Det der handler rett og slett om god markedskommunikasjon.
Hva ønsker kjøperen av produktet å gjenspeile?
Man kan ikke gjøre sånt lenger. Da beskyldes man for en masse usakelig sludder som kjønnsdiskriminering etc.
Spør du meg, funker dette dritbra!
Den trykker på akkurat de rette knappene.
Og får oss til å bare nikke anerkjennende, og tenke;
- "Joda, dette kan jeg identifisere meg med..."
Fantastisk reklame, og i jakten på et originaltrykk av den har jeg endevendt alle bruktbladsjapper på flere kontinenter. Visstnok er den fra 1965, men jeg kan foreløpig slutte at den trolig hverken har vært i trykk i Life, Esquire eller Playboy. Rolex er stille som graven og har ingen kommentar til hvor den ble trykket første gang.
Jeg samler på Rolex-reklamer og denne ville gjøre seg fint på veggen min
Og nei, en utskrift duger ikke ...
(Og forøvrig gleder jeg meg til pausen din er over, Moore
)
Håper virkelig du finner en original, trykket versjon av denne, Anders!
Noe så vakkert som dette fortjener å henge på en vegg, tidløst og klassisk som det er.
Og ja,
- ikke bare være "pausebilde", men mer av den permanente arten.
Og ja,
- nå vil jeg ut av pausemodus... Veldig!
Utrolig stilig bilde i seg selv. Teksten er jo prikken over i'en.
JoLus artikkel for litt siden bekrefter vel akkurat dette.
Og det kuleste, jeg har en prikk lik klokke den i denne 45 år gamle annonsen liggende hjemme. Vel neesten helt lik i alle fall (no-date)
Noen ur er og blir evige klassikere. Dette er ett av dem.
Heldigvis finnes det tidløse perler man kan leke seg med, enda de måtte ha passert 45...
Liker sloganet på bunnen.
"When a man has a world in his hands, you expect to find a Rolex on his wrist."
Ganske fårete påstand.
Men den duger.
Det er vel dette som er klokke-porno
Nå kjenner jeg ikke til andre urmerkers markedsføring, men det jeg har sett av Rolex tyder på at de tidlig skapte en mystikk og appell til "ur-mannen" rundt klokkene sine som knapt kjenner sin like..og derav deres status, vil jeg tro. Selvsagt i kombinasjon med kvalitet.
Jeg må tilstå at denne type annosner appelerer mye mer til meg enn å se dagens James Bond med en Omega el.l.
(legger til at jeg liker Omega veldig godt!)
Jupp, det er farlig nært.
Merker meg hvor elegant hånden hennes smyger seg opp. Nedenfra.
Yeah right; - "any level", liksom.
Og teksten forøvrig, med "..Ask her. Maybe she knows".
Joda, rett og slett det nærmeste man kanskje kan komme en optimal commercial som likevel ikke "bikker over". Den bare er cool.