Parden my ignorance, men jeg forstår ikke helt den kronografen. Du sier at alt er samlet i en subdial. Betyr det at sekundviseren ikke er en del av kronografen?
Eller teller den sekunder - som "normalt", og så er det minutter og timer på subdialen?
No offence, Minuteman!
Chronograph´en - som forøvrig også er en flyback - er i all sin utsøkte "kompleksitet" særdeles enkel å anvende. Og du er inne på det.
På subdial er den ytre hvite ring minutt-teller opp til 60 minutter.
Den indre ringen akkumulerer timene, opp til 12.
Sekundviseren er plassert i sentrum, og tilhører chronograph´en. Ønsker jeg den visuelle opplevelse i å "se" sekundviseren gå sammen med klokken forøvrig, må jeg følgelig sette igang chronograph´en.
Helt kurant, men muligens for noen en liten "barriere", om man er spesielt opptatt å ha sekundteller på klokken, utenom chronograph´en.
Forøvrig må jeg litt kritisk legge til - hvorenn innovativ og vakker denne flyback-chronograph´en er - at avlesing av chronograph´en også stilles på store prøver med en slik løsning. Dette fordi hovedviserne på uret tidvis vil dekke mye av chronograph´en.
Her går nok hensynet til funksjonalitet på bekostning av design og estetikk. Men det er egentlig helt greit for meg....