Moore's samling

Gratulerer! :D
En absolutt høydare i en helt ekstremt pen samling.
Det er bare å bøye seg i støvet.
Knallflotte bilder av et fantastisk flott ur. Det ser svært strøkent ut. Her har du tydeligvis gjort en god detektiv-jobb.
Dette må være den ultimate "undercover" klokka.
Ref. de siste dagers diskusjon angående harry...la oss si at denne bør legge ethvert harry-argument dødt.:p

Tusen takk, UJU!
Bilder av noe bedre kvalitet kommer etterhvert, og ny episode av macroserien må også på plass, men disse får duge som en start.
Det tok noe tid å finne et velholddt eksemplar uten vesentlige utskiftninger, og denne matcher kriteriene godt.
:D

Med henvisning til en annen diskusjon på forumet - den der er ikke "harry" :)
Gratulerer :)
Ser etterpå at UJU trakk samme slutning ett minutt før meg.

Stor takk, jafalch!
Jeg smiler overbærende til diskusjonen det vises til. Den kan jeg være fristet til å kommentere litt senere. Denne Red Sub er alt annet enn hva utgangspunktet for den diskusjonen har i seg.
;)

oioioi.....den der gir et gammelt Omega-hjerte hikke.... Et nydelig stykke ur!!!!! Harry? Tja.... er det et skjeldsord sånn plutselig? Men etter min mening kan ikke gamle ur være harry!

oioioi.....den der gir et gammelt Omega-hjerte hikke.... Et nydelig stykke ur!!!!! Harry? Tja.... er det et skjeldsord sånn plutselig? Men etter min mening kan ikke gamle ur være harry!

Takker, PerØ!
Red Sub bærer sin historie med den største verdighet og eleganse. Klassisk og stilrent som det er. Den dag i dag.
Hvilket er en (av mange) grunner til at Submariner fortsatt produseres, uten mange endringer siden den spede begynnelse.
Men så er det jo dette som forklarer hvorfor enkelte ur forblir tidløse klassikere. Heldigvis.
;)

Gratulerer, Moore! Der var den endelig :D Jeg regnet nok med at du kom til å bli fornøyd med denne!

Gratulerer, Moore! Der var den endelig :D Jeg regnet nok med at du kom til å bli fornøyd med denne!

Stor takk, Anders!
Etterhvert kom den inn, - kanskje litt sent, men godt. Denne skal det bli mange gode glade dager samme med. Det ble jo litt avveininger underveis, og takk for dine inputs. Det var nyttig.
:)

Gratulerer! For en samling, siste tilskudd av en 40år gammel red-sub av ypperste kvalitet syntes jeg komplementerte en allerede fantastisk flott samling! :D

Moore, den er nydelig!! Gleder meg til å se flere bilder!

Og forresten, jeg tillegger deg all skyld for at jeg har begynt å skrive "more" på engelsk med to o'er! :p

Aaahhh!
Den er fullkommen, Moore!!
Jeg drømmer om en selv.
Men...tikker den (cal. 1570) ikke med 19800 pulseringer i timen?
Den er uansett helt fantastisk nydelig!:D:D:D
Herlig!!!:cool::cool::cool:

Gratulerer så masse.

Samtidig må jeg si at jeg er veldig misunnelig. Veldig. Den fortjener strengt tatt en egen tråd den der...

Slutter meg til gratulasjonene, Moore, et vakkert eksemplar av arten du har sikret deg :)

Grattis med "ny" sub :)

Gratulerer! For en samling, siste tilskudd av en 40år gammel red-sub av ypperste kvalitet syntes jeg komplementerte en allerede fantastisk flott samling! :D

Takk for det, alle!
Det var godt å få en lenge etterlengtet Red Sub inn. Og uret fremstår veldig pent og velholdt, så det er fristende å si det er "nytt". Ikke-kjennere av Submariner vil nok lett tro det.
Det er imponerende å vite at dette er over 40 år. Men det skal jo tidligere eier ha sin store del av æren for.
Min jobb blir å holde tradisjonen ved like fremover....;)

Moore, den er nydelig!! Gleder meg til å se flere bilder!

Og forresten, jeg tillegger deg all skyld for at jeg har begynt å skrive "more" på engelsk med to o'er! :p

Thanks, rousp!
Flere bilder skal og vil komme. Spesielt macrobilder blir interessant å ta av denne "beauty'en".
Fiffig å registrere den hyggelige effekt man har på rettskrivingen. Det tar jeg som det kompliment det er.
Dog kanskje et signal om at urinteressen begynner å få en litt for stor plass i hverdagen.
På den annen side; - dette er jo moro vi gutter skal unne oss. Så får det koste en ekstra "o" innimellom....;)

Aaahhh!
Den er fullkommen, Moore!!
Jeg drømmer om en selv.
Men...tikker den (cal. 1570) ikke med 19800 pulseringer i timen?
Den er uansett helt fantastisk nydelig!:D:D:D
Herlig!!!:cool::cool::cool:

Stor takk, Frodo!
Samlingen har nok begynt å "sette seg" litt nå. En vintage Rolex var lenge på listen.
Du har jo så til de grader dekket kvoten din, men en Red Sub er jo....... nettopp, en Red Sub.

Du har helt rett med hensyn til vph for Calibre 1570. Kvalitetssikringen sviktet litt før facts-boksen ble skrevet;)
Det som også er interessant er at nettopp Calibre 1570 danner base for mangt et senere produsert Rolex-calibre, støtt og solid som det er. En skikkelig arbeidshest, denne 1570.
Det lover godt.
:D

Samtidig må jeg si at jeg er veldig misunnelig. Veldig. Den fortjener strengt tatt en egen tråd den der...

Enig med Greg! Flotte bilder av et fantastisk kult ur:D Gratulerer!! Gleder meg til å se mer til denne!

Takk så mye, begge!
Egentlig en god ide med hensyn til egen tråd for Red Sub. Det er jo et par gode linker "der ute" til utenlandske nettsider som omtaler Red Sub spesielt utviklet av entusiaster, og noe stoff herfra kunne jo vært utgangspunkt for en norsk versjon/presentasjon. Kanskje det er en eller annen her på TS som tok seg tiden....;)

Jeg skal iallefall få supplert med Episode 11 i macroserien om ikke så lenge.

Helt nydelig - gratulerer Moore!
Misunner deg den der! Og en riktig touch å sette på en ny, stram lenke, slik at komforten er tipp topp. Du har en samling som er helt ubeskrivelig :)

Helt nydelig - gratulerer Moore!
Misunner deg den der! Og en riktig touch å sette på en ny, stram lenke, slik at komforten er tipp topp. Du har en samling som er helt ubeskrivelig :)

Takker, mikkemus23, veldig hyggelig å høre!
Den originale lenken har sin sjarm den, men er litt for preget av sine år til at jeg velger å bruke den. Den nyere lenken gir den ekstra lille "finish" i totalinntrykket, og matcher uret på en utmerket måte.

Gratulerer Moore, ser ut som du har fått tak i et flott eksemplar av en red sub her :) At den er "norsk" er prikken over i`en spør du meg :) Samlingen din er jo rett og slett en fryd for øyet!

-> må vel etter hvert bli tidkrevende å planlegge bruken av alle de flotte urene ;)

Gratulerer Moore, ser ut som du har fått tak i et flott eksemplar av en red sub her :) At den er "norsk" er prikken over i`en spør du meg :) Samlingen din er jo rett og slett en fryd for øyet!

-> må vel etter hvert bli tidkrevende å planlegge bruken av alle de flotte urene ;)

Stor takk, maghas9!
Til å være originalt og over 40 år, er det et fint eksemplar. Selvsagt bruksspor over tid på utsatte områder av kasse og krone, men i det store og hele et veldig fint og velholdt eksemplar.
Finner ellers en grei bruksfordeling på urene; - sånn cirka ett om dagen, ett om kvelden.
Men jeg er ikke fanatisk på den syklusen. Til det blir fristelsen for stor innimellom....
;)