Lurt på finn.no

Har jo brukt endel tid på dette, så hvorfor ikke. Hører jeg ikke noe i løpet av kort tid, så tar jeg en tur til politiet.
Er i hvertfall verd et forsøk.

Stå på. Han ga seg sist, etter mye bråk, trussel om å kontakte arbeidsgiver etc.etc.
 
Trist sak.

Du har vist storhet ved å la han få muligheten til å betale tilbake over tid, men du må nok snart sette ned foten først og fremst med hjelp av Politiet. Du bør også ta vare på bokser, papirer og den falske klokken, om du selger det vil du nok få enda større problemer med å få tilbake pengene dine.

Jeg tror at med nok bakgrunnsmateriale vil politiet kunne gjøre mye i denne saken. Jeg ville printet ut alle mail, smser og telefonlogger, samt pritentet ut denne og andre tråder om R****, om du googler det finner du tråder på flere forskjellige forum. At han har begynt tilbakebetalingen uten og få tilbake klokken vitner jo bare om at han viste at han solgte en falsk klokke.

Masse lykke til!
 
Jeg har ikke så mye skadefryd i kroppen min til vanlig, men jeg håper virkelig denne karen mister jobben sin slik at han kan kjenne litt på #denfølelsen, som de skriver på Twitter.
 
[video]http://s288.photobucket.com/albums/ll176/schmeink/?action=view&current=SkylandAvenger.mp4[/video]
Forresten, må bare legge inn en reprise på Oscar i WIS her.
 
Håper ikke klokken og dets tilbehør sendes i retur,da dette gir han nok en mulighet til og sende fra seg faenskapet mot betaling.


Mvh
Timebandit
 
Her er det bare til å dra til politiet, regner med de allerede har hørt om han etter tidligere svindler? Han her er jo en skikkelig kjeltring! Virker som om han har lurt en DRØSS av mennesker og lever på de som fortsatt ikke har innsett at de har blitt svindlet :/ Virkelig tragisk! Føler med deg å håper det ordner seg på en grei måte, du bør også forlange en liten slant for tørt og svie da det ser ut som om han har hatt ett heller langvarig lån av deg nå som har blitt misligholdt.
 
Man begynner jo å innse hvorfor Ronny holdt på som han gjorde, gudene vet hvor mange "nedbetalingsavtaler" han har rundt forbi.. dersom han har havnet i uføret ved å selv kjøpe et par klokker som viste seg å være falske kan man jo tenke seg at han har havnet i en usedvanlig ond sirkel.

Uansett tilfelle, du har vært hinsides tålmodig her. På tide å gå til politiet med dette nå.
 
Du har jo verdens villeste tålmodighet her, bare at du takker når han kommer med for små, for sene tilbakebetalinger viser jo temmelig storsinn, er vel han som bør takke deg for at du i det hele tatt har gått med på en avbetalingsplan. Håper og tror de siste 5K kommer inn om du bare går til politiet, vil tro lensmannskontoret på Rognan allerede har et par telefoner ang. denne karen, og hør på Mr. Henriksen, som er politi, på hva du skal ha klart i forhold til en anmeldelse.
 
Høgis: Hvor mye har blitt tilbakebetalt av den totale summen?

Ser nesten ut til at han bare holder deg på gress med et lite tilsvar i ny og ne. Han fornærmer jo intelligensen din. Nå vet ikke jeg hva slags kar du er, men jeg hadde faen meg dratt hjem til han og hentet pengene, for lenge siden..


Edit: Apropos holde deg på gress, fant dette bildet av Ronny på facebook.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150261973146353&set=a.10150261973141353.320230.570696352&type=3&theater

Er det samme ronny eller en anne som heter det samme???


Han har lagt til flere klokke merker som interese så det virker litt som riktig type...
 
Du må bare gå og anmelde saken til poitiet...

Det du risikerer er en henlegelse av den.. Men jeg ville nok gjort det uansett av prinsip...

Lykke til!!!
 
Man begynner jo å innse hvorfor Ronny holdt på som han gjorde, gudene vet hvor mange "nedbetalingsavtaler" han har rundt forbi.. dersom han har havnet i uføret ved å selv kjøpe et par klokker som viste seg å være falske kan man jo tenke seg at han har havnet i en usedvanlig ond sirkel.

Uansett tilfelle, du har vært hinsides tålmodig her. På tide å gå til politiet med dette nå.

Det kan jo selvfølgerlig hende, men dersom han selv hadde blitt lurt hadde han nok hylt opp til de grader...
Jeg hadde selv en handel på gang med ronnanol som det heldigvis ikke ble noe utav, jeg fattet da ingen mistanke, men nå i ettertid kommer jeg på at han var ekstremt nøye med referanser som han nøye sjekket ut.
 
Er det samme ronny eller en anne som heter det samme???


Han har lagt til flere klokke merker som interese så det virker litt som riktig type...


Om det er Mr. Stonegate himself bør jeg av prinsipp være forsiktig med å fastslå. Men, det er i alle fall en Ronny Olsen fra Rognan med interesse for klokker. Samboeren hans het Rachel, hvis Høgis kan bekrefte at dette var damen han snakket med så er det blink.
 
Trist at en uærlig sjel skal kunne ødelegge så mye. Jeg ville tatt saken videre. Du betalte han det fulle beløpet for klokken, hvorfor måtte han da betale tilbake over tid? Kunne han ikke betale alt på en gang?
 
Bare trist dette her. Ser tendensen på Finn, stadig mer lureri og svindel. Kjøp og salg her inne foregår for det meste på en skikkelig måte har jeg inntrykk av men tenker at vi her også dessverre må ha øynene mer åpne. Tidssonen er et fora som stadig brer mer om seg. Søker man på eksklusive ur på google.no kommer tidssonen stadig oftere opp, slik jeg oppdaget stedet ifjor sommer. Synd men tenker man må være flinkere til å liste noen som bad guy om ting skurrer i handelen. Mye penger og følelser i omløp når ur skifter eier. Har man ærlige hensikter så er det ikke så vanskelig å gjennomføre en handel på en skikkelig måte. Håper det ordner seg for deg.
 
Her var det jo mye interesant lesning med den samme personen jeg har handlet av. Kan godt hende han er veldig uheldig. Han begynte i hvertfall og gjøre opp for seg, men ble forbanna nor jeg tok kontakt med kona/samboeren hans. Det eneste jeg var ute etter var og få kontakt med han siden han ikke svart på mine sms er.
Litt merkelig at han fortalte meg i fjor sommer (da jeg kjøpte faken) om en historie at folk fikk en stein i pakken i steden for en klokke. Det jeg også syntes er merkelig er at han brukte et annet navn, ingen tlf. nr. og mailadressen som lignet på navnet til dama og han ringte meg opp fra en tlf fra jobben. Hmmm. Jeg trodde vel jeg skulle få tilbake alle pengene en stund, men ser ut som han har rotet seg opp i flere saker og kanskje sliter litt? også litt merkelig at det dukker opp en ny sak med Breitling Super Avenger.
 
Høgis: Hvor mye har blitt tilbakebetalt av den totale summen?

Ser nesten ut til at han bare holder deg på gress med et lite tilsvar i ny og ne. Han fornærmer jo intelligensen din. Nå vet ikke jeg hva slags kar du er, men jeg hadde faen meg dratt hjem til han og hentet pengene, for lenge siden..


Edit: Apropos holde deg på gress, fant dette bildet av Ronny på facebook.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150261973146353&set=a.10150261973141353.320230.570696352&type=3&theater

Fint bilde :) Jeg er en godtroende kar og er ganske tolmodig. Han har tilbakebetalt 12.000,- av 17.000,-
5000,- er ikke allverden av penger, men må si at det irriterer meg. Jeg har ekte eske/papirer/sertificat men en fake klokke hjemme hos meg. Men hva skal jeg med det?
 
Du har jo verdens villeste tålmodighet her, bare at du takker når han kommer med for små, for sene tilbakebetalinger viser jo temmelig storsinn, er vel han som bør takke deg for at du i det hele tatt har gått med på en avbetalingsplan. Håper og tror de siste 5K kommer inn om du bare går til politiet, vil tro lensmannskontoret på Rognan allerede har et par telefoner ang. denne karen, og hør på Mr. Henriksen, som er politi, på hva du skal ha klart i forhold til en anmeldelse.

Tok kontakt med politiet i Rognan, de skjønte ikke hvorfor jeg kontaktet de. Fikk beskjed om at jeg måtte anmelde saken på det nærmeste lensmannskontoret. Noe jeg valgte og ikke gjøre.
 
Du kan, og bør, anmelde saken, men noen straffereaksjon tviler jeg på, og det hjelper ihvertfall ikke med å få inn pengene. Dersom han ikke er villig til å signere et gjeldsbrev, kan du like gjerne levere inn en forliksklage med en gang. Kravet er erkjent, så resultater er gitt og du vil ha en dom som kan brukes til tvanginndrivelse ved hjelp av namsmannen. Dersom det er noe å hente hos ham, vil du få pengene dine tilslutt.

Kjip sak, og ekstra ille at tufsen har vært bruker her inne. Håper det løser seg.
 
Du kan, og bør, anmelde saken, men noen straffereaksjon tviler jeg på, og det hjelper ihvertfall ikke med å få inn pengene. Dersom han ikke er villig til å signere et gjeldsbrev, kan du like gjerne levere inn en forliksklage med en gang. Kravet er erkjent, så resultater er gitt og du vil ha en dom som kan brukes til tvanginndrivelse ved hjelp av namsmannen. Dersom det er noe å hente hos ham, vil du få pengene dine tilslutt.

Kjip sak, og ekstra ille at tufsen har vært bruker her inne. Håper det løser seg.

+1.

Man kan jo lure litt på hvordan vedkommende oppfører seg på andre livsområder på bakgrunn av disse sakene...