Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen til oss her på Tiddsonen,- extra hyggelig med en ny Paneristi her ;) .

Ta gjerne noen wristshots av den og legg ut i forumet !
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei alle.

Har vært usikker på hvor smart det er av meg å melde meg inn i dette forumet. Som med alle avhengigheter bør man være forsiktig med å la seg overeksponeres ;) Men nå har jeg altså tatt skrittet, og må si jeg er imponert over all kompetansen på forumet. Ser at det er fullt av gode råd og artige diskusjoner, og har allerede brukt så mye tid her at samboeren min vurderer å flytte ut (i går brukte jeg hele kvelden på å bla meg gjennom alle postene i dagens klokke tråden).

Litt om meg selv. 32 år, flyttet fra Lillehammer til Oslo 2004. Klokkeinteressen våknet i 14 årsalderen da jeg ønsket meg en seiko cronograph til ca 3500 kroner til konfirmasjonen. Dette syntes faren min var altfor mye å gi for en klokke, som jeg bare kom til å rote bort allikevel. Siden da har begjæret jaget meg, men har aldri tatt skrittet og kjøpt meg en ordentlig klokke før nylig. For tre år siden kjøpte jeg meg min første ordentlige klokke, en quartz-drevet seamaster, men tok i år det store steget og gikk for en Glashütte Original Senator Cronograph. Merkelig nok har ikke begjæret etter klokker blitt stagget av dette. Tvert imot. En fantastisk hobby så lenge den ikke driver meg fra gård og grunn :)

Andreas
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

anhostma skrev:
Hei alle.

Har vært usikker på hvor smart det er av meg å melde meg inn i dette forumet. Som med alle avhengigheter bør man være forsiktig med å la seg overeksponeres ;) Men nå har jeg altså tatt skrittet, og må si jeg er imponert over all kompetansen på forumet. Ser at det er fullt av gode råd og artige diskusjoner, og har allerede brukt så mye tid her at samboeren min vurderer å flytte ut (i går brukte jeg hele kvelden på å bla meg gjennom alle postene i dagens klokke tråden).

Litt om meg selv. 32 år, flyttet fra Lillehammer til Oslo 2004. Klokkeinteressen våknet i 14 årsalderen da jeg ønsket meg en seiko cronograph til ca 3500 kroner til konfirmasjonen. Dette syntes faren min var altfor mye å gi for en klokke, som jeg bare kom til å rote bort allikevel. Siden da har begjæret jaget meg, men har aldri tatt skrittet og kjøpt meg en ordentlig klokke før nylig. For tre år siden kjøpte jeg meg min første ordentlige klokke, en quartz-drevet seamaster, men tok i år det store steget og gikk for en Glashütte Original Senator Cronograph. Merkelig nok har ikke begjæret etter klokker blitt stagget av dette. Tvert imot. En fantastisk hobby så lenge den ikke driver meg fra gård og grunn :)

Andreas

Hei og velkommen til Tidssonen! Kjenner meg igjen i samboerproblematikken, vet mange har løst problemet ved å få samboeren også hektet på klokker.... Kan bli dyrt da.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen til Tidssonen, anhostma !

Kan bli ganske dyrt om du får samboeren din f o r interessert i dette.... :D

anhostma skrev:
men tok i år det store steget og gikk for en Glashütte Original Senator Cronograph. Merkelig nok har ikke begjæret etter klokker blitt stagget av dette. Tvert imot. En fantastisk hobby så lenge den ikke driver meg fra gård og grunn :)

Andreas

Kom gjerne med noen wristshots av GO'en din !
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Godt å høre at du meldte deg inn! ;)

Velkommen!

ViewItemPictureaspxfn3f2bdc77-7b9e-.jpg
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

takk takk. legger ut noen bilder av GOen på galleriet
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei

Kom over dette forumet mens jeg surfet etter klokker på nettet - er glad for det...

Jeg er 29 og jobber og bor i Oslo. Er middels interessert i klokker og da mest interessert i design/utseende og har kanskje lite peil på det tekniske. Vet derfor ikke om jeg kan bidra med så mye, men er som sagt glad for å finne et forum der jeg kan spørre/diskutere/lese om...

Interessen startet forresten for mange år siden da jeg fikk en seiko i gave fra min far...

Dado
 
nytt medlem

Heisann, Stig her.

Kom over dette forumet mens jeg så etter klokker på nettet.
Jeg er 30 og jobber i Bergen. Satser på å skaffe meg en skikkelig klokke i nær fremtid.
Har ikke helt bestemt meg enda, men det står mellom Breitling Navitimer 401 eller Omega Speedmaster "Moonwatch".
 
Heisann, Stig her.

Kom over dette forumet mens jeg så etter klokker på nettet.
Jeg er 30 og jobber i Bergen. Satser på å skaffe meg en skikkelig klokke i nær fremtid.
Har ikke helt bestemt meg enda, men det står mellom Breitling Navitimer 401 eller Omega Speedmaster "Moonwatch".

Velkommen til Tidssonen ! Begge nevnte ur er flotte, og personlig ville jeg ha valgt Omega'en. Andre forumbrukere kan sikkert komme med gode argumenter som støtter mitt valg,- og sikkert det motsatte også ! ;)
 
Hei

Kom over dette forumet mens jeg surfet etter klokker på nettet - er glad for det...

Jeg er 29 og jobber og bor i Oslo. Er middels interessert i klokker og da mest interessert i design/utseende og har kanskje lite peil på det tekniske. Vet derfor ikke om jeg kan bidra med så mye, men er som sagt glad for å finne et forum der jeg kan spørre/diskutere/lese om...

Interessen startet forresten for mange år siden da jeg fikk en seiko i gave fra min far...

Dado

Velkommen til Tidssonen ! Har du spørsmål eller ønske å lese mer om klokker, er du kommet til rette sted. En Seiko er ingen dårlig start !:D
 
Velkommen, Stig og Dado!

Velkommen hit til tilsynelatende veltilpassede mennesker.
Men som dere vil oppdage er lidenskapelig opptatt av deilige detaljer og annet som kan virke ubetydelig på andre.

Stig; begge er deilige. Derfor må du ha begge. Men begynn med Omegaen, den er rimeligst og mest historisk.:mrgreen:
Dado; jeg begynte også med Seiko. Rimelige ur som likevel representerer teknisk sett noe av det beste.:D
 
God kveld!

Jeg heter Christian, er 24 år og jobber for tiden innen finans. Har fått sansen for klokker i de siste år. Først det estetiske i det, men nå i nyere tid har det gått litt over til det mekaniske i det også. Skummelt.

Har pr nå to stk Gant klokker. En svart enkel med svart dial. Bygger lite ut og jeg synes selv den er elegant. Brukes mest, passer bra til finere antrekk. Matcher fint til svart belte og sko :D

Den andre er en med brun rem og hvit dial. Bygger litt mer ut. Tipper begge er rund 42mm.

Har også en Casio G-Shock av en slags sort. Brukes i mer sportslige anledninger. Kanskje jeg slenger ut noen bilder ettehvert.

Har nå tatt steget og bestilt en Seiko Premier Autmomatic SPB001J1. Manglet en klokke i stål, så da tenkte jeg at jeg like så godt kunne finne en mekanisk klokke. Likte godt designet og prisen var ikke helt hårreisende. Siklet litt på en Speedmaster også, men det for bli til neste gang.
 
Velkommen hit, Christian! Seiko-interesse gir gjenklang hos flere forumitter her. Lykke til med nytt, husk at bilder er obligatorisk!
 
Hei, alle sammen!

Er en blid og glad klokkeinteressert 36-åring fra Sørlandet. Jobber i det daglige i bilbransjen.
Har hatt kjennskap til Tidssonen en god stund, og har vært medlem (om enn noe passivt) en periode.
Jeg er meget imponert over kunnskapen og lidenskapen her inne! Utrolig kompetanse.
Min egen interesse har eksistert lenge, men har dog ikke hatt så mange ur. Største investering så langt er en Omega PO (ikke XL - små lanker). Har hatt en Tag quartz i atten år som jeg er veldig glad i - brukes hver dag.
Kikker nå på neste klokke - kan bli en Breitling eller en Rolex.
Må dele interessen for klokker med min interesse for kunst (koster å være kar). Er ellers glad i trening og friluftsliv.
 
Hei alle sammen.
Ble tipset om dette forumet på et annet utenlandsk klokke forum.
Skulle ønske jeg hadde fått vite om dette før, men bedre sent enn aldri.;)
Ganske behagelig å skrive på norsk for en gangs skyld.
Jeg er ihugga Breitling fanatiker, men satser på å utvide med noen andre merker etterhvert.;)

Her er noen bilder:

Superocean Heritage Chrono Limited Edition
IMG_0592.jpg


Super Avenger:
000_0822.jpg
 
Utrolig fin Superocean Heritage, UJU! Har ikke sett akkurat den før, gjorde til og med meg Breitling-nysgjerrig ;)

Velkommen skal du være! Gleder meg til å se flere bilder.
 
Velkommen til både Hansefar og UJU. Må si meg enig med Anders - Superocean-en din er meget pen!