Moore's samling

Gratulerer med en nydelig klokke, moore.
Prøvde den vanlige versjonen som en av de ansatte hos Alf Lie bar og uret var en nytelse på håndleddet.

Forresten - det er muligens skrevet tidligere her i tråden, men hvordan tar du bildene dine, og med hva slags utstyr? Bildene er knallbra!

Takker så mye, Chalshus!
Portuguese er min store favoritt hos IWC.
Automatic og Perpetual Calendar er virkelig et par "babes" jeg lett lar min bigamiske tendens få fritt spillerom på. Disse har jeg giftet meg med.
:cool:

Bildeshooting går via et relativt ordinært Nikon D3100, supplert innimellom med makrolinse og et par mellomringer. Forøvrig prøver jeg bare treffe riktig mht dagslys og blenderåpning. Kjører nok de beste bildene i litt overskyet vær.
Så i sum; - enkelt utstyr med andre ord.

Speaking of....
Her noen dagsferske bilder tatt av mine to "precious" - litt for sammenlikningens skyld.
Når jeg først har muligheten.

The beauty and the beast

- What do you think of the Portuguese?
- I adore them. They´re my favourites.

DSC_0255-1.jpg

- Yet they aren't easy to get....
- It´s like everything; - The more you wait, the better it gets....

DSC_0246.jpg

DSC_0248.jpg

- But don´t you find them too complicated?
- Aaaaah, not all of them, mate. Not all.

DSC_0243.jpg

- You look convinced?
- I see that you´ve never turned one over...?

DSC_0250-2.jpg

DSC_0253-2.jpg

- No, you´re right...
- But, I find them a bit too chunky.

DSC_0247-4.jpg

- With that attitude, you´ll never have a Portuguese....

Den perfekte duo.
Er det rart jeg vil ha dem begge samtidig......;)

DSC_0254-2.jpg

Fritt hentet fra denne

Jeg har gått svanger med tanken lenge.

I utgangspunktet er jo dette uret en rakker av en ulv i fåreklær.
Usedvanlig classy, passe "chunky", - og kledelig dressy og elegant i all sin kompleksitet.
Men i all sin råskap ser den ganske "snill" ut i sin utsøkte originale brune alligator.

Samtidig liker jeg sorte remmer godt. Veldig godt.
Siden jeg har hatt en original sort alligator til Portuguese liggende til overs en stund, fant jeg det i dag betimelig å gjøre et lite draktskifte på den.

Skiftet gjorde meg godt.

Nå ble den en rakker av en ulv i ulveklær.
Adskillig mer "streng" og ikke så "myk" som inntrykket med den brune gir. Definitivt hakket mer formell i sort.
Men jeg liker det slik. På denne. Også.

Nå skal den få lov å være litt "playful" med sin eier for en stund. Som "det sorte fåret" den er.

Her noen ferske eksempler fra dagens lille fotoøkt.

DSC_0243-1.jpg

DSC_0251-1.jpg

DSC_0244-2.jpg

DSC_0253.jpg

DSC_0243-2.jpg

DSC_0251.jpg

Og til slutt sammen med sin like forførende, sensuelle partner...

DSC_0246.jpg

DSC_0245.jpg

Kledde sort særs godt!
(sammenlignet med dagens-bildet i brunt som og klær men mye varmere/snillere)
Litt mer mørk dress-vennlig nå ;)
... magefølelsen min sier at det er litt mer Deg enn t-skjorte og surfeshorts

Wow, det ble en merkbar forskjell i hele uttrykket til uret ja. Vanskelig å gi en tier, som denne var fra før, en enda høyere score - men jeg må si meg enig, den ble faktisk hakket råere på sort rem. Det gir kanskje litt mer kontrast og trekker øyet enda mer inn på den noe lysere urskiven. Ulv i ulveklær indeed. Nydelig resultat.

Platina portuguesen er jo også helt vill, og et kapittel for seg selv.

Hot mama. Okey, 320'n skal over på
Sort skinn idag.

Thanks, Entropy!
Bilder av din 320 med sort alligator kan vi også like.;)

Kledde sort særs godt!
(sammenlignet med dagens-bildet i brunt som og klær men mye varmere/snillere)
Litt mer mørk dress-vennlig nå ;)
... magefølelsen min sier at det er litt mer Deg enn t-skjorte og surfeshorts

Takker!
Det var den litt strammere faktoren jeg var ute etter med dette skiftet.
Og ja, den magefølelsen din er spot-on, adamskater.:cool:

Wow, det ble en merkbar forskjell i hele uttrykket til uret ja. Vanskelig å gi en tier, som denne var fra før, en enda høyere score - men jeg må si meg enig, den ble faktisk hakket råere på sort rem. Det gir kanskje litt mer kontrast og trekker øyet enda mer inn på den noe lysere urskiven. Ulv i ulveklær indeed. Nydelig resultat.

Platina portuguesen er jo også helt vill, og et kapittel for seg selv.

Stor takk, Kohe321!
Den sitter som støpt i hel sort drakt, ingen tvil om det. Helgen har vært en hyggelig honeymoon for oss.
Herfra og ut skal den få sin hyppige og helt fortjente tid i solen. Inntil den brune smeller inn en protest og krever sin del av moroa igjen.
Men enn så lenge ruler "Black Beauty".

Portuguese Automatic er i sannhet et råskinn, enig i det.
Her har vi en aldri så liten "Devil in disguise".....:cool:

Oioi......Dette ble bare magisk. Som du sier selv,-.....det oser av autoritet, og samtidig roper den etter en formell forsamling som enstemmig kan terminere den "kjipe" brune remmen.
Håper denne remmen i sort, og "head only".....finner tonen til livets hymne.

Mvh
Timebandit;)

Oioi......Dette ble bare magisk. Som du sier selv,-.....det oser av autoritet, og samtidig roper den etter en formell forsamling som enstemmig kan terminere den "kjipe" brune remmen.
Håper denne remmen i sort, og "head only".....finner tonen til livets hymne.

Mvh
Timebandit;)

Stor takk, Timebandit!
Jeg ser ikke for meg annet enn at dette blir et langt og meget intenst forhold. Vi finner tonen.
Begge er jo Keepers av noen babes, og hvorenn godt det er å ha begge samtidig, så må jeg nesten fokusere på en av gangen.
Men det er jo bare en hyggelig øvelse.
Det også.
;)

DSC_0243-1.jpg

DSC_0245.jpg

Jeg har sagt det før, men sier det gjerne igjen - den PCen er sannsynligvis verdens flotteste klokke. Den er på alle måter et høydepunkt i den horologiske historien - ingen over, ingen ved siden.

Men....jeg synes det var finere med brun rem enn svart. :D

Jeg har sagt det før, men sier det gjerne igjen - den PCen er sannsynligvis verdens flotteste klokke. Den er på alle måter et høydepunkt i den horologiske historien - ingen over, ingen ved siden.

Men....jeg synes det var finere med brun rem enn svart. :D

Takker så mye, runes!
Og joda; - jeg kjøper alle synspunkter mht brun eller sort rem. Men nå er jeg i sort-rem-modus for en stund...;)

Veldig flott!:)
Men er det bare meg eller er remmene på feil plass?:confused:

Thanks, Maitres!
Hva gjelder plassering av rem, så er det ingen fasit her. På mine IWC'er er disse plassert som fra manufaktur. Her med kort del kl 6, og lang kl 12.
Men, avhengig av lengde på remmene ift låsemekanisme (clasp eller pin), så gjør enkelte et lite bytte av side. Dette for å både beskytte låsen for desk-diving støt og riper, og ikke minst av bekvemmelighetshensyn for å unngå å hvile hånden på låsen.
Suits me fine.

Maitres; Hvis du mener at de er rundt feil håndledd så forstår jeg hva du mener;)

Nice one!
;)

Dæven så lekker den ble med sort rem :cool: Må kanskje investere i en selv :confused:

Thanks, Pondus72!
Anbefaler deg absolutt å kjøpe en sort en. Du vil umiddelbart føle du blir eier av et helt nytt ur. Fascinerende å se den store forskjellen remmen utgjør.

Der brun gir assosiasjoner til "the cosy one"....., er den sorte hakket mer "the wild one"....
Litt sånn "Pia Tjelta møter Uma Thurman".
Meaning; - jeg foretrekker så definitivt begge, men sannelig hyggelig å kunne velge når jeg vil ha den ene foran den andre.

Metaphorical speaking, of course......:cool:

Black is beautiful - indeed.

Takker, - veldig enig. Den gjør nytten.
;)

Svart ble absolutt nydelig også. Kanskje til og med mer anvendelig. Men jeg liker skiven mot den brune reimen bedre må jeg si. Uansett smak og behag..