Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hallo!

Nytt medlem fra det blide Sørlandet. Har i åtte år klart meg med mitt Seiko Chronograph som livnæres på batteri, men etter at jeg dumpet over denne siden merker jeg at det rykker i kjøpefoten. Spennende med et forum hvor kunnskapsnivået er såpass høyt som her, så jeg gleder meg til fortsettelsen :)
 
Hallo og velkommen til forumet, ghaugen!

Antar at det bare er et tidsspørsmål før du legger ut din første unboxing - og vi gleder oss, alle sammen!
 
Furre

Jepp Furre.. Gammelt barn har mange navn..Ikke jeg!!! Furre..

Gammel Oslogutt, ble bitt av "basillen" etter mitt første Fortis kjøp for 15 år siden.... Etter det har kona blitt mer og mer "fientlig" til klokke butikker..hmmm :(

utrolig å se at klokke "fetishen" er MØE høyere en min lille verden, ble glad når min Adm.Dir sendte meg hit..
Dæven folkens, hatten av for Dere..

Nå skal jeg smile..Følge med og forhåpentligvis få lære mye.



Furre
 
Velkommen til dere nye..

Nå er det ingen vei tilbake, går rett til helv... med dere nååå.. iallefall med økonomien :p

Men er sinnsykt gøy også da :)
 
Hei alle her på TS.

Da er det kansje på tide at jeg også forteller littegranne om meg selv:) Jeg heter Torje og er en ung herremann på 22 år. Til nå i mitt liv har jeg rukket å fullføre 3 år på Medier og Kommunikasjon (vgs), 1 år som korporal i Hans Majestets Kongens Garde og er den dag i dag på mitt 3 år i en Bachelor i Nye Medier ved UiB i Bergen :)

Klokkeinteressen kom snikende i millitæret da jeg (og resten av kompaniet) ble hjernevasket mtp på utstyr, klær osv. Det var kult, og bra å ha fett utstyr;) Da gikk jeg faktisk med en Puma sportsklokke som holdt gjennom hele førstegangstjenesten... Etterhvert eskalerte denne interessen da jeg kom til Bergen og jeg fant dette paradiset av et forum, TS. Ett år har gått her på forumet, og jeg har lært utroolig masse nytt :) Ellers er jeg interessert i foto, design, webdesign, trening, mat, øl og vin, film og musikk :)

Jeg ser virkelig frem til å utvikle klokkeinteressen videre i livet ;) !!
 
Tenkte jeg kunne ta en kort presentasjon her jeg også siden jeg akkurat har blitt medlem her.
Navnet er Thomas, jeg er 25 år og kommer opprinnelig fra stavanger, men flyttet til oslo for 4,5 år siden for å studere. Har fullført min bachelor i markedsføring på Bi og har begynt å jobbe. Har vært sånn småinteressert i klokker i noen år nå, men ikke noe nevneverdig. Jeg ble påvirket av en kompis jeg bodde med i 3 år og han hadde alt fra tag heuer monaco, corum admirals cup og panerai pm000 og disse lånte jeg i ny og ne.. Når jeg da har blitt ferdig med studie må jeg fikse meg 1? ny skikkelig klokke :)
Har blitt veldig hektet nå ihvertfall når jeg har blitt medlem her på forumet og jeg kommer nok til å være ganske aktiv fremover til jeg får kjøpt meg ny klokke :) Må utsette klokkekjøp til neste sommer og spare litt da jeg har brukt alle mine penger det siste halvåret på hifi. Ikke akkurat billige hobbyer dette :p
 
Hei, jeg er en 40år ung mann, bosatt i Bærum og har vært interessert i ur så lenge jeg kan huske. Fikk mitt første ur i 5års gave, et Uranus dykkerur "Boy size" med mekanisk verk - det var stas. I ettertid har det blitt ett og annet ur, og jeg har i dag en særlig hang til Tudor (Sub, Ranger, Jumbo og chronograph), Rolex (Sub, GMT, Explorer og selvsagt "nerdeklokken" Milgauss), Seiko Chronograph (7A28 og 7A38 ), Breitling (før "bling-bling" tiden), millitære og andre "fit-for-purpose-ur".

Er utdannet flyger (CPL/ME/IR CF-II), men jobber i dag med compliance management i offshore dykkerindustrien.
 
Hei hei folkens, tenkte jeg skulle endelig få ut fingern og registrere meg. Har lest (med stor iver og interesse) i mange år før jeg omsider tok steget inn i de "sykes" rekker.

Min første klokkeopplevelse var når jeg fikk min første Swatch i julegave, en tøff modell, men som desverre gikk i stykker på en ferietur til Mallorca. Heldigvis! For det bragte meg inn i de klokkeinteressertes verden og allerede på flyplassen ble det handlet inn et nytt ur. Siden den tid har det bare ballet på seg og min interesse for klokker, spesielt mekaniske verk, har økt med år og inntekt.

Det var litt om meg, håper på å kunne bidra til den gode stemningen her inne på TS! :)

- Arne :cool:
 
Heisann! Ny mann på forumet:D

Østlending som har gjort Hordalending av meg, og det ser ut til at det blir sånn...

Klokkeinteressen har alltid vært latent og har gjort seg utslag i diverse innkjøp gjennom tida. I det siste har ikke
det ikke vært annet enn en Omega Planet Ocean XL som jeg kjøpte på en tur til Emiratene for noen år siden. Der var
det forresten et utvalg jeg ikke har sett maken til hverken før eller siden...heldigvis:cool:

Kom over forumet på jakt etter info om Rolex Sub/SD og driver nå "jakten" på en slik i bruktmarkedet. Fint forum med
mye info, så til alle som bidrar - takk for det!
 
Da er det vel på tide at jeg også kommer med en kort presentasjon av meg selv :)
Navnet er Jan Ulrik, og jeg er 47 år. Jobber innen IT konsulting.
Er opprinnelig fra samme dalføre som Minuteman, altså Valdres:D
Flyttet til Oslo for mange år siden, og trives med det, men det er fint å ha en hytte i Valdres hvor man kan slappe av og nyte fjell og natur.

Min interesse for klokker startet midt på 90 tallet, når en kamerat viste meg 4 ulike Speedmastere han hadde kjøpt. Jeg ble fasinert av Speedoen, og sommeren 98 ble det anskaffet en Speedmaster 3570.50. Jeg fikk også et gull ur midt på 90 tallet i 30 års gave. Dette er en Jean Marcel quartz.
Siden anskaffelsen av Speedmasteren lå klokkeinteressen å "ulmet" helt til i høst når jeg oppdaget dette forumet ;) Nå bruker jeg alt for mye tid her inne. Forsøker å lese det meste for å lære mest mulig om denne fasinerende verden.
Jeg ønsker å få meg en samling med litt ulike ur. Kjøpte en billig Citizen diver i sommer for å spare Speedoen litt. Er på jakt etter både Rolex, IWC, JLC og Zenith. Får forsøke å ta en klokke av gangen og ikke ta helt av ;)

En av mine andre interesser er, som dere ser av nicket, amerikanske muskelbiler. Har ingen pt. men angrer fortsatt på at jeg solgte min 70 Chevelle SS 454 :(
 
Ny på forumet

Kom over dette forumet helt tilfeldig. Skrives mye interessant her, i tillegg til at det postes bilder av mye lekkert.
Kjøpte meg i sommer en Breitling Super Avenger, og før jul ble det en Panerai 312.

6646452841_10f2078a64_z.jpg

6646452407_9f50ecd546_z.jpg


I tillegg vurderer jeg å kjøpe dette skapet.

6646452949_160966b77c.jpg


Noen av dere som har erfaringer eller eventuelt andre anbefalinger?
 
Velkommen til forumet, Frank :)

Er det en JV Gold nubuck rem på 312 jeg ser? Kudos til deg :D