Hatt med fjær er et mye omtalt betalingsmiddel, og da særlig ved klokkehandel. I dag finner du svært få av dem i man hattens hovedstad, Manhattan, men de er observert på Broadway og enkelte ganger også Off-Broadway, og da særlig I forbindelse med oppsett av et visst teaterstykke. Den høye verdien på disse hattene bunner rett og slett i at de er såpass sjeldne over there. Billige papputgaver er nå særlig utbredt i de sydlige deler av Tyskland og Tyrolerområdet. Brukes der I hovedsak som beskyttelse mot øl som er på ville veier.Jeg er alltid enig med klokskapen selv, @Minuteman , særlig efter hans reiser til amer'ka.
Men når han først lager spøk på at klokkeentusiaster er for store for en sekk,
så stiller jeg meg nysgjerrig til når du tenkt starte diskusjonstråden om man-hatten,
er den veldig forskjellig fra andre hatter?
Er, den ofte omtalte, hatten med fjær en slik man-hatt?
@Plotinus
Du finner nok ingen klokkeentusiaster som går rundt i ryggsekk i Oslo. Entusiastene er enten for store eller så er ryggsekkene for små.
Ryggsekk- og allværsjakkeparadiset finner du neppe i Oslo. Ta heller en tur innom Manhatten i perioden november - april. Newyorkerne følger nemlig ikke med på de norske motebloggene. Tabloidvarianten (moteblogger etc) om nordmenns dårlige klesvaner er for øvrig ganske passé, men for all del, vi har jo alle vært der en gang. Bråkjekke etter at vi på en utenlandstur kunne gjenkjenne en nordmann på sokkene.
Begrepet "skulderveske" er ikke beskrivende nok for hva denne tråden etter min oppfatning handler om. Messengerbag og andre vesker av denne størrelsen er mer i gaten skulderveske. Man bag er noe annet. Den skal ikke romme en laptop, en knekkebrødpakke og en geitost, men allikevel ha plass til nødvendig EDC. En man purse skal kun romme pass, penger og preventiver.
Benevnelsen Man purse er nok ofte feilaktig brukt. Det er som du sier en dameveske for menn. Altså en håndveske. Det er nå vi machogutta fra Norge for alvor begynner å rynke på nesa ...
Ojojoj, her var det østrogen I lufta. Eller var det testosteron, hva vet jeg.
Da er den i salg ser jeg, @Tetragrammaton. Har du handlet, så du kan bekrefte at det er the one bag to rule them all, eventuelt bekrefte at glitrende gode videoer duperer godtroende nordmenn til å kjøpe søppel?Da ser det ut til at jeg oppgraderer til One Bag To Rule Them All.
Legg forøvrig merke til de sykt profesjonelle videoene til Peak Design.
https://d2pq0u4uni88oo.cloudfront.net/projects/1960204/video-564910-h264_high.mp4
"Beautiful, intelligent, adaptable. The Everyday Messenger is more than just an innovative camera bag. It’s a giant leap for bag-kind."