Moore's samling

Gratulerer med en utsøkt chronograf fra PP:) Flott merke, modell og ikke minst design! Også er jo chronoen på en sub-dial herlig:D

Jeg takker - og må bare ile innom med en supplering på chronograph-løsningen, som virkelig er superb. Det er så elegant med èn subdial for hele chrono-funksjonen.
Skal fange detaljene opp med supplerende bilder etterhvert som tiden tillater det.

+1

Stor grattis!

Gratulerer. Du skuffer aldri.:D
imagesCAOT41AH.jpg

Gratulerer!
Litt overraskende siden du solgte 5712/1A men på den annen side må du jo ha en Nautilus i en slik fantastisk samling som du har opparbeidet! Gratulerer igjen!

En stund siden jeg leste din første post her i tråden men du har jo allerede oppdatert den med utførlig beskrivelse av din nyankomne der! På meg virker det som om du har oppdatert bilder og beskrivelser på alle dine dine kjære. Helt fantastisk lesning!

En stor, stor takk for alt arbeidet du har lagt ned for oss andre å forlyste oss over!

Takk for veldig hyggelige ord, Arild!
Kjekt at tekst og bilder faller i smak. For meg er både historikk, bilder og techs&specs like viktig kunnskap når man først har valgt denne gale, gale, gale vakre hobbyen.
;)

Helt fantastisk!! Gratulerer så mye, nydelig var det. :D

Absolutt en nydelig klokke. Pene linjer og en harmoni som man sjelden ser! Grattis:)

Gratulerer så mye Moore! For et mesterverk av ei klokke!:)

Gratulerer med et nydelig ur! Nå skal det sies at jeg liker den du byttet ut med like godt, men de er fantastiske begge to, og forandring fryder. En eller annen dag skal jeg ha en Nautilus selv, men det blir nok grunnmodellen med kun dato. Og jeg synes bildene var bra nok jeg :)

Gratulerer med et fantastisk ur.:D
Som vanlig lever du opp til (de skyhøye) forventningene våre, og leverer en velskrevet innlegg og flotte bilder av et nydelig ur.
Takk for at du deler.
bow.jpg

Gratulerer :)

Absolutt den peneste i Nautilus serien. Det finnes ikke adjektiver som er generøse nok for denne klokken.

Stor takk, alle sammen!
Veldig hyggelig med slik tilbakemelding.
 
Nydelig!!! Gratulerer så mye, Moore :)

Gratulerer! Den er....nydelig! Fantastisk design. Blåfargen på skiven ser virkelig bra ut på bildene dine, men jeg kan tenke meg at den er fantastisk i levende live! Også takk for lærerikt og velskrevet presentasjon.

Jeg ble kåt av bildene... :D

:eek:

Fy flate for et ur.
Enough said.
Gratulerer på det aller sterkeste!

Gratulerer med et flott ur og takk for at du legger så mye i presentasjonen! Virkelig spennende å følge denne tråden:)

+1.
Gratulerer så mye med ikonisk og ultralekker Nautilus!

Der ryker muligheten for flere wrist shots fra Moore ;)

Ja, jeg må si den kommentaren fra ArthurF virkelig ga meg bilder jeg kanskje egentlig ikke ønsket å "se".... ;)
Men pytt, dette er "vår greie", og da tåler vi å kjenne på den smått impulsive opphisselse slikt fører med seg.
:cool:

+1, dette oppsummerer mine tanker helt greit. Du drar ikke bare flotte klokker opp av hatten/posen, Moore, du gjør deg langt over snittet flid med å gi dem den presentasjonen de fortjener. Tusen takk

La meg si det sånn, så lenge vi slipper relaterte "wrist shots" fra Arthur er jeg fornøyd :)

Det spørs om jeg bør/tør legge ut flere bilder, men satser på at det går greit - og fristelsene ikke blir altfor store..;)

Det finnes noen få, som er så anvendelig at de passer omtrent enhver anledning. Nautilus er den flotteste av disse. 5980 er den vakreste Nautilusen. Må være deilig å være på toppen Moore! :) Gratulerer så mye!

Ååååh - nuff said!

Jeg takker så mye, alle!
Suppleringer på bildefronten kommer - det er så mange vakre detaljer på både skive, kasse og urverk, at dette må så definitivt foreviges på egnet måte.
:)
 
Lekkert ur, gratulerer med tilveksten

En utpakking og presentasjon av uret som det står respekt av!

Et for meg litt uventet trekk, men veloverveid og valgt på øverste hylle som forventet. Må si at samlingen din er en nytelse, svinger jevnlig innom for litt bildefråtsing. Takk for at du deler!

Du skuffer ikke Moore. Bra du valgte å ha en Patek i samlingen din. Det hadde blitt et tomrom hvis ikke.
Nyt den, den er nydelig :)

Oioi! Gratulerer så mye Moore, denne er bare helt utrolig lekker! Nyt den!

Redd du står i fare for å levere mer "Misjonen i P4"-materiale med denne.
Men for all del, om enn ikke alle er enige, så er du bland venner her :p

Veldig, veldig, veldig, veldig flott!
Grattis:D

Himmel og hav... for en upgrade :). Gratulerer så masse!

Ord blir fattige i denne stund!;) men jeg skal prøve:D
Gratulerer Moore med en fantastisk nydelig PP!:D:D

På vegne av flere: Du må komme på en GTG hvor vi kan få anledning til å sikle på dette smykket!
Hva med en Genta GTG?

Stor takk for alle gode ord!
Meget hyggelig!
Salget av 5712 var utelukkende - og lenge - tuftet på den klare tanke om å gjøre en mer eller mindre direkte "swap" i nettopp denne operasjonen. Jeg lyktes, og var kun ca 3 dager uten Patek. Det levde jeg greit med.;)
Joda, 5980 er definitivt et par hakk opp (moneywise), men da det er Nautilus jeg nyter mest og best med Patek Philippe, hvor både kasseform og komplikasjoner på 5980 er usedvanlig tiltalende, så måtte det logisk nok bli denne.

En keeper!
(Og denne gangen mener jeg det.....;))

Jeg nevnte denne som min grail til deg, Hehe, vi har åpenbart lik smak. GRATULERER med hele mitt hjerte, jeg er ikke misunnelig Det er klokka si det. Du må herved på neste GTG så jeg kan få klå litt. You lucky sonofabitch!

Det gjorde du, Timekeeper!
Jeg erindrer vår hyggelige ordveksling om denne litt tidligere i galleritråden min. Jeg fant raskt at det jeg skrev der, var det lengste jeg kunne strekke meg uten å avsløre altfor tidlig hva jeg "egentlig" ønsket ut av en Nautilus.
Det er et usedvanlig komplett ur, og det hadde vært meget hyggelig å se en til her ute.

GTGs hadde vært hyggelig - så får vi bare se hva tiden der fremme tillater.
:D
 
Gratulerer med en fantastisk klokke og en velskreven presentasjon - som alltid! Dette er forøvrig min ultimate grail, så takker for at jeg kan nyte den gjennom dine flotte bilder og ord mens jeg stabler mine skarve kronestykker;)

Fantastisk. Takk som deler!

Gratulerer med nok et fantastisk ur!

Usedvanlig vakker! Mer harmonisk kronografdesign har jeg aldri sett.
Gratulerer!

Gratulerer med (nok et) fantastisk ur. 5712/1A er selvsagt en ubegripelig flott klokke, men jeg synes faktisk denne med sin roligere skive er hakket penere. Formgivningen av kronograftrykkerne alene fortjener en hel salmebok av lovsanger, og løsningen med en enkelt skive for alle tellerne må vel være det mest elegante som er laget. Nydelig :)

Gratulerer!
Dette er helt klart Nautilusen som har gjort mest ut av seg på min hånd, det var utrolig vanskelig å ta den av da jeg prøvde den hos Bjerke. Siden den gang har den allerede stive prisen økt til det helt umulige for min lommebok, så jeg får leve gjennom deg, Moore. Kos deg masse med den nye klokken!

Fantastisk, Moore! 5980 uten tvil min Nautilus-favoritt også!! Grattis!:D

Dette har jeg oppgitt som mitt drømmeur. Nuf said:cool:

Haha! :)
Heftig klokke Moore! :) En absolutt nydelig Nautilus...Gratulerer så mye!
Léon:cool:

Jeg takker så mye!
Veldig hyggelig uret faller i smak. Det er så absolutt et ord som beskriver uret på en fortreffelig måte; - harmoni. Uret utstråler nettopp det, og jeg mener Patek Philippe har fått usedvanlig mye ut av dette uret, gjennom måten komplikasjonen og designet er løst på.

Og så er det så mye vakrere i virkeligheten enn bilder klarer gjengi.
Men, jeg skal gjøre et forsøk etterhvert, og prøve visualisere noe av dette i senere fotosession med kameraet og det riktige lyset til stede.

Og takk igjen - alle - for veldig hyggelige ord!
:cool:
 
Gratulerer så mye!! Har vært sikling i lårtykke stråler bare av synet av dette uret i kjelleren på Bjerke. Ikke bare noe av det mest high end som finnes av klokker der ute, men også noe av det peneste klokkedesignet på kloden!
 
Syke, syke mann! Trodde et øyeblikk du hadde noe annet enn nautilus i sikte, men heldigvis tok jeg feil. Gratulerer med en fantastisk klokke :)
 
Herre, Gratulerer så mye! Ikke alle som får muligheten til å selge en PP, for å ta inn en ny en! :D

Venter spent på neste unboxing her, når vil dette "mesterverket" ankomme?
 
Gratulerer med et lekkert tilskudd, Moore! Virkelig et drømmeur :)

Gratulere med en super lekkerbisk av ei klokka :)
Den der er bare heilt rå

Whoop Whoop! Gratulerer så mye :)

Gratulerer så mye!! Har vært sikling i lårtykke stråler bare av synet av dette uret i kjelleren på Bjerke. Ikke bare noe av det mest high end som finnes av klokker der ute, men også noe av det peneste klokkedesignet på kloden!

Syke, syke mann! Trodde et øyeblikk du hadde noe annet enn nautilus i sikte, men heldigvis tok jeg feil. Gratulerer med en fantastisk klokke :)

Jeg vet, sjuli_123.....;)
Det er mye mulig det til og med er diagnose på noe sånt som dette, men på den annen side har nettopp dette kjøpet en viss historie med seg, og sånn sett en tilknytning og affeksjonsverdi utover det øvrige har gitt.
Forøvrig er det jo direkte galskap å selge en Patek uten å få inn en annen, så den saken var klar hele veien. Det var mer et spørsmål om timing.

Jeg er fornøyd.:cool:

Herre, Gratulerer så mye! Ikke alle som får muligheten til å selge en PP, for å ta inn en ny en! :D
Venter spent på neste unboxing her, når vil dette "mesterverket" ankomme?

Tja....
Planen er nå ihvertfall lagt - som den var samtidig med salg/kjøp av 5980. Det er ikke så helt greit å antyde noe tidspunkt, ettersom jeg ikke er herre over 3. part, men jeg vil tro og håpe det dukker opp "noe" i løpet av et par tre uker.
Og dette "noe" er en hyggelig melding fra min leverandør om at det ligger noe og venter.....;)

Gratulerer med utsøkt stykke ur :)

Såppas! Nydelig ur! Ikke et vondt ord om din forrige patek, men denne tok kaka.

Stor takk, alle!
Planen om nye bilder er sånn passelig iverksatt - et par lagt inn allerede, men jeg satser på mer omfattende suppleringer i løpet av kvelden.
:D
 
Jeg takker!
Det aner meg tanken nok streifet deg, Mathfjeld!
Forøvrig var jeg fristet til å kommentere innspillet ditt i SP, men fant det best å forholde meg taus....;)

For at det ikke skal vanke noen misnøye mot Bjerke så var det altså ikke der jeg prøvde klokken.

Meg bekjent er det nå tre stykker på sonen som sitter med dette mesterstykke av et ur. Ganske artig med tanke på hvor få medlemmer det er.
 
For at det ikke skal vanke noen misnøye mot Bjerke så var det altså ikke der jeg prøvde klokken.

Meg bekjent er det nå tre stykker på sonen som sitter med dette mesterstykke av et ur. Ganske artig med tanke på hvor få medlemmer det er.

Cool, Mathfjeld!
Det var ingen Bjerke-issues i mine tanker. Tenkte på diskusjonen rundt lenken. Den er nok muligens såpass "marginal" (in lack of other words....:)) i størrelsesforholdet kasse-lenke, at den fort blir et diskusjonstema generelt på Nautilus-modellene. Og i samme åndedrag faller gjerne låsemekanismen også inn i diskusjonen.
Personlig føler jeg nok kasse, lenke og lås fremstår pent tilpasset hverandre, dog litt kraftigere på 5980 enn 5712. Muligens som følge av at 5980 er et kraftigere og større ur.

Forøvrig hyggelig at det er tre av denne her ute. Men de burde vært sett hyppigere......;)
 
Denne har jeg ikke fått med meg pga mye reising og jobb med dertil dårlig nett til tider siste uke.
Gratulerer så mye med et flott ur Moore. :D
 
Denne har jeg ikke fått med meg pga mye reising og jobb med dertil dårlig nett til tider siste uke.
Gratulerer så mye med et flott ut Moore. :D

Takker så mye, tudor!

Det er fylt på med nye bilder under presentasjonen på side 130. Samler like godt alt der istedetfor å lage nytt innlegg.

God helg ønskes alle medasylanter! :cool:
 
Parden my ignorance, men jeg forstår ikke helt den kronografen. Du sier at alt er samlet i en subdial. Betyr det at sekundviseren ikke er en del av kronografen?
Eller teller den sekunder - som "normalt", og så er det minutter og timer på subdialen?