Moore's samling

Hatten av, gratulerer med nydelig AP RO! Flott presentasjon!
Blir nok kjekk å ha på afterski i påsken denne, @Moore ;)

O-lala, DEILIG.

Og som alltid, flott tekst og fantastiske bilder. :D

Gratulerer så mye, Moore. Håper du kommer til å bruke den :D

Thanks, mate!
Og joda - jeg tror jeg ser hvor du vil med siste setning...:)
Jeg vil absolutt mene denne vil få sin høyst fortjente wristtime. Det er en vakker årstid vi går i møte, og denne er en perfekt match for de hyggelige solrike dager.

Jajaja, less is Moore!!!! nydelig 15300 i rose der.. elsker min (dog i stål)

Takker!
Det er en superb versjon i stål også. Uret kler alle metaller. ;)

Gratulerer! Et virkelig flott ur, og som alltid leverer du i toppklasse når det gjelder presentasjon og bilder!

Stor takk, klokkevenner!
Hyggelig å høre den faller i smak.
Det har krevd sin modningstid å finne ut hvilken RG-modell jeg "egentlig-egentlig" ønsket, og som gir meg en litt større anvendelsesradius enn den relativt dressy Jaeger-LeCoultre.
Når jeg etterhvert fikk tatt denne i nærmere øyesyn, var det ikke tvil.

Utsøkt farvekombinasjon med sort dial og alligator til RG.
I tillegg er rosègullet på denne noe helt eget, med de mange nyanser den kontinuerlig spiller ut.
Et smykke. :cool:
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer med fantastisk nykommer til en fantastisk samling. Og takk for siklefremkallende bilder. God start på helgen.
 
939


Helt fantastisk. Gratulerer så mye med et av de fineste urene der ute, i et veldig flott materiale.
Nyt den! :)

Takk for en kjempeflott presentasjon. Flotte ord, og veldig fine bilder!

Thanks, ugk!
Kul videosnutt. Tror jeg adopterer den der.
Må bare erkjenne at RG har dette "it" ved seg.
Av gullet, føler jeg RG og WG treffer noe, som - for meg - gir meg det ekstra lille ekstra...:eek:

Nydelig, Moore! Det er et fantastisk ur og jeg skjønner godt at du ser frem til sommeren med denne på armen.

Jeg er av de som synes Royal Oak kler en komplikasjon (eller to), men i RG får den virkelig "x-faktoren" allikevel;)

Stor takk, Mogens!
Jeg er - ikke overraskende - enig med deg. Dog føles denne relativt "komplett" uten de ekstra funksjoner. En bent frem ren og ryddig dial, som på en måte ikke fortjener å bli forstyrret.

Dato og sekundviser er vel strengt tatt begge komplikasjoner (dog ikke "grande") ;) @Mogens Men jeg forstår hva du mener :D

Oh, lord! Det er alltid en fryd å lese og ikke minst beskue. "Neat and tidy" med detaljer en kan kose seg med, sammen med den varme fargen kan det ikke bli bedre. Det er bare å gratulerer en blir jo helt varm av dette! :eek:

Takker, rambutan!
Den er "hot", må si det. Og føles hot.
Den gir de riktige og passelig lekne vibber på hånden. En veldig tilfredsstillende visuell opplevelse gir den så definitivt også.

Du skuffer som vanlig ikke Moore, hverken når det kommer til presentasjon eller urvalg. Gratulerer med en fantastisk klokke!!

Thanks, TomB!
Hyggelig det faller i smak.
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer så mye, og en flott presentasjon av et absolutt nydelig ur. Dette er vel det fineste jeg har sett fra AP på en stund:)

Takker, Wangensten!
Det er fantastisk mye pent fra AP her på sonen. High-end ur som alle står solid og trygt på egne ben.
Jeg føler uansett "mest" for RO i sin mest "originale" form, gjennom 15300.
RG som fordi jeg ikke har sett en vakrere farvekombinasjon av metallet enn dette.

Gratulerer så mye! Denne har jeg vurdert selv, dog med hvit skive. En av mine favoritt-APer!

Ah så utrolig rått! Kombinasjonen av Royal Oak designet og rødt gull er enormt kult, både dressy og sporty som RO designet er - men med et touch av det "frekke" som RG gir. Virkelig en klokke for våren/sommeren som kommer!

Grattis med nok en utsøkt klokke fra øverste hylle Moore! Kjempefine bilder også. :)

Stor takk, karer!
I noen tilfellere får "less is more" de riktige ben å gå på. En AP RO er i den kategorien....:)

Vakkert.

Og selvfølgelig en helt riktig og logisk tilvekst til samlingen. Som ingen av oss klarte å forutse. Den perfekte blandingen av forutsigbarhet og uforutsigbarhet som kjennetegner all god kunst.

Så hyll, hyll AP RO RG - Et kunstverk i seg selv - Og ikke minst: Hyll, hyll kuratoren Moore. :D

Takker, Santos-Dumont!
(Den observante leser kunne nok lest seg opp til at det ble en RO, men da skal man nok være spesielt interessert i å følge skribleriene her i galleriet...:eek:)
Men, uansett; - dette er et usedvanlig vakkert smykke av et ur. Ja, et kunstverk, som du sier. Vi trives sammen..

Den er helt fantastisk fin, gratulerer!
Denne kan du gå sol og sommer med i møte :cool:

Vurderte du denne modellen med lenke? Eller synes du dette blir litt "for mye"? Sort alligator og rødt gull er en utsøkt kombinasjon, nyt den!

Stor takk, PEBE!
En vår- og sommerklokke, it sure is. Også.

Og nei; - jeg vurderte den aldri med lenke. Det blir rett og slett "too much" for meg. Men så definitivt riktig med en alligator på sitt mykeste, og forførende matte, finish.
 
Det er bare så lekkert! :D Gratulerer med et fantastisk tilskudd i samlingen!

"Grailen" min er en Royal Oak i RG :cool:
 
Oj, den så jeg ikke komme! Enig med valget av ren skive på denne. Overgangen fra sort skinn til gull er komplisert nok. Hva mer kan jeg si... enn gratulerer!
 
Nok et flott ur inn i samlingen din, og nok en flott presentasjon fra din side. Gratulerer med et flott ur!
 
Har aldri helt "skjønt" AP.

Men det var før jeg leste og så denne tråden. Now I'm a beliver.

Gratulerer så mye :D

Takker, DoDe!
I denne bransjen er det en særdeles ærlig sak å endre oppfatninger om ur. Ja, det er vel mer normalt enn det motsatte.
Har merket meg hvordan AP har blitt kraftig "disset" i en viss tråd. Den diskusjonen skal jeg imidlertid ikke bli en del av.:p
Nei, la oss heller nyte gleden over urene og verdsette det som forener oss på denne vakre horologiske reisen vi er en del av.

Skal vi se, ned i superlativ-boksen og grave litt:
Fineste, kuleste, råeste, besteste .... ja dette var rått!

Stor takk, adamskater!
Det holder lenge. Dette uret er utsøkt på så mange måter. Ihvertfall på de måter jeg foretrekker å vurdere et ur på.:cool:

Jeg sitter her med en tåre i øyekroken etter å ha lest og sett de flotte bildene.

Et absolut nydelig ur på alle måter.

Gratulerer og nyt det, din heldiggris! :)

Thanks, I will!
Ur er følelser. Passion.
Jeg har det akkurat som deg....:eek:

Lekkert, Moore! NÅ skjønte jeg rebusen din;) doh.

Jeg har alltid trukket litt på smilebåndet av RO i gull. Nettopp fordi det på lanseringstidspunktet kansje var det forventede? Jeg synes det er, mildt sagt svinlekkert, selvom jeg trodde (av ukjente grunner) at du ville unboxe et ur med hvit skive.

Jeg håper virkelig dette blir en keeper for deg, og at denne kvinnen behandler deg godt.

Tør jeg spå at neste upgrade blir en herlig gull-lenke til denne? ;)

Overøsende gratulasjoner fosser herfra.

Stor takk, Entropy!
Kult at du tok rebusen. Kan vel likevel si det må ligge til helt spesielt interesserte å oppdage det er en rebus skjult i et rimelig tilfeldig plassert innlegg.

Jeg er overbevist om at dette blir et langvarig ekteskap. Denne gangen. Jeg vektet og veiet den også mot blant annet Rolex Daytona i RG, men landet på denne. Urmessig et enkelt valg. Egentlig. (Dog, ikke misforstå; - det sitter en god arbeidshest av et kaliber i Daytona også). Men, jeg ønsker ikke et altfor sporty ur i RG. Ei heller ønsket jeg en ny chronograph. Og jeg ønsket datovisning.

Spådommen din kan jeg garantere ikke slår inn.
Jeg er definitivt ikke en "gull-lenke-mann"....:cool:
 
Selvsagt! Men kan du ikke ta kontakt med meg direkte når du skal selge den, slik at den slipper gå via noen andre før jeg får den slik som din 15300 og 5712?

;)

Hehe...
Jeg ser den, Anders!
Nå håper jeg dog å bli trodd på at dette er en Keeper med stor K. Usikker på om jeg har sagt det ift de øvrige nevnte babene, som etterhvert fant veien til deg. Forøvrig noen herlige ur, de nevnte!
Men jeg tar deg på ordet, og gjør det slik om muligheten - mot formodning - skulle dukke opp.:D

Nydelig, gratulerer så mye!

Og etter min mening "vokser" RO/ROC minst to hakk i levende live, så denne varianten må virkelig oppleves som utsøkt på armen :)

Takk, reim!
Dette er et ur som bare må oppleves og (be)føles før man konkluderer i noen retning.
Farvekombinasjonen er uovertruffen, urverket top notch, og Rose Gold på en AP RO er i seg selv så riktig på så mange måter.
;)

Lekre bilder og tekst av et lekkert ur!

Det begynner å bli en del Genta-ur her inne nå. Kanskje man burde arrangert en Genta-GTG?

Thanks, The Player!
Du har så rett. Det er en god del Genta-babes i omløp nå. Kunne vært morsomt og hyggelig å fått til noe en gang.

Gratulerer Moore med en fantastisk nydelig AP!:D
Takk for mye god lesning!:D

Stor takk, Raymond75!
Hyggelig tekst og bilder faller i smak.

Gratulerer så mye!

Jeg forstår absolutt fascinasjonen over denne. Sett en del på disse selv, sist var vel på flyplassen i geneve hvor det stod en utstilt.

Det er en utrolig lekker klokke, prisen er ikke helt hinsides og man får ganske bra value for money her synes jeg.

Gratulerer så mye med en nydelig klokke!

Takker så mye, ChristianN!
Alt er relativt mht pris. Min filosofi; - man får det man betaler for. I dette tilfelle utsøkt urverk i et utsøkt materiale. Og så blir man en del av en fantastisk historie hos en fantastisk manufaktur. (Noe jeg vet det betales en uhørt premium for....):p
Okke som, prisen er fet nok på denne. Med tanke på minimalt med komplikasjoner på den, såe....
Dog bare litt billigere enn å kjøp ny i Norge. Her i Oslo hadde de den ikke inne, og bestilling tar for lang tid i forhold til min tålmodighet.
 
Vanvittig flott! Liker disse best uten komplikasjoner, synes du har gjort et veldig godt valg her :)
 
Du har en utrolig samling... Gratulerer med et utrolig ur... :D :D :D

Må si at den passet perfekt på sort rem.. :D ;) ;)
 
WOW, Moore, denne tar kaka. Gratulerer på det aller sterkeste.

Jeg blir med dette enda mer sikker på at jeg gjorde det eneste rette da jeg kjøpte min 15300 (riktignok i stål). Spennen på din er spektakulær. Jeg tenker da spesielt på baksiden.

At gamle Minuteman plutselig skulle bli gulltørst kom noe uventet. Det ligger nok langt frem i tid, men om jeg lever og har helsa så kanskje en vakker dag...

Igjen, gratulerer med en skjønnhet!