Moore's samling

Gratulerer så mye med ditt siste innkjøp! Det er et virkelig vakkert ur!

Lever urkassen i hvitt gull opp til forventningene? Ser du forskjell må hvitt gull og stål med det blotte øyet? Eksempelvis hvis du stiller 7 days og Grand Lange 1 side om side..

Wow, du skuffer ikke. Dette er ren kunst! Gratulerer med et fantastisk flott ur.

Gratulerer så mye med et sinnsykt flott ur Moore, dette er det meget høy klasse over:):) Ser frem til fler bilder med enda høyere kvalitet:) Igjen, dette var en sikkelig lekkerbisken!

Fantastisk flott :D

Utrolig - gratulerer!

Stor takk til dere alle!
Veldig hyggelig å høre uret faller i smak. Supplerende bilder vil komme, så snart tiden tillater en liten fotosession.
;)

Gratulerer! Den var helt grei den der :p

Takker, Chr!
I all beskjedenhet tilbake; - den er svært grei. Jeg tror jeg skal leve godt med denne...;)

Elegant valg - som forventet av deg ;) Gratulerer så mye!

Takk for det, torode!
Det er et ur man både ser og føler har det helt spesielle over seg når man holder det.
(Og så håper jeg virkelig ikke det skapes forventninger om at alle fremtidige ur skal toppe dette);)

Mein gott!
Utrolig lekkert... Gleder meg virkelig til det kommer flere bilder.. Sikler alt før jeg tenker på macrobildene som kan komme fra dette uret..
Du skuffet ikke!

Takk, rousp!
Supplerende bilder vil komme. Det forplikter jo litt, ettersom macro-episodene har fått sin plass i galleriet.
Så snart tiden tillater det litt senere i dag, så tenker jeg det kommer noen suppleringer.
:cool:

Sweet Heesus! Grattis Moore, den er...hmm..rå og stilren på samme tid! Nydelig! :D
Gleder meg til du skal flippe denne ;)

Takk så mye, mikkemus23!
Din beskrivelse var noe av det samme jeg selv falt for, da jeg fikk sett og prøvd dette uret.
Det fremstår særdeles elegant, klassisk og dressy. Samtidig er kassen så kompakt, designen så usedvanlig tiltalende - både innovativ og retro - at jeg virkelig følte jeg fikk et stort lite kinderegg på en og samme tid.

Så med det sagt; - jeg tviler på at du vil se meg flippe dette skaperverket. ;)

Er knappen klokken 11 til å stille dato?

Det er riktig, Mathfjeld!
Denne push-button sørger for hurtiginnstilling av datoen.
Forøvrig er datoindikatoren en fantastisk konstruksjon i seg selv, hvor denne består av to separate skiver som fungerer sammen og uavhengig av hverandre. På denne måten unngår man at man får "0" foran "1" når det f.eks. er 1. september.
En elegant detalj.
;)

Gratulerer! :D

Jeg sier som en annen tysker (hvertfall halvt tysk i følge wiki;))
http://www.youtube.com/watch?v=usfiAsWR4qU

Takker, flyback!
George Frideric Händel duger så absolutt i sådan anledning. Det er jo nesten noe sakralt over det hele, når man - generelt - den dagen man får sitt etterlengtede ur. Da kommer gjerne julaften, nyttårsaften og påskeaften på en og samme gang...;)

Gratulerer med nok et fantastisk ur!
Urverket hadde ikke trengt gullkasse, men det fortjener jo en eksklusiv innpakning da..!

Takk, Mogens!
Jeg er enig; - det hadde sikkert ikke gjort seg bort med kasse i annet materiale. Dog, det er jo A Lange & Söhne´s filosofi dette da; - stålur har vi ikke - og vil vi ikke - produsere.
Kanskje eksklusiviteten ville falme for mye, om så var tilfelle. De selger jo Lange 1 i bøtter likevel...;)

Gratulerer med et fantastisk ur!!!

Det har vært pakket ut mye flott her i det siste, men dette var for meg noe så uvanlig og sjeldent at jeg tror mine følelser må kunne sammenlignes med å være nyfrelst. Rene åpenbaringen!

Kjære vakre, vene for et fantastisk stykke arbeid. Dette er hva jeg kunne satt inn under kategori 1 i grailtråden. For et utrolig rent og ryddig design. Metall og fargevalg er i det hele tatt fullkomment.

Gratulerer med et mesterverk!!

Stor takk, begge!

Og ja, Minuteman; - denne hobbyen tenderer tidvis til å nettopp være det - religiøs. Om du ikke har sjekket den allerede, så spill av linken i flyback´s hilsen. Den gir den lille ekstra godfølelsen og hever taket!
Men jeg er veldig enig med deg; - A Lange & Söhne har en virkelig fantastisk finish over sine ur og urverk. Dette er tysk grundighet på sitt aller beste.
Eller som de uttrykker det selv i boken sin; - State of the art tradition. Jeg synes det passer veldig bra.
:D

Håper du tar macrobilder av urverket. Det var enestående :)

Fytti helvete for et ur!! Jeg er utrolig glad på dine vegen! Dette uret er motivasjonen min når det kommer til studiene :cool:
Som de andre sier gleder jeg meg også veldig til macrobilder!
Marius

gratulerer så mye med et vakkert ur ;) takk for bildene

Milde himmel Moore. Vi bøyer oss i støvet. Gratulerer så meget.
Frode.

HÅHÅHÅHÅ....
Hva skal man si? Gratulerer!

Jeg takker så mye, karer!
Det skal absolutt komme nye og forhåpentligvis bedre bilder etterhvert. Vi får se hvilke "øyeblikk" jeg klarer å fange opp. Detaljene er så definitivt mange på denne vakre "piece of art", så kameraet skal frem igjen snart.

Og Marius T - spesielt til deg; - du hadde jo til og med dette uret som forslag i tråden om gull-ur. Det var jo usedvanlig hyggelig. Kjekt å se "to sjeler, samme tanke"-prinsippet i praksis. Spesielt siden vi jo ikke har A Lange & Söhne i Norge (AD, that is - men få ur generelt også), men også siden mitt ur egentlig er en noe mindre "synlig" versjon fra A Lange & Söhne der ute.
;)

Gratulerer :)

Din samling er i en helt motsatt retning av min smak, men det kan ikke legges skjul på at denne klokken er et mesterverk! Og; jeg er veldig glad for at du hadde baller til å velge hvitt gull! :D
Gratulerer igjen!

Tusen takk, jayeff!
Vi lever åpenbart godt med at vi har ulik smak, begge to. Heldigvis egentlig, for noe annet ville gjort denne hobbyen - og nettforumet - litt kjedelig, tror jeg...;)
Hyggelig du likte uret - og ja, baller har vi da nok av til at det ble hvitt gull.
Men som jeg skriver i presentasjonen; - det var ikke andre alternativer for akkurat denne versjonen, så det måtte bli slik. Jeg var "dead set" for en A Lange & Söhne denne gangen.
;)

Gratulerer med et fantastisk nydelig ur! Stilrene og pent, men spesielt nok til at det skiller seg positivt ut:)
Jeg elsker viserne på denne klokken!
I likhet med Minuteman glir denne lett inn i kategori 1 i grailtråden. Jeg har aldri prøvd et ur av dette på hånden, men kan se for meg at en får en ærbødig følelse av respekt for urmakerkunsten og håndtverket.
Dette uret komplimenter samlingen din på en glimrende måte:)

Slit den med helsa!

Sonens første... Gratulerer. Du er et horologisk helgen........ ST. MOORE...

Stor takk, Greg!
Veldig hyggelig det faller i smak. :oops:
Så tror jeg heller at jeg skal sende den karakteristikken videre til Walter Lange himself, som har gjort det mulig for oss alle å kunne få oppleve slike ur som dette innimellom. For det er i sannhet et praktverk av en konstruksjon.

Kommer ikke på ord som kan beskrive dette her... så får nøye meg med å gratulere med et ur i en helt egen klasse!
Lange er tidenes dress-ur! Igjen, gratulerer!!!

Takk for det, komodo!
Det er jo litt innretningen på mine ur dette da; - de litt mer klassiske versjoner for dress og... litt sport. Men visse ur skal og må være rent dress. Det er der jeg vil bruke dette.
:cool:

Å fyttikatta!!! Gratulerer med dette mesterverket, her trengs det flere bilder:)

Gratulerer! En virkelig flott klokke som passer bra inn i resten av din flott samling :)

:eek: Fantastisk! Heilt konge. Gratulerer. :D

Takk så mye, alle!
Det er hyggelig med de gode tilbakemeldinger fra dere. Supplerende bilder vil komme.
Og på sikt; - supplerende ur.
Som sagt før; - samlingen er på en måte stadig i bevegelse, men innretningen forblir stabil. ;)

Denne var virkelig lekker.:eek:
Gratulerer med nytt.:D

Her har du overgått alle forventninger (som i utgangspunktet var store). Gratulerer så mye! Håper og tror at denne vil gi deg mye glede Det er deg vel unnt...
PS! Vi gleder oss til flere bilder!

Nok en perle inn i samlingen.
Gratulerer!

Du milde Moses!
Jeg er stum av beundring!
Gratulerer med nok et mesterverk til samlingen din!
Vær så snill aldri å slutte med å overgå deg selv.

Denslags bilder skulle ha kommet med advarsel om NSFNS (not safe for nattesøvn... :D)
Grublerier om salg av vitale kroppsdeler og konsekvenser av utarming av oppsparte midler er nært forestående, kjenner jeg.
Noe så vakkert er det sjelden man ser. De hjerteligste hakeslepp- og gåsehudfylte gratulasjoner oversendes herved!

Tusen takk, alle sammen!
Veldig hyggelig å få slik tilbakemelding. Og morsomt at et ur gir litt reaksjoner. Slikt er jo uansett veldig moro.:p

boenna_69 og Frodo....
Jeg vil nå bare håpe det ikke etableres forventninger om å skulle toppe denne med det aller første. Denne må jeg gis god tid til å nyte. Lenge. ;)

Gratulerer med et fantastisk nydelig ur! Stilrene og pent, men spesielt nok til at det skiller seg positivt ut:)
Jeg elsker viserne på denne klokken!
I likhet med Minuteman glir denne lett inn i kategori 1 i grailtråden. Jeg har aldri prøvd et ur av dette på hånden, men kan se for meg at en får en ærbødig følelse av respekt for urmakerkunsten og håndtverket.
Dette uret komplimenter samlingen din på en glimrende måte:)

Slit den med helsa!

Stor takk, topale - og ja, jeg skal virkelig la uret få sin tilmålte og følsomme armtid!;)

Det kan ikke unngås, men A Lange & Söhne er virkelig "something else". Joda, jeg vet - smaken er som baken, og det er usannsynlig mye vakkert å få av ur fra flere andre manufakturer. Men, det er noe eget ved A Lange & Söhne. Historien, eksklusiviteten, designet, urverket, innpakningen.... En totalitet som jeg for min del sjelden har opplevd.

Det er helt "spot on" som du sier; - å bære dette uret gir deg tanker om hvilket fantastisk fag og håndtverk dette uret egentlig representerer.
:D

Og Marius T - spesielt til deg; - du hadde jo til og med dette uret som forslag i tråden om gull-ur. Det var jo usedvanlig hyggelig. Kjekt å se "to sjeler, samme tanke"-prinsippet i praksis. Spesielt siden vi jo ikke har A Lange & Söhne i Norge (AD, that is - men få ur generelt også), men også siden mitt ur egentlig er en noe mindre "synlig" versjon fra A Lange & Söhne der ute.
;)

Hehe! Så dette uret live hos en AD i fjor. Helt siden det har jeg vært stormforelsket. Tror jeg kanskje må tilbake å prøve den på armen. Eller egentlig ikke.

En ting jeg lurer på, er det ikke veldig lett å komme borti pushern klokken elleve og bytte dato ved uhell?

Gratulerer så mye med ditt siste innkjøp! Det er et virkelig vakkert ur!

Lever urkassen i hvitt gull opp til forventningene? Ser du forskjell må hvitt gull og stål med det blotte øyet? Eksempelvis hvis du stiller 7 days og Grand Lange 1 side om side..

Jeg takker så mye, airq!

Urkassen i sitt hvite gull lever så definitivt opp til forventningene. Rent umiddelbart er det selvsagt en vesentlig og meget merkbar forskjell i vekten på dette uret, i forhold til stål.
Det tilfredsstiller alle forventninger. Uret har en "presence" jeg sjelden har følt. Det er så komplett i all sin fremtoning. Det gir absolutt god-følelsen.

Visuelt - hvitt gull ift. stål - er nok for noen vanskelig.
Jeg vil tro majoriteten av de som ser dette uret vil tro det er stål. Selvsagt fordi man rett og slett ikke er "kjenner". Hverken på ur eller metaller.
Men, hvitt gull fremstår noe varmere, med en helt annen tone i seg. Stålet er kaldere - gjerne mer grått og blått. Muligvis ikke så lett å se ved første øyekast, men det er absolutt mulig.

Her har du et foreløpig eksempel mellom de to nevnte.;)

5534e970.jpg

b10416b9.jpg

Hehe! Så dette uret live hos en AD i fjor. Helt siden det har jeg vært stormforelsket. Tror jeg kanskje må tilbake å prøve den på armen. Eller egentlig ikke.

En ting jeg lurer på, er det ikke veldig lett å komme borti pushern klokken elleve og bytte dato ved uhell?

Utmerket - ta deg tur innom AD´n!
Det hadde uansett vært veldig hyggelig med flere A Lange & Söhne her ute. ;)

Så langt er det intet problem ift push-button til dato.
Den er solid, og krever sin "push" for å endres. Ellers så er den elegant i formen og pent tilpasset kassens linjer, så jeg ser ikke for meg at hverken hånden eller skjortekanten skal by på problemer av noen art.

Skjønner, skjønner.
Tror desverre ikke Lånekassen gir ekstrastipend fordi jeg vil ha en A. Lange & Söhne. Får fortsette med flaxlodd og vente til jeg får meg en (forhåpentligvis) godt betalt jobb :)

Takk for bildene av Grand Lange 1 i lag med 7 days!

Det er sikkert ikke enkelt å se forskjell på hvitt gull og stål for en som ikke kjenner til uret, men som bildene helt klart illustrerer er jeg helt enig med deg om at hvitt gull har en varmere glød, et annerledes skinn og mer "presence" enn stål. Den som går med uret merker sannsynligvis også en betydelig vektforskjell.

Igjen, gratulerer så mye!

Oi - denne så jeg først nå. Etter Lange er det ikke så mye mer man kan ønske seg i livet. Milde himmel for et flott ur. Med et slikt på armen ville jeg ikke fått gjort noe produktivt hele dagen, hatt konsentrasjonsvansker og vært direkte trafikkfarlig. Gratulerer så mye!

Skjønner, skjønner.
Tror desverre ikke Lånekassen gir ekstrastipend fordi jeg vil ha en A. Lange & Söhne. Får fortsette med flaxlodd og vente til jeg får meg en (forhåpentligvis) godt betalt jobb :)

Enig, Marius T!
Ur faller så definitivt ikke innenfor deres kriteria. Ei heller er spill det jeg setter min lit til.

Derimot har Thomas Jefferson sagt det kanskje mest treffende...;
“I'm a great believer in luck, and I find the harder I work, the more I have of it.”

Tror derfor du er på rett spor med tanke på å gjøre det selv om det skal bli noen uttelling.;)

Dette er en klokke for kjennere uansett. Jeg tipper mange av de som kjenner igjen dette uret også vet at det kommer i hvitt gull. For min del blir det et perfekt matrialvalg. "Understatet" for de aller aller fleste, men for kjennerne... oi oi oi :)

Du er virkelig en av "tungvekterne" her inne Moore. Ikke en slugger ala Tyson, men en elegant og smidig tekniker. En som Ali. Og på samme måte som at hvermansen tror at Tyson var den største, vet alle boksekjennere at en prime Ali ville ha tørket kanvasen med Tyson ;)