Moore's samling

Tipper det er et armbåndsur som går nogenlunde presist.

Nettopp et Ur er hva det er -intet mer, intet ringere.

Tenker da særlig på hintet i kunstnerens navn: "LuisUrquiola.

Hvis vi skal gjette så ønsker jeg Maghas gjettet riktig, uansett så glæd æ mæ til en liten innsyn i det som stadig er Haute Horologerie fra øverste hylle.
 
Nå forventer alle at Moore skal toppe sine siste fantastiske utpakkinger, men det er både vanskelig, og kanskje ikke målet? Om du hadde overrasket oss med en lekker vintage Explorer av rette årgang/skive eller noe lignende hadde jeg blitt imponert. Du har jo en særdeles flott redsub i samlingen som mangler selskap...


(tipper jeg blir imponert uansett)
 
Da tipper jeg heller på "Sjokotonaen", men helst tror jeg det er noe fra en enda spissere manufakteur (staving??).
 
Denne gangen er det vel en etterlengtet VC som er på vei!?

Denne gangen er det....... definitivt en etterlengtet en.
Sågar en savnet en.

Tipper det er et armbåndsur som går nogenlunde presist.

Spot on!
Kaliberet i akkurat denne saken er så absolutt kjent for det, produsert for det, anerkjent for det, og videreutviklet for det....

Nettopp et Ur er hva det er -intet mer, intet ringere.
Tenker da særlig på hintet i kunstnerens navn: "LuisUrquiola.
Hvis vi skal gjette så ønsker jeg Maghas gjettet riktig, uansett så glæd æ mæ til en liten innsyn i det som stadig er Haute Horologerie fra øverste hylle.

Den er det. Et UR.
Samtidig relativt unik. På den ene side.
Og samtidig "ikke". På den annen.

Nå forventer alle at Moore skal toppe sine siste fantastiske utpakkinger, men det er både vanskelig, og kanskje ikke målet? Om du hadde overrasket oss med en lekker vintage Explorer av rette årgang/skive eller noe lignende hadde jeg blitt imponert. Du har jo en særdeles flott redsub i samlingen som mangler selskap...

(tipper jeg blir imponert uansett)

Det er så definitivt ikke noe mål å "toppe" noe.
Teoretisk sett kan det like gjerne være en Inex som en A. Lange & Söhne. Hardly, og selvsagt ikke i praksis.
Men poenget er; - veien er like sannsynlig "ned" som "opp" når det neste ur skal inn.
Alt avhenger av hva som er tilgjengelig og lysten tilsier.

Men i denne har jeg funnet akkurat hva jeg søker - ut fra mine definerte preferanser. Og hva jeg ønsker skal være en keeper av et ur, fra akkurat denne manufakturen.
For, med de siste suppleringene er "spissingen" begynt ift hvilke ur jeg ønsker å bygge samlingen på. Det har vist seg (for meg) å være stor forskjell på stor K og liten k i keepers....

Da tipper jeg heller på "Sjokotonaen", men helst tror jeg det er noe fra en enda spissere manufakteur (staving??).

Kan nok ikke driste meg ut på noen ordlek denne gangen.
Tror jeg.
Har en mistanke om at det poenget er oppbrukt, og det første som sjekkes nå er første bokstav i setningene.

Men "Sjokotonaen" er jo fin den. Også.
 
Du er klar over at "sitter og tenker på hva en fyr jeg ikke kjenner, inne på et forum for ulike karakterer med opp til og forbi tvilsom interesse for ur, skal kjøpe neste gang", ikke er et plausibelt svar på spørsmålet "hva holder du på med" i store egner av det private så vel som det offentlige arbeidsliv?


;)
 
Du er klar over at "sitter og tenker på hva en fyr jeg ikke kjenner, inne på et forum for ulike karakterer med opp til og forbi tvilsom interesse for ur, skal kjøpe neste gang", ikke er et plausibelt svar på spørsmålet "hva holder du på med" i store egner av det private så vel som det offentlige arbeidsliv?


;)

Jeg er like klar over at jeg i samme setting kunde funnet på å si at "jeg kjenner en fyr med di og de klokkene" om samme Moore. Som jeg likt deg ikke har snøring på hvem det er annet enn at det er en Connoisseur de Horologie de Luxe :cool:
 
Du er klar over at "sitter og tenker på hva en fyr jeg ikke kjenner, inne på et forum for ulike karakterer med opp til og forbi tvilsom interesse for ur, skal kjøpe neste gang", ikke er et plausibelt svar på spørsmålet "hva holder du på med" i store egner av det private så vel som det offentlige arbeidsliv?
;)

Cool!
Hva med "Faglig utvikling"? Den duger jo godt i begge sektorer.

Offentlig:
Genuin interesse for det utvidede samfunnsperspektiv er berikende for virksomheten som helhet, sender gode signaler ut i kollektivet man er en så viktig del av, og øker egen motivasjon og yteevne. På sikt kan slikt gi opprykk.
Privat:
Anvendelse av "company time" for egenstudie anses både logisk og initiativrikt, hvoretter du senere omgjør dette til "billable hours" og fakturer tiden på neste kunde.

Med andre ord "time well spent" for alle parter.
Noe sånt.
:p


Jeg er like klar over at jeg i samme setting kunde funnet på å si at "jeg kjenner en fyr med di og de klokkene" om samme Moore. Som jeg likt deg ikke har snøring på hvem det er annet enn at det er en Connoisseur de Horologie de Luxe :cool:

Thanks, adamskater!
Den var fiffig.
;)
 
Jeg vet hva det er på vei inn. Men siden du liker å holde sertifikatene tett til brystet, lar jeg være å røpe det. Bekrefter heller nonchalant når hemmeligheten vår er ute av esken.

Gratulerer på forhånd, virkelig råflotte greier!
 
Jeg vet hva det er på vei inn. Men siden du liker å holde sertifikatene tett til brystet, lar jeg være å røpe det. Bekrefter heller nonchalant når hemmeligheten vår er ute av esken.

Gratulerer på forhånd, virkelig råflotte greier!

Som den gentleman jeg er tilbyr jeg meg å bli tipset om hva du tror det er, slik at jeg kan bevitne at du hadde rett.;)
 
Jeg vet hva det er på vei inn. Men siden du liker å holde sertifikatene tett til brystet, lar jeg være å røpe det. Bekrefter heller nonchalant når hemmeligheten vår er ute av esken.

Gratulerer på forhånd, virkelig råflotte greier!

Hvis det er noe fra din personlige "Beach AD" i Grekenland, er jeg redd mange på sonen kommer til å bli skuffet.

Over at disse modellene synes one of a kind, dessverre :D
 
Jeg vet hva det er på vei inn. Men siden du liker å holde sertifikatene tett til brystet, lar jeg være å røpe det. Bekrefter heller nonchalant når hemmeligheten vår er ute av esken.

Gratulerer på forhånd, virkelig råflotte greier!

Jeg takker, Entropy!
Du har jo generelt hatt meget god teft, men jeg må nok si det imponerer meg om du sitter på løsningen.
Forøvrig er det ikke vanskelig å si seg enig i det du sier.
;)

Som den gentleman jeg er tilbyr jeg meg å bli tipset om hva du tror det er, slik at jeg kan bevitne at du hadde rett.;)

Hvis det er noe fra din personlige "Beach AD" i Grekenland, er jeg redd mange på sonen kommer til å bli skuffet.
Over at disse modellene synes one of a kind, dessverre :D

Det slår meg som veldig sannsynlig at også Entropy holder kortet tett.
Forøvrig skal man ikke kimse av "one of a kind"-modeller. Innimellom all "masseproduksjon" kan det jo være hyggelig å eie noe med et litt begrenset opplag også...
;)
 
Er nok denne godbiten de sikter til. Tviler på at selv du har fått lov til å sette deg på listen.

0296202a-b57b-8db5.jpg


(ps oppfordrer ikke til å kjøpe limited modeller som dette, eller andre limited modeller av samme slag)

Uten å røpe for mye kan jeg avsløre at Moore sitt tilskudd ikke har floating nipple dial.
 
Er nok denne godbiten de sikter til. Tviler på at selv du har fått lov til å sette deg på listen.
(ps oppfordrer ikke til å kjøpe limited modeller som dette, eller andre limited modeller av samme slag)

Uten å røpe for mye kan jeg avsløre at Moore sitt tilskudd ikke har floating nipple dial.


:eek:
Her snakker vi vel selve definisjonen på en "Limited Edition". Holder meg unna den der. Til tross for at jeg skimter den er nedsatt fra €45 til €35.


Bekrefter positiv sannhetsgehalt i din siste setning....;)
 
Jeg er i en fase hvor jeg jakter et ur som passer til formelle settinger. Annual Calendar er en av komplikasjonene som ble vurdert, og Zenith var en av produsentene. Desverre fant jeg fort ut din modell av arten var utgått. Kikket litt på Captain Winsor Annual Calendar. Sikkert mye value, men den når ikke din modell til kneskålene engang.

Dette er en klassisk perle. Applied romertall, fantastisk guilloché finish i to forskjellige mønstre, nydelig månefase og et legendarisk in-house verk. Veldig bra gjort av Zenith å få en harmonisk og symetrisk urskive når den huser såpass mange komplikasjoner!

Dette er en av ytterst få Zenither jeg har sansen for. Flott at vi har et eksemplar på Tidssonen. Flotte bilder, Moore :)
 
Jeg er i en fase hvor jeg jakter et ur som passer til formelle settinger. Annual Calendar er en av komplikasjonene som ble vurdert, og Zenith var en av produsentene. Desverre fant jeg fort ut din modell av arten var utgått. Kikket litt på Captain Winsor Annual Calendar. Sikkert mye value, men den når ikke din modell til kneskålene engang.

Dette er en klassisk perle. Applied romertall, fantastisk guilloché finish i to forskjellige mønstre, nydelig månefase og et legendarisk in-house verk. Veldig bra gjort av Zenith å få en harmonisk og symetrisk urskive når den huser såpass mange komplikasjoner!

Dette er en av ytterst få Zenither jeg har sansen for. Flott at vi har et eksemplar på Tidssonen. Flotte bilder, Moore :)

+1. Nydelig skive


Takker!
Det er i sannhet et fantastisk ur.
El Primero er kanskje det nærmeste man kan komme et "ikonisk" urverk. Og det er jo heller ikke uten grunn det fikk navnet; - "Det første".
1969 var året, og urverdenen fikk den første chronograph fullt integrert i et automatisk urverk. 36.000 vph. 1/10 presisjon.
Ingen over, ingen ved siden. En benchmark for så mange. Den dag i dag. El Primero bærer sitt navn med rette.

Calibre 4001 som sitter i denne er ett av de mer kompliserte, innholdsrik på komplikasjoner som det er. Og samtidig så direkte utsøkt presentert og elegant funksjonelt.

Absolutt en av Zenith´s "finest hours" i produksjonskjeden av klassikere.
Det får stå sin prøve om jeg fremstår litt biased her, men det er rett og slett et veldig OK ur....;)


Håper det går rette veien for deg i jakten din videre, Sponon!
Blir spennende å se om du finner en versjon du blir tilfreds med.