-bob....
 
Viserne på denne ser helt merkelige ut. Lumen går alt for langt inn og de ser ut som de er like tykke hele veien. Skal ikke viserne smale litt inn mot ytterendene? Synes også bezel ser for flat ut, den virker mer avrundet, på de modellene med glatt bezel. Font i datovindu er også for liten, eventuelt er cyclops feil (skal forstørre 2,5x). Fake? "har ikke kvittering"? Bob-bob....

Syns og at begge viserne ser feil ut ift lumen og tykkelsen. Får ikke helt skiven til å stemme overens med bildene til Rolex heller.