Fantastiske bilder som alltid, og hvilket ur! Vanvittig flotte detaljer som du har klart å fange i bildene. Favoritten min? Det åpne innsynet til urverket, som likevel for det meste dekkes av en utsøkt gravert (av mangel på et bedre ord) plate, gir assosiasjoner til en vakker kjole på en vakker kvinne, som røper litt, men holder mye skjult. Beklager at analogiene blir litt søkte, her, men et slikt horologisk mesterverk er nok til å gjøre noen og en hver tussete.
Samtidig må jeg også gratulere deg med å ha funnet et ur som ikke bare utvider samlingen din på en fabelaktig måte, men som også kompletterer den på ulike vis. Hvitt gull, dressur, håndtrukket i rund kasse, tysk eleganse - alle momenter som gjorde samlingen enda mer fullstendig, hvis man kan bruke et slikt ord. I utgangspunktet har jeg alltid siklet mest på de variantene av Lange 1 med to forskjellige farger på dial og sub-dialer, men når man ser på samlingen din, er den versjonen du har valgt den eneste logiske. Skulle tro du brukte tid på å finne de rette urene.
Det er mange gode ting som følger med det å være et relativt aktivt medlem på tidssonen, men dette tror jeg må være en av de beste: Å få ta del i, og følge ulike klokkefrelstes interesse, se hvordan samlinger utvikler seg og hvordan samlerne tenker. Denne tråden er derfor bare ikke fantastisk i seg selv, men en inspirasjon, både til å samle på klokker, og hvordan man deler interessen med andre.
Takk for bilder, takk for tråd, og takk for det som jeg ikke kan forstå er noe annet enn en bitteliten del av følelsen av å unboxe en Grand Lange 1.