Moore's samling

Her er jeg faktisk veldig, veldig enig med deg Moore - eskene betyr uforholdsmessig mye for meg ved klokkekjøp.
Jeg har opplevd å bli litt mer forelsket i en klokke fordi den har en flott eske og jeg har opplevd å bli litt mindre forelsket pga. esken.

P.t. har jeg jo i det store og hele nesten bare AP esker hjemme og de er absolutt trivelige, Rolex sine moderne synes jeg er relativt triste saker, spesielt mtp. prisen på noen av klokkene i edlere materialer og Omega har - for meg - en soleklar jumboplass.

Det er jo selvsagt helt tullerusk, men for meg betyr altså dette noe.

Takk for at du deler eskene dine, veldig morsomt å se. Ganske artig at den største av dem alle er den limiterte IWCen.

Takker - og vi har definitivt samme blikket for boksene, ChristianN! Også.;)

Boksene utgjør en forskjell.
Hyggelig er det at enkelte manufakturer så til de grader prioriterer dette. Både Audemars Piguet, A. Lange & Söhne, Patek Philippe.....og ikke minst IWC, leverer virkelig varene.
Men det ergrer noe at ikke en "anerkjent" manufaktur som Rolex gjør det samme.....

Takk for at du deler!:D

Flotte bokser og flotte bilder!:D

Takker!
Satser på en ny boks inn etterhvert. I det minste innen utgangen av året...;)
 
Nydelige bokser til fantastiske klokker ...

Enig at det er litt OK å få en fin boks ... særlig boksen til Dubuis'en gir klokken en helt nydelig lukt. Blir alltid glad når man får på seg den klokken.
 
Flott post Moore! Helt enig med deg. Den PP boksen er for eksempel så pen at man lett kan ha den fremme for å oppbevare klokken når den ikke er på armen. Rolexboksene har jeg stablet inn i en hylle. :rolleyes:
 
.... ja da begynner F5-trykkinga igjen :)

Indeed, jeg er ingen insider i dette gamet, men jeg sjekker ofte og ivrig denne tråden når noe er på vei. Men så er det jo også unike saker som dukker opp ... med herlige bilder!


Ifall jeg går for en av de to jeg har på short-listen, så tenker jeg det vil vanke et lite hint om det underveis.
Eller kanskje ikke....

Det som måtte komme - når det kommer - er uansett unikt nok for meg. Vi får nesten bare se hva tiden bringer.
Har et par tre hyggelige objekter i sikte, men intet avklart pt.
Det er en som er discontinued (ja, en sånn en igjen....) som jeg kanskje har mest lyst på.

Tror jeg.....:p
 
Nydelige bokser til fantastiske klokker ...

Enig at det er litt OK å få en fin boks ... særlig boksen til Dubuis'en gir klokken en helt nydelig lukt. Blir alltid glad når man får på seg den klokken.

Ja, hadde bilder kunnet gjengi lukten av boksene så hadde dette vært julekvelden...;)
Lukten er superb - og noen gir godfølelsen mer enn andre.
Og typisk nok er det de mest eksklusive manufakturene som virkelig får luktesansen igang.

Flott post Moore! Helt enig med deg. Den PP boksen er for eksempel så pen at man lett kan ha den fremme for å oppbevare klokken når den ikke er på armen. Rolexboksene har jeg stablet inn i en hylle. :rolleyes:

Så sant, så sant.
Men, her ligger nok samtlige bokser sirlig lagret på samme hylle. Ikke dermed sagt at de likevel "er" på samme hylle...;)

Forstår ingen ting av dette jeg:(.......Hund er hund,ost er ost og da må jo boks være boks også:confused:cool:

Mvh
Timebandit

Nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei...... og atter nei.
Du har sett for mye på ostereklamen på TV2.
:cool:
 
Hei.

Meget fin trå:D. Nydelige ur og bokser.

Boksene er også viktige:D.

Mvh
Torgrim

Takker for den, Torgrim s!
Hyggelig at urene faller i smak.
Og boksene er så definitivt undervurdert.

Det er bare å "stay tuned" - oppdateringer/suppleringer av tråden skjer fortløpende.
Kanskje til og med en ny klokke også dukker opp "der fremme"...;)
 
Screenshot_2012-10-10-02-01-56.png


Nok et bildetyveri Moore, Denne kom opp i feeden min inatt :)
 
Screenshot_2012-10-10-02-01-56.png


Nok et bildetyveri Moore, Denne kom opp i feeden min inatt :)


Joda, dette kjenner jeg igjen!
En av mine siste tilføyelser på bildefronten dette.
Må si det kom raskt ut i den enda større verden. Via TZ. 46 likes på så kort tid var jo oppløftende....

Har registrert visse bilder er "kuppet" og ligger spredt innimellom ulike sites. Bare hyggelig og kjekt at noen finner de presentable og verdt å formidle.
;)
 
Øl&whisky er alltid risky
Whisky&ølbså finner Mathfjeld på bøll


Skille

Finner ikke Moore sin tråd så tidlig om morningen,
men er ikke dette midt i blinket - som hverdagsbeater :)

T6hAl.jpg


Joda du fant den....:cool:

Spenstig med en hverdagsbeater i PT950 og 45,5mm kasse. Men det er et usedvanlig velkomponert, tiltalende og solid ur, dette. IWC har lykkes med særdeles mye i sin portefølje av modeller og urverk. Dette er nok et hyggelig eksempel på det.

Ellers sliter jeg personlig som pokker med å velge hvilket ur som skal inn nå. Joda, det er "Rose Gold" som gjelder. Der er jeg enig med meg selv.
Meeeen.....
Manufaktur?
- Not.
Komplikasjoner?
- Not.

Har balet med dette nå i 1 måned snart. Setter strek til uken. Den blir krevende....:mad:
(Men er det ikke verre enn dette, har man få laster....)
 
Takker aller ydmykest for trådsammenslåing/administrasjon av beater-tipsing.

Kan vanskelig si jeg blir skuffet hvis valget tilsynelatende faller på noe i rosé,
setter en flaske bobblende ditto på kjøling og innventer 'streksetting'/unbox
 
IW500503, IW500408, vacheron constantin american 1921 rose gold, 15300 OR svart skive på rem, aqualong big Date rose gold.

:)
 
Ellers sliter jeg personlig som pokker med å velge hvilket ur som skal inn nå. Joda, det er "Rose Gold" som gjelder. Der er jeg enig med meg selv.
Meeeen.....
Manufaktur?
- Not.
Komplikasjoner?
- Not.

Har balet med dette nå i 1 måned snart. Setter strek til uken. Den blir krevende....:mad:
(Men er det ikke verre enn dette, har man få laster....)

Har ikke fulgt helt med i tråden i det siste, så det er mulig denne er nevnt, men for meg hadde valget vært enkelt (med litt mer på konto enn jeg har nå vel å merke :p )

Duometre_Chronographe.jpg
 
Takker aller ydmykest for trådsammenslåing/administrasjon av beater-tipsing.

Kan vanskelig si jeg blir skuffet hvis valget tilsynelatende faller på noe i rosé,
setter en flaske bobblende ditto på kjøling og innventer 'streksetting'/unbox

Godt å høre!
Det blir et rødlig skjær over metallet denne gangen. So far, so good...:eek:


IW500503, IW500408, vacheron constantin american 1921 rose gold, 15300 OR svart skive på rem, aqualong big Date rose gold.
:)

Utsøkte forslag, og et par av dem fristende.
Spesielt den du nevner fra VC og AP er brutale fristelser. :)


Har ikke fulgt helt med i tråden i det siste, så det er mulig denne er nevnt, men for meg hadde valget vært enkelt (med litt mer på konto enn jeg har nå vel å merke :p )

Mmmm....
Samlingen kunne ha godt av en Jaeger-LeCoultre. Også. :cool:
 
Jeg tippet Duometre sist og fikk feil.. kanskje blir det ikke feil allikevel? Den er et mesterstykke uten like. Prøvde den hos Bjerke.
 
Jeg tippet Duometre sist og fikk feil.. kanskje blir det ikke feil allikevel? Den er et mesterstykke uten like. Prøvde den hos Bjerke.

Jeg har ikke fått muligheten til å prøve denne enda, faktisk.

Duometre Chronograph er et klassisk og vakkert ur, ingen tvil.
Intuitivt har jeg likevel litt (les: litt for stort) problem med subdialindikatoren som måler 1/6-sekund. Når den er aktivert, forstyrrer den litt for mye harmonien som resten av dial´en så vakkert har i seg.

Kanskje jeg plutselig forandrer mening når jeg får studert den nærmere...:eek:
 
Jeg har ikke fått muligheten til å prøve denne enda, faktisk.

Duometre Chronograph er et klassisk og vakkert ur, ingen tvil.
Intuitivt har jeg likevel litt (les: litt for stort) problem med subdialindikatoren som måler 1/6-sekund. Når den er aktivert, forstyrrer den litt for mye harmonien som resten av dial´en så vakkert har i seg.

Kanskje jeg plutselig forandrer mening når jeg får studert den nærmere...:eek:

Jeg syns denne 1/6 dialen tikker helt fantastisk og gir denne klokken det lille ekstra. Men den er som du sier, et urolig moment man må vende seg til. Om man gjør det eller ikke, er kanskje som alt annet, individuelt. Vet de har den hos Tideman. Ta en tur da vel! Han er hygelig på prisen også. Får den sikkert ned med 50k++ fra retail.